Apples kundstjänst VS mig (trasig dator), tips tack
Jag lämnade in min MacBook Pro för ca 1 månad sen, fick tebax den igår ungefär (den hade whine och andra problem), tog en månad! Jobbigt. Hur som helst. Dom bytte ut hela logikortet och nya installationsskivor osv. Så sätter man på den, samma irriterande höga whine! Blir man inte sur? Jo. Ska detta hända? Får vänta en månad så får man tillbaks den med whine.
Då ringer jag Apple Support (som konstigt nog bara sade ett nummer man behövde ringde till, drygt) hur som helst, snacka med dom, berätta allt. Men kunde jag få en refund eller ny dator? Nej, inte enligt kundtjänsten, även fast jag sa att jag behöver en dator undertiden osv, han hänvisade mig bara till den där försäljaren. Så frågade jag om numret till Apple kontoret, ringer dit, svarar en dam, och hon säger "Nej, det här är fel nummer, det är Apple Support du ska prata med". Jaha, hon kunde inte heller fixa något sånt.
Köpte den i USA. Men gäller konsumentslagen då? Garantin är ju till Augusti. Knappast att jag lämnar in den igen i en månad och får vänta igen.
Vad ska jag göra? Varför ska Apple vara så jävla dryga och krångla hela tiden? Det verkar vara MacBook Pro Intel Core 1 Duo som strular mycket. Dom kan fan bara ge mig en ny dator, men dom ska envisas göra samma sak igen som ej kommer fixa något.
Tips?
Jag får tillbaks en TRASIG dator och dom ej kan bara byta ut den mot en ny? Blir galen. Och NEJ, jag kan inte vänta en månad till, Apple ska ej hålla på såhär.