På jakt efter en fet mobil.

Permalänk
Inaktiv

På jakt efter en fet mobil.

Är riktigt sugen på en ny, het och fet mobil.

Kameran behöver inte vara den bästa (behöver inte ens finnas någon). Jag väljer mellan en PDA och mobil så jag vill gärna att mobilen har ganska trevliga funktioner liknande en PDA (även om det inte kommer i närheten). (När man ändå är igång, finns det några trevliga "handdatorer" för bra pris?

Skärmen skall vara stor och knapparna bekväma.

Skall användas mycket som kalender/påminnelser och allt som man brukar göra med en vanlig telefon.

Äger en K700i just nu, och vill helst inte ha någon mobil från den serien (den serien där alla mobiler ser likadana ut, med lite olika yt design - om ni förstår vad jag menar)

Aja, alla förslag och tips är välkomna! Även mobiler som inte är släppta ännu.

Tackar på din förhand.

Permalänk
Medlem

Nokia E70 kanske?

Permalänk

SE M600?

Permalänk

SE W950i eller vad den heter?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Nokia N73 är väldigt bra

Permalänk
Inaktiv

Jo, jag känner mig sugen på M600 och W950i. SE har jag alltid föredragit framför Nokia, men N73:an såg ganska intressant ut. N95 ser ju minst sagt mer intressant ut, men hur länge behöver man vänta på den och hur mycket kostar en sådan?

Kan någon berätta skillnaderna mellan M600 och W950i? Har M600 touch-screen av något slag? Kan den spela upp film? Minne?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Jo, jag känner mig sugen på M600 och W950i. SE har jag alltid föredragit framför Nokia, men N73:an såg ganska intressant ut. N75 ser ju minst sagt mer intressant ut, men hur länge behöver man vänta på den och hur mycket kostar en sådan?

Kan någon berätta skillnaderna mellan M600 och W950i? Har M600 touch-screen av något slag?

Du menar nog N95

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N73Tomas
Du menar nog N95

Precis den jag menar.

Permalänk
Korsordsguru

Själv är jag sugen på Nokia E61, låter som du också kan vara det! http://www.nokia.se/phones/e61/

Lite PDA/smartphone-style. Är ju helt klart härligt med QWERTY-tangentbord. Tyvärr så kostar den en del, cirka 3,5k som billigast.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Själv är jag sugen på Nokia E61, låter som du också kan vara det! http://www.nokia.se/phones/e61/

http://www.mobile-review.com/articles/2005/image/nokia-eserie...

Lite PDA/smartphone-style. Är ju helt klart härligt med QWERTY-tangentbord. Tyvärr så kostar den en del, cirka 3,5k som billigast.

Oj! Den var inte dum. Förutom designen ser den riktigt trevlig ut. Finns den ute eller kommer den snart?

Vad sägs om denna då: http://www.nokia.se/phones/770/

Permalänk

w950 är Walkmanversionen av M600 och saknar vissa "kontorsfunktioner" men har ju i gengäld en mer utvecklad mediaspelare. Båda dessa har touch screen.

Permalänk

Hur är nokian? Sist jag hade en nokia var för flera år sen. Då var SE bättre. Har Nokia blivit bättre eller hur man ska säga? Eller är det fortfarande en stor skillnad? För annars kanske jag skaffar en E61. Jag önskar att SE m600 hade WLAN och kamera då skulle jag redan ha köpt den

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyckotomten
w950 är Walkmanversionen av M600 och saknar vissa "kontorsfunktioner" men har ju i gengäld en mer utvecklad mediaspelare. Båda dessa har touch screen.

Okey, men touch screen är ju roligt iallafall. Nu skulle jag vilja sätta ihop E61, N80 och M600i så skulle det varit perfekt. På något sätt ska det väl gå.

Permalänk
Medlem

En Eten glofiish x500 kanske vore något för dig också?
Pekskärm
gps
wifi
osv osv osv...

Permalänk
Inaktiv

Dock har eten färjävla dålig service tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
En Eten glofiish x500 kanske vore något för dig också?
Pekskärm
gps
wifi
osv osv osv...

Eten glofish x500?

Jag kollade prisjakt utan att hitta något. Vad är det för mobil?

Permalänk
Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

mjo, men går den att få tag på i sverige?

Permalänk
Medlem

HTC har väl en rad mobiler som skulle kunna passa.
http://www.europe.htc.com/products/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
mjo, men går den att få tag på i sverige?

www.katshing.se har den, dock inte i lager.

Permalänk
Avstängd

köp en k810i eller en k800i.

aldrig haft en mobil med bättre skärm någonsin.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
En Eten glofiish x500 kanske vore något för dig också?
Pekskärm
gps
wifi
osv osv osv...

Jo, den ser otroligt trevlig ut, men den kostar ju en slant. Vet inte om jag har lust att spendera hela 5k på en mobil... Hade jag gott om pengar skulle jag lätt köpa den. Ingår GPS-program etc. i Eten? Kan du länka till nån bra sida som berättar vad man exakt kan göra med en sådan?

K810... Mjae, jag vet inte. Har haft 3 mobiler från den serien och har verkligen tröttnat på den formen och designen dessa mobiler har. Nu vill jag ha något större och "tyngre" i handen. Jag är ute efter störst skärm kan man säga, eller iaf lagom stor skärm.

Permalänk
Medlem

Nokia 6310 är rätt fet annars och tung.
Det är inne med gammla klassiker snart.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Inaktiv

Xda orbit verkar annars jäkligt fet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Jo, den ser otroligt trevlig ut, men den kostar ju en slant. Vet inte om jag har lust att spendera hela 5k på en mobil... Hade jag gott om pengar skulle jag lätt köpa den. Ingår GPS-program etc. i Eten? Kan du länka till nån bra sida som berättar vad man exakt kan göra med en sådan?

K810... Mjae, jag vet inte. Har haft 3 mobiler från den serien och har verkligen tröttnat på den formen och designen dessa mobiler har. Nu vill jag ha något större och "tyngre" i handen. Jag är ute efter störst skärm kan man säga, eller iaf lagom stor skärm.

Mjo men de flesta smarphones kostar ju liknande summor, gps program ingår inte tyvärr men det verkar gå att ordna mycket billigt (gratis), har inte hunnit lägga in det i min mobil än då jag väntar på ett minneskort.

Här har du iaf läsning om den: http://www.eten-users.net/

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Mjo men de flesta smarphones kostar ju liknande summor, gps program ingår inte tyvärr men det verkar gå att ordna mycket billigt (gratis), har inte hunnit lägga in det i min mobil än då jag väntar på ett minneskort.

Här har du iaf läsning om den: http://www.eten-users.net/

Jo, får väl se om det blir den... Har jobbat ett tag nu (Fredagar, Lördagar, Söndagar) och är student. Så 5000:- är mycket pengar.

Men jag känner mig verkligen sugen på en M600i nu. För 3600:- får jag en snygg och trevlig M600i med 1GB minneskort.

Permalänk
Medlem

W880i

Min nästa mobil iaf.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

M600i är en underbar telefon, dock fylld av buggar och liknande. Jag valde E61'an som jobbtelefon framför M600i. Touchscreen klarar man sig utan, man slarvar bort pennorna helatiden ändå (jag skyller på den mänskliga faktorn). E61an har en helt fantastiskt bra skärm, den saknar kameran precis som M600i, men den är utrustad med Wlan och ett mycket skönare tangentbord.

Webläsaren i Nokia E61 slår även Sony Ericssons webläsare med hästlängder.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
M600i är en underbar telefon, dock fylld av buggar och liknande. Jag valde E61'an som jobbtelefon framför M600i. Touchscreen klarar man sig utan, man slarvar bort pennorna helatiden ändå (jag skyller på den mänskliga faktorn). E61an har en helt fantastiskt bra skärm, den saknar kameran precis som M600i, men den är utrustad med Wlan och ett mycket skönare tangentbord.

Webläsaren i Nokia E61 slår även Sony Ericssons webläsare med hästlängder.

Skulle gått på nokia precis efter de grunderna som dig. Dessutom så känns SE's mobiler bara som en hel repris av år 2005's modeller.

Permalänk

Lustigt, jag har bara drabbats av att den buggat ur en gång under den tiden jag haft den (tre månader) och har inte tappat bort en enda penna Sen ser väl inte M600 ut som de andra SE telefonerna som går i repris?