Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Enligt Konami är MGS4 exklusivt till Playstation 3
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=16884

Läs lite mer noga så står det:

"We wouldn't totally rule out a 360 version in the long term, but you can bet the game will be exclusive to PS3 for at least a year. "

ajja.. tror att , Bioshock, Lost Planet, GTA IV, Mass Effect, Halo 3, Crackdown, Halo Wars, Assassins Creed, Forza 2, Half Life 2, Fable 2, Kane & Lynch, Banjo & Kazooie 3, Guitar Hero II & Alan håller mig sysselsatt så länge.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Läs lite mer noga så står det:

"We wouldn't totally rule out a 360 version in the long term, but you can bet the game will be exclusive to PS3 for at least a year. "

ajja.. tror att , Bioshock, Lost Planet, GTA IV, Mass Effect, Halo 3, Crackdown, Halo Wars, Assassins Creed, Forza 2, Half Life 2, Fable 2, Kane & Lynch, Banjo & Kazooie 3, Guitar Hero II & Alan håller mig sysselsatt så länge.

Ja, ComputerAndVideogames säger det, inte Konami. De spekulerar ju bara, men det är ju i princip samma sak som en absolut sanning på internet

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Precis, detta är det som Konami sade, inget annat:

"Konami has no plans to bring Metal Gear Solid 4 to the Xbox 360 at this time," a Konami representative told CVG, reiterating that the Hideo Kojima stealth-em-up was still "exclusive to PlayStation 3."

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Precis, detta är det som Konami sade, inget annat:

"Konami has no plans to bring Metal Gear Solid 4 to the Xbox 360 at this time," a Konami representative told CVG, reiterating that the Hideo Kojima stealth-em-up was still "exclusive to PlayStation 3."

jo, banne mig :B ! nåja, kanske kommer nåt annat spel till 360 då .. tekken ? mehehe

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
wiimoten på ps3
http://ps3.qj.net/Using-a-Wiimote-to-operate-a-PS3/pg/49/aid/...

hmm.. som de säger, borde inte 6AX funka rätt bra för detta med. luta kräket åt olika håll, 20 grader upp-höger motsvarar det skärmhörnet tex.

men kul annars, ger ju en helt ny definition för de som påstår att Sony snor saker från Nintendo..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
jo, banne mig :B ! nåja, kanske kommer nåt annat spel till 360 då .. tekken ? mehehe

sannolikheten är nog ungefär 100% högre att MGS4 kommer.

Tekken har vad jag vet bara släppts på en annan hemmaskin än Playstation tidigare.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Nya Motorstormfilmer i HD, SD och PSP format

http://ruliweb.dreamwiz.com/data/rulinews/read.htm?num=15225

Muuuums!

Eeeep! Waow!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Enligt Konami är MGS4 exklusivt till Playstation 3
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=16884

Skulle ju vara trevligt om Hideo Kojima kunde fatta att det är TV spel han gör bara, och sluta fylla spelen men så jävla mycket filmsekvenser och skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Skulle ju vara trevligt om Hideo Kojima kunde fatta att det är TV spel han gör bara, och sluta fylla spelen men så jävla mycket filmsekvenser och skit

antar att du inte uppskattar MGS serien vilket är en av de anledningar till att jag kommer köpa en PS3 också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuTHA
antar att du inte uppskattar MGS serien

Jo det är ju det jag gör men det ger mig inte så mycket när spelet hela tiden stannar av och man måste se massa filmsekvenser eller få överdriven mängd intrig berättad för mig.. Vill han så gärna berätta en historia måste han göra det på ett mer innovativt sätt som engarerar spelaren mer. Jag vill spela! vill jag se på film gör jag det men när jag köper ett spel vill jag att det ska vara ett spel, inget film/spel hybrid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Jo det är ju det jag gör men det ger mig inte så mycket när spelet hela tiden stannar av och man måste se massa filmsekvenser eller få överdriven mängd intrig berättad för mig.. Vill han så gärna berätta en historia måste han göra det på ett mer innovativt sätt som engarerar spelaren mer. Jag vill spela! vill jag se på film gör jag det men när jag köper ett spel vill jag att det ska vara ett spel, inget film/spel hybrid.

Nej då gillar du inte MGS "stilen" eller serien.
Det är ju hans berättarstil som är hela grejen med med MGS spelen, utan mellansekvenserna och alla "stopp" vore det ju bara ett spel i mängden, med hjälp av Hideo Kojima så sticker spelet ut.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Nej då gillar du inte MGS "stilen" eller serien.
Det är ju hans berättarstil som är hela grejen med med MGS spelen, utan mellansekvenserna och alla "stopp" vore det ju bara ett spel i mängden, med hjälp av Hideo Kojima så sticker spelet ut.

Första spelet var inte så farligt på den punkten och det uppskatta jag mycket

då menar jag första till playstation inte till nes

Permalänk
Medlem

Man kan ju skippa om man inte vill se. Men om man betalt för spelet och vill få ut det mesta av det, så kollar man. Det är inte så att det är dåligt gjort, eller humorlöst och tråkigt. Handligen i MGS3 som ledde fram till ett fantastiskt slut sitter kvar i minnet läänge. Har man vart med ett tag, så finns det en hel del vuxen humor i codec-snacket med. Jag hoppas Kojima väljer att presentera MGS4 på precis samma sätt som 3:an. Ännu mera gärna. Med Blu-ray får det ju plats med hur mycket "filmsekvenser och skit" som helst!

Tycker hela tjusningen med MGS är att man verkligen känner sig som en del i handlingen, och inte bara en random bot som respawnar i ett FPS. Vill man ha sådana spel, så finns det gott om dom, men MGS är unikt...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Man kan ju skippa om man inte vill se. Men om man betalt för spelet och vill få ut det mesta av det, så kollar man. Det är inte så att det är dåligt gjort, eller humorlöst och tråkigt. Handligen i MGS3 som ledde fram till ett fantastiskt slut sitter kvar i minnet läänge. Har man vart med ett tag, så finns det en hel del vuxen humor i codec-snacket med. Jag hoppas Kojima väljer att presentera MGS4 på precis samma sätt som 3:an. Ännu mera gärna. Med Blu-ray får det ju plats med hur mycket "filmsekvenser och skit" som helst!

Tycker hela tjusningen med MGS är att man verkligen känner sig som en del i handlingen, och inte bara en random bot som respawnar i ett FPS. Vill man ha sådana spel, så finns det gott om dom, men MGS är unikt...

Håller med dig fullständigt faktiskt MGS har massor av spelmoment oxå de e ju inte så att man e helt sysslolös....
Roliga bossfighter m.m.
Jag tror STENHÅRT på MGS4 och bara längtar som fan tills jag får gömma mig ifrån de stora muande robotarna

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Man kan ju skippa om man inte vill se. Men om man betalt för spelet och vill få ut det mesta av det, så kollar man. Det är inte så att det är dåligt gjort, eller humorlöst och tråkigt. Handligen i MGS3 som ledde fram till ett fantastiskt slut sitter kvar i minnet läänge. Har man vart med ett tag, så finns det en hel del vuxen humor i codec-snacket med. Jag hoppas Kojima väljer att presentera MGS4 på precis samma sätt som 3:an. Ännu mera gärna. Med Blu-ray får det ju plats med hur mycket "filmsekvenser och skit" som helst!

Tycker hela tjusningen med MGS är att man verkligen känner sig som en del i handlingen, och inte bara en random bot som respawnar i ett FPS. Vill man ha sådana spel, så finns det gott om dom, men MGS är unikt...

första gången jag håller med fredag

Permalänk
Medlem

hmm ja det kanske är hos mig problemet ligger dårå =/ hehe ja om folk uppskattar mellansekvenserna så mycket borde han nog behålla dem

Permalänk
Medlem

mellansekvense eller inte, så länge det bidrar nått till storyn så spelar det ingen större roll

Permalänk
Medlem

Personligen vill jag veta mer om hur multiplayer-delen kommer vara. SP vet man ungefär vilken klass man kan vänta sig av Kojima & CO.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
hmm ja det kanske är hos mig problemet ligger dårå =/ hehe ja om folk uppskattar mellansekvenserna så mycket borde han nog behålla dem

Ska du klaga på ett spel med mellansekvenser så borde du testa
"Wing Commander IV: The Price of Freedom"

Det är ett spel som inte är såvidare kul pga mellansekvenserna trots att Mark Hamill är med.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
hmm ja det kanske är hos mig problemet ligger dårå =/ hehe ja om folk uppskattar mellansekvenserna så mycket borde han nog behålla dem

Jag har också samma problem. Ser hellre att storyn utvecklas under tiden man spelar istället för med mellansekvenser. Upplevelsen blir mäktigare när man interaktivt är med och atmosfären redan finns där.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Jaha ja jag har aldrig testat Wing Commander 4 men om det är som du säger så borde jag nog låta bli

En fråga om Wii-moten till PS3. "with the Wiimote simply plugged into a spare USB port on the PS3 system."

Vad 17 är det de pluggade in via USB? Moten är ju trådlös?? Den sitter ju fast i nunchucken men inte finns det väl nån USB utag i den? bilderna är ju inte så talande... Är det en kass engelsk översättning? är det recivern? men den har ju ett specialuttag.. Nån som vet vad de menar?

Permalänk
Inaktiv

Det underbara med MGS är ju den spännande storyn/de snygga mellansekvenserna och hur de engarerar en i spelet. Klarar inte av att spela spel där jag dödar monster osv bara för "sakens skull". Storyn gör spelandet spännande!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Det underbara med MGS är ju den spännande storyn/de snygga mellansekvenserna och hur de engarerar en i spelet. Klarar inte av att spela spel där jag dödar monster osv bara för "sakens skull". Storyn gör spelandet spännande!

Då tycker jag att GOW är extremt bra i den aspekten. Är lagomt långa mellansekvenser för att föra handlingen vidare innan det brakar lös. Bra sätt att hämta andan på också

Sen tycker jag att det annars är för lite story i gow. fakta om marcus, serra osv

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

det är storyn som har gjort metal gear spelen till vad dom är.
sedan har såklart gameplayen i spelet gjort sitt men storyn ligger som nr 1.
hmm.. får ta och köpa 3an snart så att jag får det igenomspelat

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Man kan väl använda PS3 som Blu-Ray spelare? Isf är det jävligt billigt. Den billigaste blu-ray spelaren jag kunde hitta på netonet kostade 10990kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Man kan väl använda PS3 som Blu-Ray spelare? Isf är det jävligt billigt. Den billigaste blu-ray spelaren jag kunde hitta på netonet kostade 10990kr.

jo den går att användas som blueray spelare.

http://www.soundandvisionmag.com/hd-dvd-bluray/1927/shootout-...

Den är tydligen en ganska bra sådan dessutom, Fast det är ju br den fått tagit så mycket skit för. aja hade det inte varit den så hade det väl varit nåt annat det gnällts över.

Permalänk
Medlem

Tror den är ungefär som ps2 som dvd-spelare... alltså inget att ha, kan ha rejält fel dock.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

du har rejält fel
enligt många tester...

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
Tror den är ungefär som ps2 som dvd-spelare... alltså inget att ha, kan ha rejält fel dock.

Inte för jag är någon riktigt fanboy eller så men läste du artikeln och testerna som Cloned länkade till?

De påpekar att BR-läsraen i PS3:an slår alla andra Stand alone spelare
Så jag tror den är av bra kvalite grabben!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

just precis dom insåg väl fördelen med att faktiskt ha en bra spelare i maskinen

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Inte för jag är någon riktigt fanboy eller så men läste du artikeln och testerna som Cloned länkade till?

De påpekar att BR-läsraen i PS3:an slår alla andra Stand alone spelare
Så jag tror den är av bra kvalite grabben!

nu finns det ju bara 3 stycken andra spelare att slå än så länge. (vilka iof varierar i pris mellan 12 och 20 tusingar) men saken är ju den att PS2 var en riktigt usel DVD-spelare, inte bara jämfört med andra. så även när det kommer bättre spelare kommer ändå PS3 att vara ett mycket gott alternativ.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint