Permalänk

equalizern i winamp

tjenna, nån som har fått til bra inställningar i Equalizern i winamp så man får bra ljud o bas o kanske kan visa en bild?

Permalänk
Avstängd

Jag kör med "Full Bass and Tremble" vilket ger en bra effekt tycker jag. Lyfter fram både bas, mellanregister och diskant på ett mycket bra vis och ljudet hamnar väldigt nära MediaPlayer10 med SRS aktiverat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag kör med "Full Bass and Tremble" vilket ger en bra effekt tycker jag. Lyfter fram både bas, mellanregister och diskant på ett mycket bra vis och ljudet hamnar väldigt nära MediaPlayer10 med SRS aktiverat.

hur ställer man i det?

Permalänk
Medlem

Presets->Load->Presets.

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem

Kör utan, brusar massa när man använder sig av winamps eq tycker jag. Ställer in det i Xear 3D istället. Beror självklart på högtalarna och finns väl ingen som kan säga vad du bör köra med, testa dig fram är det enda eller om någon har samma högtalare.

Lycka till!
/ Jacob

Permalänk
Medlem

Jag kör flat och ställer in equalizern i Creative EAX controls istället. De funkar bättre tycker jag.

Men smaken är som baken.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

TIPS

Ladda hem Shibatch Super Equalizer.
Plugin som gör det möjligt att ställa in ljudet mer detaljerat.
Inte det snyggaste gränssnittet, men det är väl ljudet som räknas

Passar på o ställa en fråga:

Varför är bakgrundsbruset ur mina högtalare så högt när jag spelar på hög volym? Kör på Spdif (passthrough tror och hoppas jag :S) dator till min reciver och sen ut till högtalarna. Har kasst ljudkort, men borde inte påverka. Wav-ljud e på max i windows, så kan inte få mer utsignal....

Hang loose

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

ekvalisator ska inte användas om man inte har högtalare som är billigare än 300 kr.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

chilone: Equalizers har använts av alla professionella musiker hur länge som helst så varför skulle man inte använda dom för att få den ljudbild man vill ha, även om man har betalat 450:- för sina högtalare?

Du verkar ju inte veta vad du pratar om.

emil_fh: Angående bakgrundbruset så testat att dra ner wav kontrollen då den kan ge brus ibland. Kolla också så du inte har nån inställning som ökat på +db inställningen då det gärna ger brus. I övrigt, kolla så kablarna är ok och sitter rätt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Okej, jag provade och dra ner Wav, problemet är att stärkaren inte kan förstärka upp ljudet till så hög nivå då.

Löste det hela genom att använda Mp3gain. Ställde in en högre nivå på alla Mp3-låtar, istället för 89 dB som e normalt, körde jag på 100, så kan man också göra.

Mindre brus nu i alla fall.

Tack!

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.