Permalänk

WOW, GW eller DAOC?

vilket utav titelns spel tycker ni är bäst? ge gärna en motivation

Permalänk
Medlem

Re: WOW, GW eller DAOC?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fendrigan
vilket utav titelns spel tycker ni är bäst? ge gärna en motivation

Varför räknade du inte med EverQuest II? =/ Själv, gillar jag inte någon av WoW, GW eller DAoC.

WoW: Jag gillar inte tecknad grafik och så är det inte speciellt moget folk där. Gillar heller inte hur det är designat
GW: Kommer inte ihåg varför jag inte gillade det.
DAoC: Samma sak på DAoC.

EverQuest II: Detta var dock ett spel jag gillade. Väldigt moget folk, enormt grym grafik när det kom ut och så gillar jag hur det är uppbyggt. Dock så förstörde SOE spelet efter Kingdom of Sky, själva grund spelet är bäst.

Permalänk

jag tog bara med wow, gw och daoc eftersom det är något av dem spelen som dem flesta personer spelar om dem spelar ett mmorpg, tyckte inte everquest 2 är så komkurerande mot dem jag nämnde

Permalänk
Medlem

De spelen som flest spelar är inte bäst. De spel som flest spelar är de som är lättast att sätta sig in i. Spel som är lätta att sätta sig in i är mindre advancerade. Spel som är mindre advancerade är linjära och enkelspåriga.

slutsats: Börja spela något spel som inte är så dominierande på marknanden. Börja spela typ EVE.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
De spelen som flest spelar är inte bäst. De spel som flest spelar är de som är lättast att sätta sig in i. Spel som är lätta att sätta sig in i är mindre advancerade. Spel som är mindre advancerade är linjära och enkelspåriga.

slutsats: Börja spela något spel som inte är så dominierande på marknanden. Börja spela typ EVE.

jag kör faktiska flera andra inte så "dominerade" spel, här är dem spelen som jag spelar

BF2, CS, WC3, rakion och savage
vet du ens vad rakion och savage är?

Permalänk

Eve är mumma

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Helt klart GW om du gillar Pvp

Permalänk
Medlem

Även DAoC om du gillar pvp..=)

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Avstängd

WoW spelar det själv och vett inte vilka dom andra spelen är

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

ingen här på swec gillar wow. hur som helst om du är intresserad av att testa wow så finns det gratis på www.wow-europe.com.

har lirat lite GW också, gillade det inte speciellt mycket.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk

Inget av ovanstående, slösa inte bort ditt liv på sån skit.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Inget av ovanstående, slösa inte bort ditt liv på sån skit.

Nä man kan ju slösa bort den tiden på helt ointressanta inlägg på sweclockers
Har bara Spelat WoW och GW och av dem 2 var det WoW jag fastnade för, har alltid tyckt om blizzards tidigare spel och specielt Warcraft. Det jag saknade mest i GW var ett utbrett community

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0ni
Även DAoC om du gillar pvp..=)

jag tycker att daoc har ett ganska obalanserat pvp system eftersom dem ändrar en gubbe beroende på hur mycket folk klagar. men pve systemet finns det nog inte så mycket att klaga på

Permalänk
Medlem

DAOC!
Som någon sa om WoW & tecknat-grafiken så tycker jag inte heller alls om den stilen. GW har jag ej spelat, men det låter lite väl mkt PvP-centrerat.

Jag var en DAOC-addict 2002-03, och minns att det hade en underbar stämning grafik- & ljudmässigt, och ett utmärkt designat (men vansinnigt frustrerande, pga elite-guilds!) PvP.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Everquest 2 har nya Developers och spelet blir fan bara bättre och bättre nu.

Det ser riktigt jävla bra ut för framtiden nu. Motorn kodas om m.m.
Rekomenderar det starkt. Dessutom är grafiken i spelet ganska... otrolig =D

Nya EoF zonerna i Eq2 är riktigt roliga att spela i, är från lvl 1-70.
Everquest 2 är för övrigt på delad första platts på www.mmorpg.com

Nya devs är pga Everquest 3 är på ritbordet. Och det lär bli fett som fan
Och lär nog komma om 5-6 år

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

WOW: Rolig PvE fram till max level men det är allt, skäms att jag spendera nästan 3 år på detta spel

GW: Jag tröttnade ganska snabbt på detta spel även om det nu saknar monthly subscription

Daoc: Ett av de bästa MMORPG'erna som gjorts även om PvE biten inte är lika flashig som WoW's så tar spelet ändå igen det med PVP/RVR'en som finns i spelet, men dock så håller daoc på att dö ut och de få servrar som finns kvar så räker det knappt till för att man ska kunna njuta av PVP/RVRen som man kunde göra förut

Permalänk
Medlem

måste ju hålla med om att EVE är rätt underbart!:P blir ju nice med DX10 sen också. synd bara att man måste tvingapå sig själv vista då...

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem

Guildwars spelar jag med en vän , men det blir genast tråkigt när han går offline . gw är defenitift ett lagspel inte solo iallafall när man inte kör pvp

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_gg
måste ju hålla med om att EVE är rätt underbart!:P blir ju nice med DX10 sen också. synd bara att man måste tvingapå sig själv vista då...

håller med, man vill ju inte stödja microsoft att göra fler OS som bara crachar och buggar sig

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurka2k
ingen här på swec gillar wow. hur som helst om du är intresserad av att testa wow så finns det gratis på www.wow-europe.com.

har lirat lite GW också, gillade det inte speciellt mycket.

Jag gillar wow, tycker det är mycket underhållande.

Permalänk

Ptja WoW var bra.. Gw var också bra, men måste spelas i lag (om man nu inte har nyaste expansionen som gör det lättare solo).. DAoC dör ut ^^ L2 är faktiskt mitt svar.. Hur många MMORPG man än testat så slutar man alltid i L2 iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Ptja WoW var bra.. Gw var också bra, men måste spelas i lag (om man nu inte har nyaste expansionen som gör det lättare solo).. DAoC dör ut ^^ L2 är faktiskt mitt svar.. Hur många MMORPG man än testat så slutar man alltid i L2 iaf

jag håller inte med dig där... jag klarade det sista missionet i GW (Prophecies) med bara henchmen (NPC). och ofta har jag varit med om att riktiga spelare är sämmre än henchmen. och det är skapat för att man ska kunna klara allting ensam, och en i min guild klarade hela faction expansionen med bara henchmen. vist kan det bli enklare med riktiga spelare IBLAND, men i annars håller jag inte med dig

Permalänk
Medlem

Kan säga att GW och EVE var inga spel som föll mig i smaken. WoW bör du testa om du inte spelat det, men inget jag rekommenderar.. för om du fastnar för det så...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fendrigan
jag tog bara med wow, gw och daoc eftersom det är något av dem spelen som dem flesta personer spelar om dem spelar ett mmorpg, tyckte inte everquest 2 är så komkurerande mot dem jag nämnde

GW är INTE ett mmorpg spel. Ingen som insett det. Står klart och tydligt på Guildwars officiella hemsida.

Kan säga ett gott ord för GW. Jag själv spelar gw, jag fastnade för det pågrund av att man snabbt blir lvl 20. Du kan även skapa en färdig lvl 20 PvP karaktär. I GW tillskillnad mot wow så är det inte farmingen och vilka saker du har som gör dig bra, det är hur du spelar som team och vilka builds du och ditt lag bygger ihop. PvE delen är väl underhållande den med. Men PvP är klart det roliga.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

tankade genast massa trials
vad är L2? kan någon skriva ut hela namnet tack

Permalänk
Medlem

Kan inte rekomendera wow iaf, har spelat det sen releasen i sverige men har nu kastat ut skiten.
Kan väl inte direkt rekomendera något annat spel heller då det e ett grymt slöseri med tid men men. Om jag måste rekomendera något testa EVE, grymt stort och en värld under ständig förändring.

Permalänk
Medlem

Av dom 3 alternativen så tycker jag DAoC är bästa, iaf om man tänkter tillbaka i tiden. WoW har jag inte fastnat för, har tvingat mig att börja spela det 3ggr.
Sen påminns jag hur världelöst det är att spela solo för att levla. Skulle man tjäna på att grpa hade det varit annorlunda.

GW spelade jag inte mycket, när jag insåg att monstrerna blev samma lvl som man själv oavsett ställe så sket jag i det.

Nu spelar jag Vanguard och lite EQ2.. samt Entropia, EVE och skitgubben på jobbet.

Väntar på Darkfall..... Samt att jag nog beställer Lotr online, spelade betan men vart inte allt för förtjust.. men man kan nästan säga att jag samlar på MMOn.. måste bara köpa dom =P Har flera jag aldrig installerat.. men men

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
GW är INTE ett mmorpg spel. Ingen som insett det. Står klart och tydligt på Guildwars officiella hemsida.

Kan säga ett gott ord för GW. Jag själv spelar gw, jag fastnade för det pågrund av att man snabbt blir lvl 20. Du kan även skapa en färdig lvl 20 PvP karaktär. I GW tillskillnad mot wow så är det inte farmingen och vilka saker du har som gör dig bra, det är hur du spelar som team och vilka builds du och ditt lag bygger ihop. PvE delen är väl underhållande den med. Men PvP är klart det roliga.

GW är ett mmorpg det står klart och tydligt på deras hemmsaida noob
quote

"Is Guild Wars an MMORPG?

Question
Is Guild Wars an MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game)?

Answer
Guild Wars has some similarities to existing MMORPGs, but it also has some key differences. Like existing MMORPGs, Guild Wars is played entirely online in a secure hosted environment. Thousands of players inhabit the same virtual world. Players can meet new friends in gathering places like towns and outposts where they form parties and go questing with them. Unlike many MMORPGs, when players form a party and embark upon a quest in Guild Wars, they get their own private copy of the area where the quest takes place. This design eliminates some of the frustrating gameplay elements commonly associated with MMORPGs, such as spawn camping, kill stealing, and lines to complete a quest. Guild Wars takes place in a large virtual world made up of many different zones, and players can walk from one end of the world to the other. But Guild Wars eliminates much of the tedium of traveling through the world. Players can instantly return to any safe area (town or outpost) that they've previously visited just by clicking on it in the world overview map. Rather than labeling Guild Wars an MMORPG, we prefer to call it a CORPG (Competitive Online Role-Playing Game). Guild Wars was designed from the ground up to create the best possible competitive role-playing experience. Success in Guild Wars is always the result of player skill, not time spent playing or the size of one's guild. As characters progress, they acquire a diverse set of skills and items, enabling them to use new strategies in combat. Players can do battle in open arenas or compete in guild-on-guild warfare or the international tournament. But engaging in combat is always the player's choice; there is no player-killing in cooperative areas of the world. Finally, unlike existing MMORPGs, all characters in Guild Wars inhabit the same virtual world -- they are not divided onto different servers or shards -- so players can always team up with or compete against any other player in the world."

här e länk om du inte tror mig
http://www.plaync.com/us/support/doc_1121.html?prod=48
...ägd

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Av dom 3 alternativen så tycker jag DAoC är bästa, iaf om man tänkter tillbaka i tiden. WoW har jag inte fastnat för, har tvingat mig att börja spela det 3ggr.
Sen påminns jag hur världelöst det är att spela solo för att levla. Skulle man tjäna på att grpa hade det varit annorlunda.

GW spelade jag inte mycket, när jag insåg att monstrerna blev samma lvl som man själv oavsett ställe så sket jag i det.

Det är ju det som är vitsen med pve:-)
Sen blir det ju grymt när man kör i team med nåt guild eller nåra polare:-)

Nu spelar jag Vanguard och lite EQ2.. samt Entropia, EVE och skitgubben på jobbet.

Väntar på Darkfall..... Samt att jag nog beställer Lotr online, spelade betan men vart inte allt för förtjust.. men man kan nästan säga att jag samlar på MMOn.. måste bara köpa dom =P Har flera jag aldrig installerat.. men men

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate