Spel med vackra miljöer?

Permalänk

ska bli kul att se crysis
anars är
EvE
hitman bloodmoney
och company of heroes snyggt

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Permalänk
Medlem

helllla bf serien

Permalänk
Medlem

Jag måste säga STALKER jag också. Men även Vanguard är snyggt som bara den på maxgrafik.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar inte farcry så mycket.. men det är inte fult Jag kör då med 64 bits

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Kan en komocka vara vacker?

Absolut, titta på flugor bara.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd

Har testat Gothic 3 nu och visst det ser väl ganska vackert ut men det är ju inte Far Cry klass. Det kan väl ingen påstå.

Färgerna i Gotic 3 är för torra och inte realistiska precis som i så många andra datorspel. Det tycks finnas någon form av tävling att ha så gråa färger som möjligt i dataspelssammanhang.... tyvärr .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Absolut, titta på flugor bara.

Beauty is in the eye of the beholder som det så fint heter.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Min röst går till Gears Of War älskar miljöerna i det.
Andra riktigt fina spel är Oblivion, Stalker, God of war och Shadow of the Colossus.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
American Mc'gees Alice -hur kan ni glömma det!

Grymt snyggt för sin tid, vilka miljöer!
Vill minnas att det var DX7 också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

The Elder Scrolls serien & Zelda spelen, fin miljö! Finns andra spel också men orkar ej repa upp hehe

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Grymt snyggt för sin tid, vilka miljöer!
Vill minnas att det var DX7 också.

Det var baserat på Quake 3 motorn tror jag, jupp galet snyggt var det. Miljöerna, musiken, karaktärerna, dialogen. Allt var klockrent.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Är quake 3 motor krävande? :/

Visa signatur

Sugen på nått spännande?

Permalänk
Medlem

Om man ska se på lite äldre spel så tyckte jag Giants: Citizen Kabuto låg i framkant. Och så outcast förstås, med sina voxlar som kanske inte klarade närmare granskning av detaljer, men storslagna miljör där solen ligger bakgrunden och speglades i vattnet så man blev helt lyrisk.

Permalänk

2006 gav PC gamer tronen till Black and White 2! Om ni har sätt i BAW2 så har dom lagt ner flera månader med att göra grafiken så bra som möjligt! Om man t ex kollar på gräset och sina varelser så ser man dom små perfekta detaljerna! Men nu har vi kommit in i en ny tidzon som det kallas. Allstå 2007! Oblivion har fått många + på konsolen Playstation 3! Man om man nu kollar mot "End 2007" så kommer halo 3 att släppas! Om man då skaffar en riktigt bra HD-TV då kan jag säga er alla att halo 3 kommer att ha den bästa grafiken som Microsoft säger! Jag vill bara säga att good luck med allt! Dessutom är eve online ett fusk spel där admins och speloperatörer fuskar tills sig pengar.
Ha de

Permalänk
Avstängd

3D Sex Villa

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

Ni kan inte komma och säga att wow har fina miljöer? grafiken e ju pinsam...
spel som guild wars och eve har fina miljöer.
oblivion glömde jag

Visa signatur

X1950PRO 256MB GDDR3 (silent) | NZXT HUSH, Black | SpinPoint T166 400GB 16 MB | AMD Athlon 64 X2 6000+ | Corsair PC5300 2048MB | MSI K9AGM2-FIH | NorthQ 4001EXT Silent 400W

Permalänk
Medlem

Half-life 2/EP1 har sina stunder. Lost Coast är oerhört mysigt om man maxar det också

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Varför inte Feralas eller Strangleton Vale?

Mulgore tycker jag bättre om.. vackert och fridfullt ;D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El Chorizo
Det underbara med Far Cry är att det är sjukt snyggt även på ganska sunkig hårdvara. Det är nog det snyggaste spelet jag spelat, jag älskar vattnet och djungeln.

När man behöver en semester, men inte har råd eller tid. Då är Far Cry stranderna på maxxad grafik jävligt sköna och avslappnande.
Någon nämnde Shadow of the Colossus, grymmt snyggt spel.

edit: Och de som klagar på gråa och tråkiga färger i vissa spel, te.x Gothic 3 har jag bara en sak att säga... Det finns en del Disney Picture spel ute nu, Kingdom Hearts, eller WoW. Där finns det många glada färger som gör barnen glada.

Visa signatur

You can run but you will only die tired.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sn0wb0ardfreak
När man behöver en semester, men inte har råd eller tid. Då är Far Cry stranderna på maxxad grafik jävligt sköna och avslappnande.
Någon nämnde Shadow of the Colossus, grymmt snyggt spel.

edit: Och de som klagar på gråa och tråkiga färger i vissa spel, te.x Gothic 3 har jag bara en sak att säga... Det finns en del Disney Picture spel ute nu, Kingdom Hearts, eller WoW. Där finns det många glada färger som gör barnen glada.

Men de spelen är ju för färgglada.

Förstår inte meningen med att göra gråare spel än verkligheten. Är det svårare att göra bra snygg färglad grafik än snygg bråare grafik?

Permalänk
Medlem

Infernal!!!

Permalänk
Avstängd

Nu har jag testa alla möjlig spel men blir besviken gång på gång.

Sätter på Far Cry och njuter. Som någon sa är det perfekt när man inte har tid att åka på semester!!!

Permalänk
Medlem

De två spel där jag blivit som mest påverkad av miljöerna måste vara Ico och Shadow of the Colussus.
Det kanske inte är de vackraste eller snyggaste miljöerna, men det är de som påverkat mig mest.

Permalänk
Medlem

Vackra miljöer?

Tryck på den gröna knappen!

Se den i helskärm!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Oblivion

Permalänk
Avstängd

Värt att väcka en död tråd?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Värt att väcka en död tråd?

Vi kan ju ha dessa diskussioner i alla trådar. Dvs om de är värda att posta i eller inte. Fast det vore väl inte särskilt konstruktivt?

Permalänk
Avstängd

Nja, tråden var något inaktivt i flera månader... fast igenkligen bätre än att starta en ny tråd.

Skyller på att det var sent jag postade

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

wurm online med allt på max

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.