Vilket är/var det bäst S939 moderkortet?

Permalänk
Medlem

Vilket är/var det bäst S939 moderkortet?

ja, vilket var/är det bästa som släpptes?

Tänkte om man kunde hitta någe stanns byta ut de jag har nu..

billigt beggat eventuellt.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Jag har FÖR mig att det ska vara DFI LanParty's kort med nForce4 chipset. Finns med eller utan SLI.

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2337

På Socket A är blev det värsta kortet också DFI (LanParty här också, dock nForce2) så det förvånar mig inte om de fortsatte på LanParty-serien även till S939.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

ASUS A8r32-mvp deluxe ligger bra men tillsammans med min övriga hårdvara har A8n32-sli fungerat bässt.
Strömförsöjningen på A8n-32 är kalas som inte många andra moderkort kommer i närheten av.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tänkte faktiskt sätta i ett: A8n32-sli
istället för mitt nuvarande för slippa onödiga små fläkar.. passivt e ju fint

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Måste slå ett slag för A8R32-MVP deluxe. Byggde precis en burk på det. Klockar som bara den (300MHz FSB med bibehållen 5x multiplier på HTT), och är grymt svalt - kör passivt utan heatpipes.

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2697&p=11

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk

Ush för A8N bara.. har själv lekt litegrann med det och BIOS:et är ju fruktansvärt att pilla med..

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

mm A8n-serien på Asus har den mest avancerade bios jag har sett =/. Och den går inte ens att upd :(.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Setupmenyerna ser ju nästa på pricken lika dant ut på A8r32-mvp som A8n-32...
Och kan intyga att det inte än några som hellst problem att uppdatera bios på något av dessa kort

Visa signatur
Permalänk
Medlem

e väl bara använda ausus update?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

T.E.X ja

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
e väl bara använda ausus update?

Nopp. När jag ska installera asus upd så säger programet att jag inte har ett Asus bios på mitt mobo =/

Permalänk

jag skulle säga DFI Nforce4 korten, mycket pågrund av att det finns outtömligt med info om det kortet på XS eller DFI street. sådant e aldrig när man får problem.

Visa signatur

6550@3,6 | DFI LP UT P35-T2R | 2x2GB G.Skill F2-8000CL5 | 8800GTS 640 | Tagan 530w |

DDC-1+ w. EK X-Top | D-Tek Fusion | MCW60 | EK Res150 | BIP3 |

Permalänk
Medlem

fick bli ett asus kort,, s¨å jag får passivt .. så får epoxet åka ur.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Nopp. När jag ska installera asus upd så säger programet att jag inte har ett Asus bios på mitt mobo =/

Det är för att du har/haft ett creativekort i datorn..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Det är för att du har/haft ett creativekort i datorn..

öhh?

funkar inte kortet med X-fi menar du?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
öhh?

funkar inte kortet med X-fi menar du?

Jo.. men asus update känner inte igen kortet när creativedjävulen finns i datorn..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

• Install a rear chassis fan to the chassis (CHA_FAN1) connector when
using two graphics cards for better thermal environment.
See page 2-30 for details.
• Connect a 4-pin power plug from the PSU to the EZ Plug™ connector
when:
1. Using two graphics cards and a 20-pin ATX power supply.
2. The graphics cards do not have auxiliary power plugs.

se där, fick jag svar på det oxo..
man behöver ej använda EZ Plugen

så jag ska stoppa i kortet och köra en update sedan installera ljudkortet då menar du?

men såhär:

Here's been a few posts on here about the X-Fi drivers "breaking" the Asus update feature. It also "breaks" Logitech iTouch software. Before installing X-Fi PLatinum I used the Asus update utility to go to BIOS 1009. I also have nVidia version 6.66 from their website. My CPU is AMD64 4000+. After installing the X-Fi it did break the Asus Updater and showed the error message that's been reported here before. Basically the update utility fails to load at all. The Logitech Support people recommend a registry edit to fix it. You might want to set a system restore point first. All registry edits are done are your own risk... but here it is:

Change HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Wow6432Node to HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\aWow6432Node

Save it, reboot and the Asus Utility now loads as does the Logitech software.

I've left the registry key with that edit to see if anything else is now broken but so far all is well. Worse case is to change it only when you need to use the update utility and then change it back.

eller såhär:

Also during a fresh install to keep from having to do a reg fix which I didnt know anything about you can just install creative cd without driver and install there 04 webupdate driver doesnt affect any version Asus update.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Du svarde på det själv.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Nu så, lämnat till plock, hoppas de jobbar på söndag som de brukar på komplett.se så de får iväg kortet, så jag får till måndag.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd

dfi rdx200 lätt om man ska ha det sämsta till 939

CFX-3200 om man ska ha det absolut bästa som gjorts till 939,är ett cf kort men går o köra sli också bara man är lite händig.

NF4 korten är också ganska bra ,speciellt ultra-d med tanke på priset.