Permalänk

Bästa spel story?

Vilket spel tycker du har den bästa storyn?
Själv får jag väll säga Knights of the Old Republic för att den är välgjord och genom tänkt. Det finns väldigt många överraskningar i det och att man har ett valmöjligt slut. Tummen upp för KotOR!

Visa signatur

Jag är AnkExpert!

Permalänk
Medlem

inte så mycket utav en story men unreal(1) är ett väldigt bra spel. Man kommer verkligen in i det. Half-life nämner jag såklart innan alla andra hinner. 2an också såklart.

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem

Då du inte specificerade någon plattform så säger jag final fantasy 7, det var fan så man började lipa första och andra gången man lirade igenom det.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk

Max Payne, det enda jag kommer på nu där man faktiskt la märke till storyn.

Permalänk
Medlem

Mafia, Final Fantasy VII, Silent Hill spelen. Men för att välja bara ett spel så tar jag nog MGS3. Gillar den storyn enormt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Permalänk

BattleZone som kom.. vadå? 99 eller 00? Grym story mellan ryssar o amerikaner som fightas på månen utan att världen vet om det.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

warcraft III - helt underbar story!

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk

Silent Hill 1 och 2 (trean och fyrans story föll mig inte i smaken lika mycket)

Mafia.

Max Payne 1 och 2

FFX. Jag har hört att dem flesta hatar storyn i FFX, men det är kanske för att dem jämför den med tidigare FF spel? Själv har jag bara spelat 10an, och fastnade för det rejält. FFXII har jag bara spelat halvvägs än så länge.

MGS3

Sen har vi Bioware spelen som alltid har en ganska skön story. Som KoTOR och Jade Empire

Och sist men inte minst Fahrenheit.

Jävligt svårt att välja ett spel som får "förstaplatsen" ur dessa, men om jag måste välja så blir det nog Max Payne.. Jäkligt fängslande story i de spelen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
Då du inte specificerade någon plattform så säger jag final fantasy 7, det var fan så man började lipa första och andra gången man lirade igenom det.

I agree. Sitter faktiskt och lirar igenom det just nu. Har bara Sephiroth och de tvo weapon kvar efter ca 2 veckors spelande, heh. Galet bra spel!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

En story som jag blev imponerad av är Hitman - Blood money. Riktigt bra upplägg på det spelet. Blev rejält tagen. Visst kan man tycka att det är ett enkelt o förutsägbart upplägg, men jag älskade det!!

(spelar igenom de tre första hitmanspelen nu igen för att uppdatera mig om storyn på dem)

Sen måste jag säga att storyn i Half-life 1 & 2 är förbaskat bra.

Permalänk
Inaktiv

Mafia
Alla metal gear
Dreamfall the longest journey
Fahrenheit
Kotor

Permalänk

Grand Theft Auto: San Andreas

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Oh, vilken underbar tråd, bästa storyn i ett spel. Mina favoriter är fyra spel som går att spela om och om igen.

Red Alert - Att ta sina ryska pansardivisoner in i ett oskyddat Europa och skriva sin egen världshistoria, helt underbart!

Planescape Torment - Fantastiskt spel, helt underbar story.

Grim Fandango - "Something is rotten in the Land of the Dead".

Baldur's Gate 1&2 - Jag har aldrig förut varit så fast i ett spel som dessa två, från 1998 har jag spelat dem och aldrig tröttnat.

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk

Final Fantasy VII
Star Ocean 2
StarCraft & BroodWar.

Permalänk
Medlem

oblivion.
halo.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

1. MGS 2 Substance - fastnar direkt

2. Shengmu2 - tror det stavas så :P, iaf, riktigt jävkla kul spel, tyvärr gick tillverkarna i konkurs så att spelet slutade med "to be continued" är lite retande

3. Silent Hill ofc!!!

Edit: Glömde att nämna Fahrenheit! SJUKT kul! så jävla go story, allt är så jäkla bra upplagt att det inte är sant!

Permalänk
Medlem

Deus Ex 1 nån? Ett av de bästa spelen jag lirat, så king när det gäller story.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem

Finns nog många favoriter men Dreamfall: The Longest Journey har en av de mest fängslande.

Permalänk
Medlem

Mafia lätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Algstrand
Deus Ex 1 nån? Ett av de bästa spelen jag lirat, så king när det gäller story.

Kan bara hålla med , har inte spelat nåt spel med så bra story som Deus Ex på mycket länge om någonsin , historien utvecklades hela tiden , nya vändningar , fyra olika slut beoende på vilka val man gjorde .
Nån som vet om det funkar till Win Xp ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timpaw
inte så mycket utav en story men unreal(1) är ett väldigt bra spel. Man kommer verkligen in i det.

Unreal.... det är som... en... en religiös upplevelse. Man drömmer sig bort... Man sjunker in i tankar... Blickar ut över kanten från molnstaden, hör den dystra musiken medan man går runt i fängelsehålorna och hittar människor vars dagböcker man kan läsa... för att slutligen hitta det kalla hårda metalliska skepp där onskan kom ifrån. Ingen kan hjälpa dig där. Ingen vet var du är eller om du änns är vid liv. Du kan bara hoppas på att du kan ta dig hem med hjälp av den mörka utomjordiska farkosten...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm bra plot... måste nog påstå att

Xenosaga episode 1-3 är nog en av de bästa, tuvärr slutar inte storyn hellt i vid spel 3 dock kommer det inte fler spel :/, Men lungt klart spelet med den bästa storyn, riktigt djup och intresan.

Sen när det kommer till PC så finns det nog inget med bättre story än Dreamfall samt The Longest Yourney, bäst i äventyrs klassen helt klart. Kan inte vänta på det kommande spelen i serien, samt antagligen ett MMO oxo.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag säger Final Fantasy III, VII och VIII som har underbara storys.

3:an har ju sitt World of Balance och World of Ruin och mycket annat jag fastnat för.
I 7:an grät man ju såklart några gånger, speciellt när man inser att hon verkligen är död!
I 8:an kommer jag speciellt ihåg när Squall blir skadad av Edea i slutet på första skivan, då var jag förbannad. När man lyckas rädda Rinoa från rymden är också en riktigt stark del av storyn enligt mig.

Säger även Curse of Monkey Island mest för att det mesta i spelet är så sjukt och riktigt roligt.

Har precis börjat spela Grim Fandango och det jag sett hittills har jag skrattat sjukt mycket åt. Men tänker inte betygsätta storyn förrens jag har klarat spelet.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Mafia lätt.

Instämmer, Allt i det spelet kretsade just runt Storyn, precis som det ska va! Det spelet var något speciellt

Visa signatur

- Intel i9 12900KS - (5,7Ghz) - ASUS RTX 4090 TUF - Team Group T-Force DELTA (6400Mhz) - ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO - ASUS ROG Thor 1200W - ASUS ROG Ryujin II 240 - Gigabyte 32" AORUS OLED 4K 240 Hz DP 2.1 -

Permalänk
Medlem

FFVI måste jag nog säga som det bästa jag spelat(i storyväg dvs) men även MGS 1(till playstation) har inte testat 3an då jag inte haft en PS2, men nu när jag har en PS3 ska jag köpa det.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Är mycket förtjust i Hitman-serien samt delvis och Splinter Cell

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Fahrenheit
Kotor 1 & 2
MGS 1 & 2 (inte spelat 3an)
FF VI
Max Payne

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skyone
Kan bara hålla med , har inte spelat nåt spel med så bra story som Deus Ex på mycket länge om någonsin , historien utvecklades hela tiden , nya vändningar , fyra olika slut beoende på vilka val man gjorde .
Nån som vet om det funkar till Win Xp ?

Ja det funkar i Win XP. Deus Ex story är väldigt bra. Synd att voice-actingen inte är så lysande bara

Permalänk
Medlem

Finns rätt många faktiskt... tar en spelserie som ingen nämnt och det är Monkey Island. Äventyrsspel brukar ju ha story men MI kommer alltid vara det äventyrsspel jag kommer ihåg som riktigt bra.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >