Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freneticz
IE har funkat guld för mig(aldrig haft nått problem)

Det absolut värsta och vanligast upplevda annoyance'n med IE är att om man har tryckt på en länk - som inte svarar av någon anledning - och sen börjar skriva i adressfältet - för att komma någon annanstans - och IE då får svar från första sajten man försökte komma till - så RENSAS ALLT man skrivit i adressfältet, ARGH!!! ARGH!!!! x 666

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrock
jag vet inte om detta är rätta forumet att klaga i men jag skjuter skarpt endå: vafafö harom int finte fixe sp så man kan flyta runt och ändra ordningen på sin antivitetsfönster så så som dom v´börjat göra ned tabbarna förd dom kan man minnsan kasta in ordningen på men tjii, avtivitetsfönsterarna dom sitter där dom sitter till appligkationten termineras och sedan startas igen och kan ordnigen ändras - tjuuu! Såntjävla skit som dom borde kunde ssnyggat till för länge sen, egentligen innnan man började med fajantiga grupper och även om man står ut med samaladegrupper så finns fortfarande behovet att kunna organisera runt dom på aktivitets/händelse/menyfältet/...'

Se under va fan dom har gjort med stratknappen och hela den listen,, Jag vill ha den efter höger sida FAST med START-knappen ner och orecis ovan starta knappen vill jag ha mitt snabbstartsfält som vanligt och under snabbstartsknappen vill jag ha aktivititetsfältet och klokcan, och ett sån vanligt arbets/aktivitets/menyfält av resten av de ledigara ytan hela vaägen upp till skärmen tar slut som man kan annväda som för att visa öppna program!?!

Vafan ska det vara så asvårt att få till för??? De enda svart man får tillbara är:: Skaffa en egen Hexeditor och haxxxa det själv?! WTF - kunde inte lite sådana här små prylar som troligen flera av er kunder skuller uppskatta kunna få 1 dags enegemang och åtgärd av era puckon till ledning?

Nåja, min lista i övrig är iaf:

Realplayer (man ska fan inte ha dator om man inte kör med Real Alternative istlället) och allt som har NIS att göra (iaf de tidigare versionerna - ger mig mardrömmar ibbalnd än idag).....

Skriv om det när du är nykter

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrock
jag vet inte om detta är rätta forumet att klaga i men jag skjuter skarpt endå: vafafö harom int finte fixe sp så man kan flyta runt och ändra ordningen på sin antivitetsfönster så så som dom v´börjat göra ned tabbarna förd dom kan man minnsan kasta in ordningen på men tjii, avtivitetsfönsterarna dom sitter där dom sitter till appligkationten termineras och sedan startas igen och kan ordnigen ändras - tjuuu! Såntjävla skit som dom borde kunde ssnyggat till för länge sen, egentligen innnan man började med fajantiga grupper och även om man står ut med samaladegrupper så finns fortfarande behovet att kunna organisera runt dom på aktivitets/händelse/menyfältet/...'

Det har jag stört mig på för länge sen men det finns en lösning på det: http://nerdcave.webs.com/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem

Outllook
Real player

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det har jag stört mig på för länge sen men det finns en lösning på det: http://nerdcave.webs.com/

Det här var fanimej på tiden! Stort tack för den! Synd bara att MS inte kan/kunde göra det själva..

@ Loxus: Fan vad pinsamt att se sitt inlägg nu.. Jag hade till och med glömt bort att jag hade skrivit det. :/ Jag har redan svurit x antal gånger på att jag inte ska sitta vid datorn när jag inte är nykter men jag lyckas inte hålla det löfte - kanske dags att skaffa alkolås? Ber iaf 100 gånger om ursäkt och ska försöka editera/renskriva mitt inlägg och jag lyckas tyda det själv.

Permalänk

F-secure=Sirap

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
F-secure=Sirap

Segare än sirap tyvär..

Permalänk
Medlem

Norton Internet Security.
Har rensat många windows datorer från den hemskheten. Och det är inte bara att att använda uninstall som man kan tro. Å nej. Utan det krävs nästan en ominstallation av själva OS;et för att få bort programmet.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

JAg skulle fasiken ranka Norman AV under Norton... Galet värdelöst o segt som fan. Men de båda är inget att hänga i granen...

Som tidigare nämnts.. RealPlayer är ju nått om nått det mest idiotiska man någonsin kommit över. Jävla SanDisc som skicka med skiten med förrförrförra Mp3spelaren. Härke

//DuZk

Visa signatur

|Laptop| : | ASUS UX330C | Arch | KDE Plasma
|Riggen| : | Corsair 750D | Asus GTX 780 DCII | i7 4770 | GA-Z87X UDH5 | H100i | 16gb LP | AX860i | Samsung EVO 512 | Dell 2713h | Windows 10

Permalänk
Medlem

1. Windows Media Player (borde finnas med mer codec, fungerar med fler i andra program)

2. Windows egna FTP - Telnet (något sämre får man leta efter, fungerar så kasst så man kan lika gärna vara utan dessa)

Visa signatur

|/foo/|

Permalänk

Realplayer. Helt värdelöst program, segt, otympligt. Valfri negativ sak och det beskriver garanterat programmet!

Quicktime. Varför inte bara spela upp allt i WMP / MPC?

Norman Antivirus & Brandvägg. Brandväggen spärrar antivirusets uppdateringsserver, som standard. Otympligt, segt å framförallt så är det inte nybörjarvänligt. Ändå ska aftonbladet ge ut skiten om folk köper bilagan.

Netscape. Ett program som jag trodde fler störde sig på? Det är ju om något ännu sämre än IE.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Realplayer. Helt värdelöst program, segt, otympligt. Valfri negativ sak och det beskriver garanterat programmet!

Quicktime. Varför inte bara spela upp allt i WMP / MPC?

Norman Antivirus & Brandvägg. Brandväggen spärrar antivirusets uppdateringsserver, som standard. Otympligt, segt å framförallt så är det inte nybörjarvänligt. Ändå ska aftonbladet ge ut skiten om folk köper bilagan.

Netscape. Ett program som jag trodde fler störde sig på? Det är ju om något ännu sämre än IE.

Ehm...

Har inget att säga om real player, inte testat det på några år.

Quicktime, vad är det för fel på det? Argumentet "Varför inte bara spela upp allt i WMP / MPC?" är nog bland det sämsta jag hört Men visst, quicktime är ganska onödigt på en windows-dator...Men knappast världens sämsta program.

Norman har jag aldrig använt, så det har jag ingen koll på...

Netscape finns inte längre.

Permalänk
Medlem

Sämsta programvaran jag varit med om är Sony Ericssons överföringsprogram som följde med min mobiltelefon.

Inte nog med att det var buggigt och långsamt, det växte hela tiden med en massa tempfiler och skit!
Märkte hur hårddiskutrymmet minskade från dag till dag utan att jag gjort något och började undersöka, visade sig att programmet lagrat flera GB med skit, på varje inloggning (det var för ett par år sedan, på familjens dåvarande dator, med 4 inloggningar).

Tack för den, Sony!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

1. Windows media player - Dåligt gränssnitt där man måste hålla på med spellistor o annat skit, krångligare än det borde vara att dissa media player och enbart använda 3:e parts program som vlc+itunes.

2. Norton security - Man måste ladda ner ett speciellt program för att kunna avinstallera det helt och hållet, trots det så verkar det inte helt försvinna. Det tog ett bra tag innan denna special fil kom ut så att man kunde bli av med 'skiten'.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Windows mediaplayer för windows 7, finns det något sätt att få den att fungera likadant som i vista? Så den ligger nere i startfältet?

F-secure, Ja det är det vi har på skoldatorerna. Tar man bort det blir dem otroligt snabba.

Internet explorer 8, finns det sämre skit? Den är seg och buggig.

Norton internet security 2010 har jag upplevt som ganska bra, det är bra respons i programmet jämfört med tidigare versioner.

Permalänk
Inaktiv

Flash: Skiten som finns på inte långt ifrån varenda sida på internet, som fungerar kasst på Linux, och vad jag hört, rätt sugigt även på OS X och de olika Windowsversionerna. HTML5 finns nu, varför inte bara lägga in video där?

MSN: Såg tidigare i tråden att någon röstade på detta, och jag håller med. Konceptet är fint, men implementationen är dålig. Protokollet bör öppnas upp! Med tanke på att det är så utbrett så vill man kunna köra det på olika plattformar, och eftersom Microsoft vägrar göra något åt det så måste folk ta tag i det själva. En öppen lösning hade förbättrat kvaliten avsevärt.

I övrigt tycker jag att plattformsoberoende är något väldigt värdefullt. Jag är Linuxanvändare därför att jag tror på frihet. Att bli inlåst på ett system pga att man vill använda något, det är inte rätt. Stängda protokoll, mjukvarupatent, de förstör utvecklingen.

Permalänk
Medlem

Windows Media Player har inte kört med det på flera år..

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Flash: Skiten som finns på inte långt ifrån varenda sida på internet, som fungerar kasst på Linux, och vad jag hört, rätt sugigt även på OS X och de olika Windowsversionerna. HTML5 finns nu, varför inte bara lägga in video där?

MSN: Såg tidigare i tråden att någon röstade på detta, och jag håller med. Konceptet är fint, men implementationen är dålig. Protokollet bör öppnas upp! Med tanke på att det är så utbrett så vill man kunna köra det på olika plattformar, och eftersom Microsoft vägrar göra något åt det så måste folk ta tag i det själva. En öppen lösning hade förbättrat kvaliten avsevärt.

I övrigt tycker jag att plattformsoberoende är något väldigt värdefullt. Jag är Linuxanvändare därför att jag tror på frihet. Att bli inlåst på ett system pga att man vill använda något, det är inte rätt. Stängda protokoll, mjukvarupatent, de förstör utvecklingen.

Inte för att det löser ditt problem med MSN men det finns MSNPlus där man kan applicera tillägg med allt från funktioner som att när man tar skärmdump så trycker man bara ctrl+v för att skicka bilden, till att kopiera den andra personens visningsbild och använda den som sin egen (har haft roligt med den funktionen ). Vilka tillägg man ska ha mm väljer man själv...

http://www.msgplus.net/

Finns 3-400 'scripts' som jag kallar för tillägg.

http://www.msgplus.net/scripts/browse/

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus

Quicktime, vad är det för fel på det? Argumentet "Varför inte bara spela upp allt i WMP / MPC?" är nog bland det sämsta jag hört Men visst, quicktime är ganska onödigt på en windows-dator...Men knappast världens sämsta program.
Netscape finns inte längre.

Tror att de flesta är irrterade över att behöva installera ännu ett krävande program för att kunna se en videotyp.

Jag har vägrat installera skiten sedan 03 någon gång, men innan det satt man på sin 1 Ghz pentium någonting och ville se sin film men fick gråta över att datorn säckade ihop under belastningen. För att inte tala om alla popuprutor och automatiska uppdateringar..

Kan tänka mig att många har haft ungefär samma upplevelser med styggelsen quicktime.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

Måste säga som andra, dvs: RealPlayer, QT och framför allt Norton.

Och alla ni som säger att IE är dåligt och Fx är bäst, läs detta: Firefox Myths

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem

Sämsta måste nog vara det där spelet som är space invaders, fast när man dödar något så raderas random filer på datorn.

haha.

Permalänk

Måste säga att jag har nåt emot mcafee.. Vad är det med ett antivirusskydd som fanimig är svårare att få bort än viruset? (i vissa fall, ibland är det bara att avinstallera)...

En sak som jag saknar i IE (vet ej om det finns i andra program) är att när man kör multi-display och har ie maximerat över en display med flera tabbar. Då vill jag kunna dra en tab över till andra skärmen så får man ett nytt ie-fönster :/

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
1. Windows media player - Dåligt gränssnitt där man måste hålla på med spellistor o annat skit, krångligare än det borde vara att dissa media player och enbart använda 3:e parts program som vlc+itunes.

Tycker Windows Media Player är hur smidig som helst. Lätt att hitta det man ska spela upp genom att bläddra, eller bara skriva en del av artist, låt, etc i sökfältet så poppar det fram direkt.
Spellistor? Vad är det? Använder inte det själv, men vad är problemet med spellistor?

VLC och de andra kanske är bra på att spela upp, men betydligt krångligare att använda. Eller också har jag inte gett det en ärlig chans

iTunes? Får utslag av alla produkter vars namn börjar på i...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilsk3n
Tycker Windows Media Player är hur smidig som helst. Lätt att hitta det man ska spela upp genom att bläddra, eller bara skriva en del av artist, låt, etc i sökfältet.

VLC och de andra kanske är bra på att spela upp, men betydligt krångligare. Eller också har jag inte gett det en ärlig chans

Haha, vlc är väl ändå inte krångligt? Har fått min mormor att lyckas starta det och sätta på undertexter...

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Film ser jag inte på en datorskärm... Skulle väl vara lite porr isf och till det behöver man inga texter eller VLC-spelare

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilsk3n
Film ser jag inte på en datorskärm... Skulle väl vara lite porr isf och till det behöver man inga texter eller VLC-spelare

Har tjoffat in en dator under tv:n, så den spelar vi gladeligen upp filmer via VLC på

Visa signatur

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Kör man från dator direkt till TV så kan jag misstänka att det finns bättre alternativ än WMP Har dock aldrig provat själv.

Har provat lite olika MP tex VLC och WinAMP. VLC är väl OK, men fann ingen direkt fördel mot WMP. WinAMP känns som det är kvar på början av 90-talet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Sämsta måste nog vara det där spelet som är space invaders, fast när man dödar något så raderas random filer på datorn.

haha.

Det är ju stenhårt ju!

Synd bara att det bara fanns till Apple. Jag hade planerat att ta mig upp på topplistan mha en gammal VMware maskin.

Permalänk
Medlem

windows Vista, fick det med min laptop, pröva windows 7, avinstalera vista, ångrar inte en sekund,
Segt, problem med vissa program, onödiga funktioner

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Måste säga att jag har nåt emot mcafee.. Vad är det med ett antivirusskydd som fanimig är svårare att få bort än viruset? (i vissa fall, ibland är det bara att avinstallera)...

En sak som jag saknar i IE (vet ej om det finns i andra program) är att när man kör multi-display och har ie maximerat över en display med flera tabbar. Då vill jag kunna dra en tab över till andra skärmen så får man ett nytt ie-fönster :/

tror att det funkar med ff

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft