Permalänk
Medlem

Byt in ATI mot nVidia! :P

Referrerar till den här tråden som jag startat tidigare.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Jo det var så att jag hade en massa problem med ATI Radeon X600 256 MB tidigare. Både med skärmen och drivrutinerna.

Men har nu köpt ett ASUS nVIdia GeForce 7950GT 512 MB och allting fungerar helt perfekt, inget lagg i drivrutiner och inga som helst problem. Och detta är med samma sladdar och skärm som inte fungerade förut på ATI-kortet.

Jag vet inte vad som skulle vara fel på ATI men nåt fungerade inte som det skulle helt enkelt. Oavsett om det funkar eller inte är detta ett bra mycket bättre grafikkort.

Kan bara säga en sak: köp inte ATI utan nVIdia!
Och jag har mina skäl till det, är ingen nVidia fan-boy eller vad ni kallar det för Dock kanske jag räknas som det nu iförsig

Visa signatur

En dator blir aldrig som man tänkt sig

Permalänk
Medlem

vad är meningen med denna tråd?

jag ser det som ett självklart fall av SBS.

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem

Hehe
Kanske onödigt med denna tråden. Men jag vill se det som en rekommendation isåfall. Ändrar titeln på tråden.

Sedan undrar jag vad SBS är för något?

Visa signatur

En dator blir aldrig som man tänkt sig

Permalänk
Medlem

Om man som jag sitter på gammalt AGP-skräp så är ATI enda alternativet, om man inte vill lägga 10k på att uppgradera processor, moderkort, minne också.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Köp vad du vill, men starta inte flamewar.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)