Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk
Avstängd

INTERNET EXPLORER!!!

Behövs ingen motivering, bara känna skillnaden med Firefox

Edit: Hur fan kunde jag glömma STEAM?
Visst är det ett ganska bra program men skulle hellre köra cs "rent" utan det där äckliga mountprogrammet som segar ner datan något otroligt

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Inaktiv

Steam har jag inga problem med alls
Internet Explorer är lite segt, men annars funkar det okej.

Ang. topic...
Lite att ta i att vara det sämsta, men spel räknas väl som program och då säger jag Crysis Warhead. Buggigt som fan

Permalänk
Medlem

Min röst går till: realplayer

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk

Favoriter i repris: Quicktime och Realplayer. Sen har jag också ett visst hat mot norton.

Permalänk
Medlem

Apple's alla produkter för deras brist på kompatibilitet med all annan programvara. Känns som ett dåligt sätt att försöka visa sig bättre än Microsoft genom att vara kompatibla med dem så lite som möjligt.

Microsoft's biprodukter (Windows Live Messenger, Outlook Express, Windows Media Player, Windows Media Center, Internet Explorer). Programmen har inga som helst möjligheter för att konfigureras. Man får helt enkelt leva med det som finns... Om man inte använder de bättre alternativen så som Firefox, Thunderbird, Winamp, XBMC, Miranda, m.m.

Har inget emot XP, Vista, Server 2003, Outlook eller Office. Även om de inte är felfria så har jag inte hittat något bättre alternativ än.

Ett stort plus för Google som vet hur man utvecklar användarvänliga och funktionella produkter.

PS. Väljer att inte nämna Quicktime och Realplayer då de är ganska uppenbara plus att jag faktiskt blir lite rädd för dem som mot förmodan gillar dem.

Edit: Ett bra exempel på de få programutbud till Mac: http://macworld.idg.se/2.1038/1.144082
Om detta program hade släppts till XP och/eller Vista hade nyheten inte varit nämnvärd.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk

Min röst går på

1. Itunes Bara llmänt segt samt att jag är emot allt som apple kör med Hata Ipod och allt vad dom heter måste ha massa skräp program som bara ligger å tar plats ...

vad är det för fel på att ha mp3 spelaren som en usbsticka när man pluggar in den bara lägga på mp3orna på stickan färdigt istället för att behöva använda nått krångligt program för att få in skiten....

2. Quicktime Vet i fan va man ska ha den till... dom flesta anda mindre krävande filmspelare idag kan ändå spela quicktime filmer utan några plugins alls

3. Acrobat reader ... allmänt seg... tar en halv dag att bläddra igenom en pdf på ett 20tal sidor eller mer...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

ja realplayer och iexplorer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Norton Antivirus.... tar upp 90% av bandbrädden och är ett virus i sig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
Norton Antivirus.... tar upp 90% av bandbrädden och är ett virus i sig!

Eller F-Secure (Det som alla internetleverantörer erbjuder), som (enligt tester) slöar upp en dator med 250-500+%, beroende på inställningar.

Permalänk
Avstängd

Quick Time player och alla antivirus program.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Tätt mellan Realplayer, Quicktime, F-secure och NOD32 (när jag testade det)

De två första är bara.. efterblivna. Är väl först i de senare versioner de fått stöd får en så exotisk funktion som "fullskärm".

F-secure - som XaarR sa - slöar ner något så jävulskt.

NOD32 - tog bort min Serv-U-server. Frågade inte. Fick bara veta att filen raderats för att den var nåt farligt. Tack! OK att ett antivirus kan tro att något är skadligt som inte är det. Men för fan fråga innan!

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Speedfan gillar inte jag :S visar nästan alltid fel på varenda dator :S

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

1: Norton Internet Security
Spelar ingen roll vilken dator du har, den tappar livsgnistan såfort det är installerat. Man skulle kunna tro att det är en inbyggd funktion som scannar systemets prestanda och rakt av använder 80% oavsett system.

Visa signatur

MVH
/Mikael

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Jag tycker Outlook Express är ett mycket bra program, där du lätt som en plätt kan ansluta dig till en server så slipper du krångla med webbläsare och fan o hans moster.
Dessutom ingår det en bra textformatering i Outlook Express.

Även om fan och hans moster inte är med i Outlook Express är det inget guldkorn. Thunderbird funkar bättre tycker jag. Outlook är bara flummigt, hänger sig ofta och tappar info.

Edit: Sen suger ju Speedfan galet mycket. Men det var det redan folk som hade pekat ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Eller F-Secure (Det som alla internetleverantörer erbjuder), som (enligt tester) slöar upp en dator med 250-500+%, beroende på inställningar.

Har själv Client Security och kört med det i kanske 2 år nu, inga problem hittills iaf, långsamt? Inte enligt min åsikt iaf, kanske om man har en äldre dator. Dock tror jag de äldre versionerna var långsammare än de nya.

Ni som har klagat/klagar på Windows ME, hur kommer det sig? Fick själv ME förinstallerat på datorn som inköptes under 2001 tror jag det var. Gick faktiskt bra och utan problem såvitt jag minns i kanske 2-3 års tid.

Min röst ligger isf på IE, den stoppar inte sidan som laddas om man trycker på stopp, dessutom är den inte lika säker som FF, iaf så upplever jag det som så.
Andra rösten går till Norton som redan nämnts, långsam som tusan, USCH!
Tredje rösten går faktiskt till Google Chrome, tro det eller ej. Testade det i ett par veckors tid, men upptäckte att det inte var ett dugg snabbare än FF, dessutom äter det MYCKET mera minne också. Och så kraschade det ganska ofta för mig också, minns inte längre av vilken orsak dock. Men inget plus med det jämfört FF iaf, dessutom som pricken över i:et så var färgerna en aning konstiga, lite för ljusa om jag minns korrekt.

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oboz
1: Norton Internet Security
Spelar ingen roll vilken dator du har, den tappar livsgnistan såfort det är installerat. Man skulle kunna tro att det är en inbyggd funktion som scannar systemets prestanda och rakt av använder 80% oavsett system.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNI-861
Har själv Client Security och kört med det i kanske 2 år nu, inga problem hittills iaf, långsamt? Inte enligt min åsikt iaf, kanske om man har en äldre dator. Dock tror jag de äldre versionerna var långsammare än de nya.

Ni som har klagat/klagar på Windows ME, hur kommer det sig? Fick själv ME förinstallerat på datorn som inköptes under 2001 tror jag det var. Gick faktiskt bra och utan problem såvitt jag minns i kanske 2-3 års tid.

Min röst ligger isf på IE, den stoppar inte sidan som laddas om man trycker på stopp, dessutom är den inte lika säker som FF, iaf så upplever jag det som så.
Andra rösten går till Norton som redan nämnts, långsam som tusan, USCH!
Tredje rösten går faktiskt till Google Chrome, tro det eller ej. Testade det i ett par veckors tid, men upptäckte att det inte var ett dugg snabbare än FF, dessutom äter det MYCKET mera minne också. Och så kraschade det ganska ofta för mig också, minns inte längre av vilken orsak dock. Men inget plus med det jämfört FF iaf, dessutom som pricken över i:et så var färgerna en aning konstiga, lite för ljusa om jag minns korrekt.

Version av NIS och chrome tack ?

NIS09 är riktigt snabb och trevlig, samt nya betaversionen är rätt fin den med

Och nej jag är ingen fanboy men måste bara fråga, många klankar ner på det mesta utan att faktiskt veta varför utan att ens ha testat det.

Mina sämsta program ?

Svårt å säga, men man har prövat en hel del skit i sina dar:/

Permalänk

iTunes. Hatar det programmet stört mycket, men eftersom jag inte vet något annat bra program där jag kan ha alla mina låtar så får jag använda det ändå..

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem

CPU-Z. Så jävla kasst. Gör ju inget roligt eller fint.

And the flamewar is on!

Permalänk

Nero Burning rom! Sjukt dåligt o "bloatat" program!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Inaktiv

Folk vet tydligen inte vad "Världens sämsta program" betyder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Version av NIS och chrome tack ?

NIS09 är riktigt snabb och trevlig, samt nya betaversionen är rätt fin den med

Och nej jag är ingen fanboy men måste bara fråga, många klankar ner på det mesta utan att faktiskt veta varför utan att ens ha testat det.

Mina sämsta program ?

Svårt å säga, men man har prövat en hel del skit i sina dar:/

Tidigaste Chrome jag testade tror jag var typ 0.8 eller 0.9 beta, nåt sånt men brukar aldrig kolla vilken version det är jag testar, kollar endast så det är den senaste. Senaste gången jag testade var den nog ur betastadiet iaf, 1.1 eller 1.2 kanske...och den använde mera minne än betan...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Folk vet tydligen inte vad "Världens sämsta program" betyder.

Det är väl klart att tex Chrome, Norton eller IE inte är världens sämsta program men om du tittar på tex hur många som använder IE när det finns bättre browsers att hämta, alltså IE har ju än idag majoriteten av marknaden, men det betyder inte att den är bäst, tyvärr. IE6 lanserades i augusti 2001, 7an i oktober 2006 och 8an i mars 2009. Microsoft lanserade alltså inte en ny läsare under en 5 årsperiod, vilket jag tycker är lite dåligt, speciellt med deras budget.

Det jag försöker säga är att det finns ett flertal program ute som har en ganska stor användarskara, trots att det finns konkurrenter som är bättre även fast de kan vara gratis.

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk

Nero 8

Firefox

Är vad jag kommer på så här på rak arm.

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

Världens sämsta program borde väl vara alla virus..

Men om man menar vanliga program som är tänkt att vara användbara så vill jag gärna nominera Norman antivirus.
Har haft mer problem med det än något virus. Programmet var näst intill omöjligt att få bort från datorn. Det krävdes att jag laddade ner en avinstallerare speciellt gjord för att ta bort Norman och även efter det finns fortfarande rester av det kvar.

Själva programmet var också kasst och totalförvirrande med miljoner rutor som poppade upp och olika "säkerhetsalternativ" där jag inte hade någon aning om vad jag skulle svara. Oftast tog rutorna aldrig slut. När jag stängt ett fönster kom nästa upp osv. i all oändlighet.
Programmet gjorde sitt bästa för att jag aldrig skulle kunna nå ut till nätet eller att några program skulle kunna laddas hem osv.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Måste nog välja vistas inbyggda program för DVD-bränning. 20 skivor senare märker man att datorn inte ens bootar om man har skivan i/kraschar om den sätts i inne i windows. Fyskam...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freneticz
Firefox

uppriktigt talat, vad har du för argument kring detta? Firefox har väldigt många nöjda användare världen över.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Tätt mellan Realplayer, Quicktime, F-secure och NOD32 (när jag testade det)

De två första är bara.. efterblivna. Är väl först i de senare versioner de fått stöd får en så exotisk funktion som "fullskärm".

F-secure - som XaarR sa - slöar ner något så jävulskt.

NOD32 - tog bort min Serv-U-server. Frågade inte. Fick bara veta att filen raderats för att den var nåt farligt. Tack! OK att ett antivirus kan tro att något är skadligt som inte är det. Men för fan fråga innan!

De var tråkigt. Jag har inte haft några problem med nod32. är snabbt och tyst.

Och Firefox är hur bra som helst. kör med noscript, wot. de första tar bort reklam, de andra kan man varna andra och bli varnad för farliga sidor.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
uppriktigt talat, vad har du för argument kring detta? Firefox har väldigt många nöjda användare världen över.

Jag vet att....ärligt talat dom flesta tar FF hellre än IE, men jag provade FF en gång och det segade sönder+ att IE har funkat guld för mig(aldrig haft nått problem)

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freneticz
Jag vet att....ärligt talat dom flesta tar FF hellre än IE, men jag provade FF en gång och det segade sönder+ att IE har funkat guld för mig(aldrig haft nått problem)

Kör du IE6 också eller?

Permalänk
Medlem

Windows Me var ju bara ett skämt, hade en dator med det förinstallerat på som vi blev tvungna att ominstallera en gång varje månad pga BSOD vid start. Det var många som försökte fixa. Den som tillslut lyckades gjorde det genom att "upp"gradera till Win98SE.

Annars är ju valfri toolbar ett måste i en sån här lista, har speciell erfarenhet med Ask Toolbar, som instalerar sig själv genom nåt installationsprogram frö nåt helt annat. Segar ner Firefox/IE7 något otroligt, samt tar över hela addressfältet i Firefox så att man lättare ska kunna söka genom det, WTF, finns ju ett sökfält bredvid? Dessutom är det en riktig bitch att få bort om man inte kan, rensade precis en hel familjs datorer från detta.

Man fick ju bara ha två, men måste absolut nämna itunes (som mediespelare då). sämre får man fan leta efter. Så bloated så att det inte är sant. Foobar2k eller Winamp5 är så mycket bättre så att det är helt otroligt. Enda anledningen att folk använder den är för att det är enda sättet att få över musik till sin ipod.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om detta är rätta forumet att klaga i men jag skjuter skarpt endå: Varför har dom inte inte fixat till det så att man kan flytta runt och ändra ordningen på sin aktivitetsfönster? (Syftar på MS Win-familj). Dom har nu börjat göra det så att det går att flytta tabbarna man i div. olika browsers minnsan och det verkade inte vara några större bekymmer. Men att få till det så att man kan kasta om ordningen på aktivitetsfönstrerna det verkar vara svårt då dom sitter minnsan ligger där dom ligger helt statiskt tills applikationen/programmet avslutas/termineras och sedan startas igen och (först då) kan ordningen ändras - tjuuu! Sånt jävla skit som dom borde kunde snyggat till för länge sen, egentligen innan man började med fjantiga grupper och även om man står ut med samlade grupper så finns fortfarande behovet att kunna organisera runt dom på aktivitets/händelse/menyfältet/ också och jag anser att detta behov är större än att kunna gruppera dom...

Sen undrar jag vad fan dom har gjort med Start-knappen och hela den listen/meny. Jag vill kunna dra/placera den efter höger sida fast med Start-knappen nederst och precis ovan starta knappen vill jag ha mitt snabbstartsfält som vanligt och under Snabbstartsfältet vill jag ha Aktivititetsfältet och klockan, och ett sådant vanligt arbets/aktivitets/menyfält av resten av de lediga ytan hela vägen upp till skärmen tar slut som man kan använda för att visa öppna program. Så varför har MS inte under alla dessa år lyckats göra en funktion som låter användarna redigera/göra om Start/Användarfältet efter egen smak/layout?

Vad fan ska det vara så svårt att få till för? Det enda svar man får till baka när man frågat runt om detta är: Skaffa en egen Hex-editor och haxxxa det själv?! WTF - kunde inte lite sådana här småprylar som troligen flera av kunder skulle uppskatta kunna få lite prio hos MS?

Nåja, min lista i övrig är iaf:

Real Player (man ska fan inte ha dator om man inte kör med Real Alternative i stället) och allt som har NIS att göra (iaf de tidigare versionerna - ger mig mardrömmar ibland än idag).....

Edit: En stor mängd stavfel (typ vartannat ord) och en massa obegriplig nonsens som jag försökt överstätta till läsbar text utan att ta bort för mycket. Ber om ursäkt för detta pinsamma inlägg som inte borde ha fått sett dagens ljus på internetz.