Permalänk
Medlem

Crt datorskärm som tv?

Just nu sitter jag på en 14" tv för att se på tv men det är lite litet.

Så har jag en gammal 21" crt skärm som bara står och skräpar och undrar om det skulle kunna gå på nått sätt koppla en digital box från boxer och se på CRT skärmen.

till ex att göra en perfekt tv-ut kabel från http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2...
och koppla mellan boxen och skärmen?

eller på nått annat vis?

Permalänk
Avstängd

Bara att köpa ett tv kort och koppla in en coax (antennkabel, helt vanlig sådan) in till tv kortet. du kan koppla vidare från en digitalbox till kortet om du vill ha bild på tv:n också.

Det finns tvkort och andra saker (floppy) med intag för kort från boxer, eller canaldigital och sådant, med en CA-modul (en liten pryl du sätter kortet i, och sedan stoppar in det i kortintaget) du förstår om du kikar runt lite^^

Jag använder hauppauge hvr-1300 för marksänd digital tv (de fria kanalerna, den har inget kortintag) just nu, fungerar perfekt
Jag kör via media center (Vista ultimate 64 om du vill veta det)

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Hedersmedlem

Om din digitalbox skickar ut RGB-signal via SCART funkar denna troligen: http://www.kjell.com/?item=39303

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Avstängd

Din digital box har en tv in och en tv out, koppla help enkelt en coax (antenn kabel) till ett tv kort.
Videfix alternativ löser ytoligtvis iof ditt problem billigt, men du kan inte använda din dator under tiden den är inkopplad, om du inte har en vgaswitch eller liknande

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
Din digital box har en tv in och en tv out, koppla help enkelt en coax (antenn kabel) till ett tv kort.
Videfix alternativ löser ytoligtvis iof ditt problem billigt, men du kan inte använda din dator under tiden den är inkopplad, om du inte har en vgaswitch eller liknande

Varför skulle han inte kunna det? Han använder ju inte CRT-skärmen till datorn.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Avstängd

Tror inte han vill koppla in något på sin dator, så förstår inte varför ni säger att han ska köpa tv-kort.
Det jag antar han vill är att plugga in crt monitorn direkt till boxen utan datorn.
dvs precis som man kopplar in en vanlig tv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Tror inte han vill koppla in något på sin dator, så förstår inte varför ni säger att han ska köpa tv-kort.
Det jag antar han vill är att plugga in crt monitorn direkt till boxen utan datorn.
dvs precis som man kopplar in en vanlig tv.

Exakt som definition säger vill jag ha.

Permalänk
Avstängd

länken som videfix gav är perfekt då troligtvis

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din