Permalänk
Medlem

Sälja dator, svårt?

Hej,

Är det bara jag eller är det näst intill omöjligt att sälja datorer över 5000 kr nu för tiden?

Jag menar, för 5k så kan en farsa tänka sig köpa en dator till sin CS-spelande son, men att gå högre än det verkar omöjligt.

Så om jag försöker sälja min straxs 1 år gamla burk för 7-8k så är det omöjligt idag? Har inte fått ett enda svar utan en som håna mig och mitt pris på blocket.se. Oh well, inte enkelt att gå över till mac, när alla verkar redan ha gjort det.

Eller tar jag helt enkelt för mycket för följande komplett dator?:

AMD Opteron 165 1.8Ghz
Corsair 2GB TwinX XMS 3200C2
PNY 7800GT 256MB
DFI LanParty UT nF4 Ultra-D
Hitachi 160GB 7200RPM IDE och 250GB WD 7200RPM IDE
Iiyama Vision Master Pro 510 22" (skärm)
Sony Intern IDE DVD 16x / CD 48x
Microsoft Wired Keyboard 500
Logitech MX510
Func Archetype 1030
Power Silent Giant 550W
3R System R202B Li (chassi)
Creative Inspire T5900 5.1 Surround

låter inte 7k, rimligt? Om jag fick sålt min förra skrutt dator för 5k, så borde jag väl få mer för denna?

Man vill ju inte bli desperat och sälja något under dess värde.

Permalänk

jo om du väntar lite till så kanske nån köper den ;P annars kan du ju dra ner nån tusenlapp eller skriva billigare vid snabb affär

tänk att du själv skulle köpa din dator som den är nu, hur mycke skulle du ha gett för den?

andra lär ge ungefär samma

Permalänk
Medlem

Har själv märkt att det för att få bra respons betyder mycket hur man utformar sin annons!
Tänk på det. Smöra till texten och påpeka vad den är kapabel till.
Vad den specen hamnar på i nypris osv.
Visst ska man försöka få ut så mycket som möjligt. Men går det månader utan svar så får man ju förståss locka med sänkt pris osv.

Permalänk
Medlem

I och med C2D systemens intåg så har priserna för ett system med gammla plattformen sjunkit lavinartat.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring