Vilket av följande? P5B , P5B-DL, P5B-V eller P5B-E

Permalänk

Vilket av följande? P5B , P5B-DL, P5B-V eller P5B-E

Vilken salig röra det har blivit just nu i val av moderkort.

Var ett tag rätt säker på P5B-DL men har nu börjat kollat mer och mer på P5B-V och P5B-E.

Vad är för respektive nackdelar på E och V jämfört med Delux varianten som är lite dyrare? I överklockningssyn för normal överklockning.

Maskinen kommer enbart att användas som en Workstation så jag skulle klara mig tex på det inbyggda grafikkortet som fanns på ena brädan. Är P5B-DL mer framtidssäker? Även fast det i mina ögon verkar mer vara lite portar och platser som skiljer.

Så är DL det självklara valet och i sådana fall varför?

Och sedan till alla som undrar. Jag har sökt en massa här på forumet men eftersom sökning på "P5B-E" tex inte fungerar så bra så krävs det att man går igenom en mängd sidor med enbart P5B. Så jag står här och har fortfarande noll koll hur V och E står sig mot DL.

Permalänk
Vila i frid

Ska du överklocka utan plågor utgår det vanliga "vanilla" P5B. Välj de kort som använder ICH8R. Vanliga P5B och P5B-V använder vanliga ICH8.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Ska du överklocka utan plågor utgår det vanliga "vanilla" P5B. Välj de kort som använder ICH8R. Vanliga P5B och P5B-V använder vanliga ICH8.

Så då har vi kvar P5B-E PLUS och P5B-DL. Vad är då skillnaden förutom antal I/O portar man får på dessa?

Permalänk
Vila i frid

P5B-E Plus är en lite modernare design. Båda klockar nog lika bra.

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite... tänkte beställa ett P5B-E inget plus... är detta bra o klocka med också? några bra anledningar o välja P5-E plus istället?
Skiljer typ 50kr men p5b-e verkar bättre fast det är billigare?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT