Anmäl dig till Roborock Challenge!

Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk
Medlem

Re: Re: Lånar tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2.3t
http://www.screamer-radio.com/ funkar fint utan en massa onödigt krafs, inte dåligt som tråden handlar om men ändå ett tips till dig.

Tack för tipset! men det verkar inte som den spelar .ram filer. Men jag hittade en Plugin till winamp, så nu är det bara att dra filen från internet och spela den i Winamp Det enda man måste ha installerat (förutom Winamp då ) är realplayer, men på den sidan har de den rekomenderade versionen av realplayer, och även denna perfekta plugin. Nu slipper jag spela filerna i real!!!

Denna plugin är verkligen att rekomendera!

Och eftersom jag har gjort allt för att undvika real så förstår ni nog vilket prog jag tycker är sämst...;)

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Lånar tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
Tack för tipset! men det verkar inte som den spelar .ram filer. Men jag hittade en Plugin till winamp, så nu är det bara att dra filen från internet och spela den i Winamp Det enda man måste ha installerat (förutom Winamp då ) är realplayer, men på den sidan har de den rekomenderade versionen av realplayer, och även denna perfekta plugin. Nu slipper jag spela filerna i real!!!

Denna plugin är verkligen att rekomendera!

Och eftersom jag har gjort allt för att undvika real så förstår ni nog vilket prog jag tycker är sämst...;)

Fungerar det inte att köra med Realplayer alternative då? Så slipper du installera riktiga Realplayer.

http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Windows Vista. Skaffa inte det! Ni vet väl vad vista står för?

Viruses
Intruders
Spyware
Troyans
Adware

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk

Såg att Quicktime nämndes redan på första sidan, men det skadar banne mig inte att nämna det skitprogrammet en gång till i en tråd som denna.

iTunes kommer på andraplats.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriKri
Windows Vista. Skaffa inte det! Ni vet väl vad vista står för?

Viruses
Intruders
Spyware
Troyans
Adware

Haha klockren!

Permalänk
Medlem

steam! hatar de

Permalänk

förstår inte vad ni har emot Avast, tycker det funkar klockrent. Men smaken är väl som baken..

det värsta programmet jag vet är helt klart Acrobat reader - så segt att man dör... tur att foxit har gjort ett mycket bättre alternativ...

Permalänk
Medlem

Har inte pallat läsa igenom hela tråden men som första plats kommer så klart allas favorit:

STARFORCE

sedan så tror jag Realplayer kommer tvåa jobbigt så det inte är sant

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Firefox - Använder det dagligen men maken till kraschbenäget program får man leta efter. Dessutom är det jobbigt att den inte klarar av alla sidor vilket gör att jag måste gå tillbaka till IE. Började använda Firefox för att alla andra sa att Firefox är så bra, Firefox är snabbt och säkert. Jag har inte märkt av att det är särskilt snabbt. Det jag gillar med Firefox är alla extensions och plugins man kan fylla den med och tab browsing vilket iofs redan finns i Opera. Annars vet jag inte riktigt varför jag kör med Fx numera.

Man kanske inte ska tro på allt man läser, men efter att ha läst denna artikel så börjar jag inse hur hjärntvättad man har blivit av alla Fx fanboys. Jag rekommenderar er att läsa igenom denna:

http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/FirefoxMyths.html

Nä, jag lyder hellre tipset om Avant Browsern. Blir att testa. Duger inte den blir det Opera. Firefox kan ta sig nånstans.

EDIT: Och ni som tycker att Fx är säkert för att det inte använder sig av Active-X kan förutom att läsa i den föregående länken, läsa den mer detaljerade, som även länkas där:

http://www.eweek.com/article2/0,1759,1785769,00.asp

Visa signatur

PC (hemma): i5-3570k | GTX 560ti | 16gb Corsair Vengeance 1666mhz | ASUS P8Z77-V LE | Corsair Neutron 128gb SSD + 2 TB WD | Corsair TX-550M | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design R4 | HP w2207 22" | Qpad MK-50 | Steelseries Sensei Macbook Air 13": i5 1,7 ghz | Intel HD 3000 | 4gb | 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Realplayer
Quicktime

Permalänk
Medlem

1. Windows ME
Vad var detta MS? En blandning av Win Nt och 95??
Har ni aldrig hört talas om drivrutiner? Finns inga i ME

2. Norton AV
Tar upp plats och kraft, inget annat.
Sök av en dator med Norton, hittar inget.
Ta sedan bort det och installera tex F-Secure, hittar ett par hundra..

3. IE
Buggar, läcker som ett såll mm..
Tacka vet jag FF

4. WinXp
Förvänande, men hur många tusentals gånger har man inte varit med om
alla Bluescreens, "säkerhetsuppdateringar" mm.
Varför släppa Win Vista när föregående Windows inte är nära till att bli klara?

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Geeks
SweClockers

Kommentarer överflödiga?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

min 2 hatobjekt är:
*real player (och det är jag inte ensam om ser jag)
* alla norton antivirus- och brandväggslösningar (tror inte jag är ensam om det heller).

listan kan göras längre men vill skulle väl hålla oss till två?

//skrock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
http://www.apelsin.nu/xphaze/realtek.jpg

Kommentarer överflödiga?

Dedär e förjävligt, tog mej säkert två minuter innan jag kom på hur det ska avslutas.

Permalänk
Medlem

explorer.exe
msn messenger

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
http://www.apelsin.nu/xphaze/realtek.jpg

Kommentarer överflödiga?

Haha.. *ont i ögat* Jag tror vi har en vinnare..

Permalänk
Medlem

Realplaye och alla sorters Norton.

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Realplayer - se alla andra inlägg för motivering

Quicktime - Apple mjukvara i windows går bara inte

WMP - Hur fan kan man trycka in så mycket skit i en media-spelare? Att det är fult och äter mer CPU-tid än andra spelare gör knappast saken bättre. Just ja, glömde nästan all DRM och andra användarfientliga "säkerhets" funktioner.

Bittornado - 90% chans att få timeout mot trackern samt att det äter enorma mängder minne.

Gamespy arcade - Totalt ologisga menyer, använder ett egendesignat gränssnitt, blotat, kör IE innuti sig självt, blotat, mm. mm...

Adobes's PDF-läsare - hur en dokument läsare kan kräva mer resurser än all annan mjukvara förbryllar mig

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Asus Probe
Quicktime (Quicktime alternative FTW)
Realplayer (Realalternative FTW)
Itunes
Mediaplayer 9 och uppåt (Mediaplayer classic FTW)

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Säkert redan nämnd.

Men acrobat reader måste vara det mest bloatade, förfärliga programmet som någonsin gjorts. Jag har verkligen hatat pdf med en passion tills jag hittade foxit reader. Vilket är den totala motsattsen till acrobat.

Acrobat blir bara större för varje version, tar längre tid att starta, tar upp mer minne och blir segare att hanterar dokumenten. Helt sjuklig tid tar det att starta för att se den mest enkla pdf-bild man kan tänka sig, medan foxit reader tar 0.5 sekunder att öppna och visa samma sak.

Visa signatur

insert Funny Comment Here

Permalänk
Medlem

1. IE, mest eftersom jag är webbutvecklare och IE suger på att följa w3c:s standard, men även för att det är ett stort säkerhetshål

2. Norton Anti-virus. Jo, det är säkert jättebra på att ta bort virus, men det tar alldeles för mkt kraft från datorn och dessutom tar det bort bara virus, utan även mina egna filer -.-

För övrigt gillar jag inte folk som säger att de inte vill använda Firefox för att "alla sidor inte fungerar", eftersom Firefox (och i princip alla andra webbläsare) är bättre på att följa webbstandarden än IE. Fungerar en sida inte i firefox och de andra webbläsarna så är sidan dåligt kodad.

(jag är för övrigt en lynx-fanboy :S)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Acrobat Reader- Hoggar systemresurser för att dölja sin sega uppstart.
Quicktime-Varför finns detta elände
Real Player- värre än QT, borde vara förbjudet.

Permalänk
Medlem

Det program jag hatar mest är helt klart Norton Antivirus/Internet security.
Tung, irriterande minnesslukare. Kommer upp varningar så fort man gör något. Tacka vet jag Symantec Antivirus. Utvecklad av samma företag fast 100ggr bättre. hur diskret som hellst, har massor med inställningsmöjligheter och slukar nästan inga systemresurser. Visserligen inte det mest användarvänliga programmet och kostar skjortan men bra är det.

2:a kommer helt klart Windows ME tillsammans med dendär Realtek mediaspelaren (vad den nu heter) Råkade installera den för och ushh vad värdelös den var. Och jag hadde Windows ME på en gammal dator förr.
Höll ut i hela 5 år med skiten.

Quicktime player och Realplayer är två andra extremt värdelösa program.

Visa signatur

Intel C2D e6600 @ 3,5ghz || Asus P5N-E SLI || ASUS EN8800GTS 320mb @ 634 (core) 2055 (mem) || 2x WDC 400GB S-ATA Raid 0 || Seagate Barracuda 7200.8 250GB S-ATA || Hiper Type-R 580W Modular || OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 2048MB @ 900mhz || Thermaltake Armor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flas
text

Skön halvårsbump

Adobe reader 8 kommer med nya sköna saker: http://blogs.adobe.com/barnaby.james/2006/12/the_adobe_synch_.... de lär sig visst aldrig.

ett annat riktigt dåligt program var ett jag hade installerat för ett tag sedan. någon systemövervakningsapplikation från nvidia. dels visade den fel värden, dels var den otroligt seg men framförallt inte alls användarvänlig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cr1ll3
Real Player
Quicktime
Kazaa
Fuldc
Ace mega Codecpack
Norton Antivirus

Fuldc?!?!?!? En grymt bra dc-mod ju! ! ! !

Visa signatur

| Asrock Dual Sata II | Athlon 64 [2,2ghz@2,495ghz] 3500+ | MSI7900gto 512mb | 2*512 + 1*1024 mb pc3200 kingston | Creative XFI X-treme Music | 200 + 400 gb SATA Samsung spinpoint + 300gb Xtern IOMEGA | Hiper Type-M 580W | Aver TV Media Go 007 |

Permalänk

MSN Plus (aggresiv adware, kör Miranda i stället för att kunna döpa om kontakter med fjantiga nicks)
Kazaa (massa skräpreklam som äter all ledig cpu på äldre system)
OpenMG Jukebok (säkrare att köra rattfull än ett installera sonygrejer i datorn)
Internet Explorer (hjälp, ctrl+t funkar inte, och varför får min fina png grå bakgrund)

Visa signatur

Core2duo E6600, Radeon 5770, 2 gb ram, 2*500 gb hdd + 30 gb ssd, 19" hp L1925, Aureon 7.1, Noise Control låda, jailbreakad iPhone 3g, Excito Bubba|2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lukasnoname
MSN Plus (aggresiv adware, kör Miranda i stället för att kunna döpa om kontakter med fjantiga nicks)

Varför inte helt enkelt köra nyaste Live Messenger + a-patch?
Då får du det slimmat fast ändå kör orginalprogramvaran.

Var ett bra tagsedan man kunde ändra kontakter, skicka off-line medelande mm.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nosguys
Aston - segar upp datorn nått så sjukt... synd, för det är riktigt snyggt! Min dator är inte slö men när ja drar igång counter strike får man monsterlagg var tionde sekund.

LAN-eye - YEA! fan va kul att se vilka datorer man har anslutna till sitt nätverk. Det vet man nog inte. GRR! sjukt idiotiskt program!

Bara för att din 10 åriga cs laggar var 10e sekund betyder inte att de är astons fel och tillhör i denna tråd...

Bara för att du inte kan konfigurera etc betyder inte att nåt är dåligt. Har använt aston ändå sen den kom ut och aston är en av de absolut bästa program för windows om man inte vill att programmet ska sluka minne som den gör med tex samurize.

Permalänk
Inaktiv

Steam, seegt, dåligt, bläää, när fungerar friends?

Permalänk

Winamp, varför ha det när Foobar2000 finns!

Internet Explorer, tycker bara inte om det.
Finns en massa andra program, men dessa är väl dom som ligger på top enligt mig.