Permalänk

Medföljande kylare

Har beställt dator i sign, det jag undrar dock är hur pass högljud kylaren som följer med E6300 är?

Är väl ganska "nojig" när det kommer till ljudnivåer, så jag vill veta om man bör införskaffa sig en annan kylare nu på direkten.

Permalänk
Medlem

I full fart är den högljudd, men som jag ser så har du ett ASUS P5B då kan du använda AI-Suite, i det kan du ställa in så processorfläkten kör på silent eller optimal och då är den tyst.

Själv ska jag byta till en Arctic Cooling Freezer 7 PRO, mest för att kunna klocka lite...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Min kör för fullt (1700rpm?) och jag tycker inte alls den låter mycket - och ja, jag är känslig för ljud.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Det är den första stock coolern som jag inte stört mig på ljudvolymen.

Jag skulle vilja sträcka mig så långt att endast entusiaster behöver bry sig om att byta den till något annat.

Eftersom jag anser mig själv vara en entusiast satte jag på en Scythe Ninja och det sänkte temperaturen sisådär en 8-12 grader utan klockning.

Men ska du byta ut standardkylaren så är det för att du vill klocka, inte för ljudnivån.

Permalänk
Medlem

Ja tycker inte min låter mycke alls. Iofs har ja den till E6400, kanske är samma, va vet jag

Men ja har musik å så på ständigt så ja hör inte om ett jetplan krashar i trädgården heller.

Visa signatur

Kommentera inte min stavning.