Permalänk
Medlem

Resa med flyg och mus med sladd ??

jag jag menar om man får ha en mus med sladd med sig i laptopväskan när man är ute och reser? (Flyger)

kan ju strypa nån med den =/ eller är det bäst att ha en trådlös?

detsamma gäller pennor osv, får man ha det ?

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Snart måste man ju ligga naken inlindad i gladpack för att få åka flyg. En sladdlös mus kan man ju få i halsen!

Kolla på sas eller någon annan hemsida vad de säger om incheckningen. Troligen går det bra, det är vätskor och vassa objekt de har hybris på. Pennor kanske gäller där också.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

ja det går bra

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

På ett 'inrikesflyg' i US för en tid sedan undrade faktiskt en värdinna om min mus med sladd verkligen var tillåten - snack och skratt.
Jag funderade lite - ja, f-n vet . . . och köpte en trådlös. Säkrast så kanske.

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Medlem

Får man inte ha bälte i byxorna längre heller? Börjar verkligen bli galet Hur skall det gå med utvecklingen av bränsleceller i bärbara? kommer ju inte kunna ta med dem någonstans.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att alla terrorister också uppfattar denna säkerhetsnoja som ett problem, så att de lägger av någon gång. :/

Man KAN ju faktiskt ta livet av folk med bara händerna, snart får väl alla flyga som Hannibal, fastlåsta i en sådan där skojig rullstol.

Visa signatur

Lenovo T60 2007 - 15" SXGA+ - T2400 - 2GB - 100 GB

/stef-n - www.motofoto.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeltand
På ett 'inrikesflyg' i US för en tid sedan undrade faktiskt en värdinna om min mus med sladd verkligen var tillåten - snack och skratt.
Jag funderade lite - ja, f-n vet . . . och köpte en trådlös. Säkrast så kanske.

Hehe, kan se framför mig den här blonda flygvärdinnas lilla hjärna som brottas med en illusion av en otäck terrorist som drar fram sin mussladd och drar åt...

Permalänk
Medlem

Se upp, din trådlösa mus kan bli ett projektilvapen när du försöker kasta den på henne... ;D

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Eller så tar man helt sonika upp sin bärbara och dunkar den i huvudet på personen man ska... Detta fungerar särsklt bra om man har en Qosmio eller annan "desktop replacement" eftersom tyngden har en avsevärd betydelse för vapnets förmåga.

Vad tror ni? Kommer det att finnas sådana här beskrivningar på nätet?

Man kommer ju att bli nedsövd vid passkontrollen nästa gång man flyger och sedan vakna upp vid bagagebandet i Paris. Vid närmare eftertanke kanske detta skulle vara bra vid längre flygningar? Men att vara nedsövd skadar ju kroppen. En svår balansgång... ;D

Permalänk
Medlem

som dom säger under säkerhets genomgången, "all utrustning som innehåller radiosändare eller motagare skall vara avstängda under hela flygningen". Så en trådlös mus är väl inte heller populär.

Flög i inrikes i veckan med både laddare, trådmus och numreriskt tangentbord i handbaget utan att dom klagade.

Däremot blev jag teroriststämplad eftersom jag inte hade tandkrämen i en plastpåse.

Slutsats:
hällla ut colgate på golvet så att någon kan halka är farligare än att kortsluta något av de 3 li-po batterierna jag hade med mig ombord utan anmärkning.

kolla reglerna på någon sida, för dom nya är väldigt ologiska (korkade)

edit:
packa ner datorn så att den är lätt att plocka upp eftersom dom kräver att den ska köras separat genom röntgen.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.