På jakt efter en fet mobil.

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag nog bestämt mig.

Det får nog bli en SE M600i. Anledningarna är för att den verkar passa mig perfekt. Stor skärm, många knappar, pek skärm och lite arbets vänlig mobil verkar det som. Nackdelen är dock bara att den inte har WLAN.

Bara om man kunde sätta ihop M600i och Nokia E61 så skulle det bli en oslagbar mobil.

Någon som vet något billigt och bra ställe för att köpa sig en M600i?

Permalänk
Medlem

"Söndag 11 februari 19.00 Sony Ericsson
Sony Ericsson bjuder in till pressträff på ett galleri i centrala Barcelona. Den stora lanseringen har man redan klarat av innan mässan, men nu förväntar vi oss en uppdatering av någon av UIQ-telefonerna antingen M600 eller W950. Kanske båda två." <-- enligt Mobil.

Tips från coachen; Vänta!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erhrh
Tips från coachen; Vänta!

Men hur länge till?! Och hur mycket mer pengar kommer en uppdaterad (måste vara mycket bättre sådana fall) version av M600i kosta?

Får väl vänta på att lite mer information ska komma...

Permalänk

vad exakt menas med uppdatering av m600? bara programvaran och liknande eller kommer dom kanske släppa en bättre modell med wlan och kamera för då väntar jag gärna och köper den

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
vad exakt menas med uppdatering av m600? bara programvaran och liknande eller kommer dom kanske släppa en bättre modell med wlan och kamera för då väntar jag gärna och köper den

Ja, precis. En ny uppdaterad version av M600i (inte bara ny mjukvara utan ny hårdvara inom mobilen) eller en helt ny modell i M-serien. WLAN vore super men kommer den med kamera vill jag inte ha den. WLAN + uppdateringar för fix av buggar så är telefonen mycket given.

Permalänk

Annars kan jag rek att du väntar på Nokia E65, klämde på den förra veckan... Där kan man snacka om en storsäljare!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dunderbamse
Annars kan jag rek att du väntar på Nokia E65, klämde på den förra veckan... Där kan man snacka om en storsäljare!

Okej, vad är det som är bra med den då? Pris, släppdatum?

Permalänk
Medlem

Varför inte en P990i?

Har Wlan som M600 saknar och är en allmänt trevlig tingest

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tantanx
Varför inte en P990i?

Har Wlan som M600 saknar och är en allmänt trevlig tingest

Jo, men den kostar mer, är större och har inte lika snygg design som M600i och har kamera som jag inte vill ha. Vill inte betala extra för något som jag inte vill ha...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Okej, vad är det som är bra med den då? Pris, släppdatum?

Den är liten, har wlan plus alla andra mysiga funktioner som krävs av en "smartphone" + att den är snygg

Priset kommer nog ligga runt m600'an pris.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dunderbamse
[B]Den är liten, har wlan plus alla andra mysiga funktioner som krävs av en "smartphone" + att den är snygg

Priset kommer nog ligga runt m600'an pris./B]

Jo, det låter ju ganska intressant... Men jag är främst intresserad av Touchscreen.

Permalänk

Damn vad sugen jag blev på E65'an, några rykten om när den kan tänkas komma?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

oj vad ful den var

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Inaktiv

Nu ligger det mellan N73/K800i. Jag kände ett plötsligt behov av kamera.

Vilken är att rekommendera mellan N73 och K800i? Eller finns det några liknande modeller som kan föredras framför dessa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Nu ligger det mellan N73/K800i. Jag kände ett plötsligt behov av kamera.

Vilken är att rekommendera mellan N73 och K800i? Eller finns det några liknande modeller som kan föredras framför dessa?

Jag funderade också mellan K800i eller N73 för ett tag sen. Skapade denna tråden då: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
Det va flest personer som röstade på K800i. Men jag valde ändå N73. Och jag ångrar inte mig det minsta. Har lekt lite med en kompis K800i. Tycker inte om den alls. Så jag är glad att det blev en N73 för min del. Sen har ju N73 symbian vilket är ett stort plus i mina ögon.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Jag funderade också mellan K800i eller N73 för ett tag sen. Skapade denna tråden då: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
Det va flest personer som röstade på K800i. Men jag valde ändå N73. Och jag ångrar inte mig det minsta. Har lekt lite med en kompis K800i. Tycker inte om den alls. Så jag är glad att det blev en N73 för min del. Sen har ju N73 symbian vilket är ett stort plus i mina ögon.

Läste din tråd och jag blev ännu mer sugen på en N73. De nackdelar och fördlerar jag blivit visste om (som känns väsentliga) är följande:

Nackdelarna jag finner med N73 är: sämre kamera, ingen blixt, joystick (vilket K800i även har, men eftersom jag övervägde mellan en M600i innan så känns joystick lite jobbigt...), seg (vad jag hört) och knappsatsen lite jobbig.

Nackdelarna med K800i är: uttjatad design och urtråkigt operativsystem (om man nu kan kalla det ett OS) - har en K700i nu och orkar verkligen inte med de otroligt tråkiga menyerna (visserligen har K800i nytt utseende, men fortfarande samma system).

Symbian känns så mycket trevligare i detta fall, även om det skulle vara segare. Största minuset med K800i, helt klart.

K800i:n har sämre videoinspelning.

Men jag är fortfarande osäker... N73:an kostar en slant mer också, vilket är ett litet minus + att den inte går att köpa i butik (för en vettig peng dvs.) utan endast via beställning på nätet för 3600:- eller liknande. Imorrn hade jag tänkt å köpa mobilen, vilken det nu än blir, och testa telefonerna - kan man föresten få känna på en RIKTIGT telefon i butikerna? Inte en fake telefon som är helt sönderslagen, utan en helt vanlig, fungerande telefon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
kan man föresten få känna på en RIKTIGT telefon i butikerna? Inte en fake telefon som är helt sönderslagen, utan en helt vanlig, fungerande telefon?

elgiganten hade iaf n73 framme (backaplan i göteborg), för övrigt den enda telefonen som var påslagen/riktig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
... kan man föresten få känna på en RIKTIGT telefon i butikerna? Inte en fake telefon som är helt sönderslagen, utan en helt vanlig, fungerande telefon?

Nokia N73 hänger runt halsen på all personal i teliabutiker just nu. Bara att dyka in i en butik och be att få klämma på den lite, pröva funktionerna etc...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Inaktiv

Då kanske man får smaka på en N73 imorrn då...

Permalänk
Medlem

Ang den "sämre" kameran. Finns rätt många Firmwares som fixar till den. Så om det överhuvudtaget är någon skillnad är den ytterst marginell och i det här fallet igentligen inget argument mot den, eftersom det finns få mobiler med bättre kamera och skillnaderna i fotokvalitén är ändå väldigt liten i toppskicktet.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Ang den "sämre" kameran. Finns rätt många Firmwares som fixar till den. Så om det överhuvudtaget är någon skillnad är den ytterst marginell och i det här fallet igentligen inget argument mot den, eftersom det finns få mobiler med bättre kamera och skillnaderna i fotokvalitén är ändå väldigt liten i toppskicktet.

Är det flera än Nokia som släpper firmwares? Vilken är den bästa?
Låter ju trevligt om det är sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Är det flera än Nokia som släpper firmwares? Vilken är den bästa?
Låter ju trevligt om det är sant.

Vet icke riktigt, har inte hunnit sätta mig in i det. Vet att operatörer släpper sina egna firmwares iallafall men det var nog inte riktigt det du undra över.

Vilken som är den bästa är svårt att säga, men den senaste antar jag men det beror på hurvida du skall ha N73ME firmwares eller liknande. Dock finns det många som har koll på det i N73 tråden

Permalänk
Medlem

Testa Motorola A1200

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dunderbamse
Annars kan jag rek att du väntar på Nokia E65, klämde på den förra veckan... Där kan man snacka om en storsäljare!

Ni behöver inte vänta längre Jag köpte en i måndags. Fy satan vilken telefon!!
Har allt man behöver (och inte behöver), byggkvalitén är garanterat den bästa på marknaden. Här har Nokia fått fram en telefon som konkurenterna får svårt att slå!