Pinsamma och konstiga saker du eller andra gjort i sömmnen :)

Permalänk
Medlem

Kom på en grej till som har hänt, när jag var liten och var på scoutläger så skrek jag mitt i natten, "nej (namn på en god vän på den tiden)" och fick höra det på morgonen, tält isolerar viss inte ljud så bra, vet fortfarande inte varför jag skrek det

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

när man var kanske 8-9 år så sov jag över hos min morbror. över sängen jag sov hängde ett solarium. jag ramlade såklart ur sängen på natten, å morbror var där på mindre än två sekunder, då han trodde att solariet ramlat ner. sen satte han upp massa stolar så ja inte skulle ramla ur nå mer. sagt massa skit i sömnen har man ju gjort också, bland annat har jag frågat mamma om jag skulle hjälpa till med hundarna då hon, kvällen före min födelsedag, var inne i mitt rum och satte upp ett stativ till filmkameran. somnat på lan har man ju gjort också. en gång va de en som kletade dressing i ansiktet på mej. jag hade tydligen satt mej upp å sagt "va fan gör du" för att sedan ta dressingen och kleta av på min egen tröja. vaknade på morgonen med en stor dressing fläck på tröjan och en vacker film på min kompis mobil. han fick igen natten efter med massa hår mouse i näsan:p

Permalänk
Medlem

Inte direkt pinsamt...men över påsk var vi i Finland och hälsade på några släktingar..iaf så lyckades dom supa mig rätt fint under bordet

Jag minns att jag gick och la mig men jag hade tydligen även gått in till rummet där morfar sov och vandrat runt för att sedan bara vända och gå o lägga mig i min säng igen Undra vad han tänkte..?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Jag själv har slutat att göra dumma saker i sömnen (för det mesta iaf...) men min flickvän tar priset! För det mesta brukar hon endast säga någon sak halvsluddrigt i sömnen, och bli förbannad på mig när jag inte hör, men en natt/kväll när jag satt vid datorn och hon hade gått och lagt sig hörde jag ett skrik/tjut från sovrummet (dörren dit var stängd). Satt och kollade mot dörren några sekunder, både jag och katten var lika förvånade, sen ringde min mobil. Ser att det var flickvännens nummer och går raskt in i sovrummet för att där se henne sitta hukandes på ett kaffebord med mobilen i handen. Tydligen hade hon drömt något om att det ver en mus i sängen eller nåt sånt, och hade vaknat till när hon satt på bordet med mobilen i handen och då börjat undra vad hon höll på med...

Underbart...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

brorsan har klappat en cykel vi hade inomhus för reperation och sagt snäll hund.

flera gånger kan man prata med honom när han sover dock brukar man märka att han sover när svaren kan vara lite underliga. men oftast börjar dom ganska så bra så man tror att han är vaken, sen så har i sömen gett sin tjej en rak höger eftersom han drömde att han slogs med någon...kan berott på att hon försökt väcka honom?

det enda jag gjort är nog att vakna upp och inte veta vem eller vad jag är och trevat med fingrarna över sängen i mörkret eftersom jag kände att något var ute efter mig men jag kunde inte hitta någon vägg eller någonting så jag beslöt mig för att sova...väldigt underlig upplevelse.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag brukar prata i sömnen, och om jag sover t.ex. i en husvagn så kan jag rulla mycket och ta upp en stor plats

Jag gick i sömnen en gång till pappa och sa:
- Pappa, jag vet varför jag inte kan sova. Det är den där saken som blinkar under Joakimweb.
Farligt med för mycket kodning? Eller vad säger ni?

Och om ni säger att jag ljuger så sa pappa det + att jag var typ halvvaken, jag styrde inte över mig själv men jag visste om vad jag gjorde.

Mina syskon brukar också prata i sömnen, kan vara lite roligt när man går och dricker vatten när man hör hur någon pratar

Permalänk
Medlem

haha hade en kompis (japp tro det eller ej, en KOMPIS ) som ofta gick i sömnen ^^. Det värsta han gjort var tydligen att gå ner från övervåningen och ut till köket för att pissa i radion. Sedan efter det så på något jävla vis lyckas knipa igen och gå upp till övervåningen igen och sedan pissa i sin syrras tofflor. Måste varit typ 8 år eller någonstans där ^^

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Detta kanske inte var under sömnen men var ändå pinsamt:D

Var över hos en kompis och kollade fotboll när han va ensam hemma. Så jag tog med mig lite att dricka, som tydligen var mer än tillräckligt för oss båda:D
Vi drack upp allt och började sedan festa...jag och han(tragiskt, jag vet)....minns därefter inte ens var, hur och när jag hade somnat. Men detta minns jag:D
Någon väcker mig morgonen efter...och det visar sig att det är hans morsa som kommit hem lite tidigare. Och vad hittar hon om inte mig sovandes i vardagsrums soffan omringad av toma ölburkar och nån spritflaska. Första hon sa när hon väckte mig va "ehh...vill du kanske ha lite juice?"

Kan minnas att jag stack hem jävligt snabbt efter det:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag brukar leka elvisp när jag sover nån annan stans än i min säng???

sen massa dumma saker har man väl sagt

polaren är rolig natten innan han ska köra folkrace , han sätter sig å kör bil i typ några sekunder o sen somnar igen? hmmm

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Snackar ofta i sömnen, och det har även hänt att jag varit uppe och vandrat. Nästan varje gång jag sover med andra i rummet påpekar de dagen efter att jag sagt nåt konstigt. Det har hänt ett antal gånger att jag vaknat liggandes på andra hållet i sängen än vad jag normalt gör. Då har jag även flyttat på kudden, vänt på täcket och praktiskt taget bäddat om alltihop. Förstår inte varför, eller hur jag kunde göra det

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

En kompis brukar göra konstiga saker i sömnen, exempelvis flytta runt saker i sitt sovrum på nätterna, ofta sin gitarr som hänger ovanför sängen.

Den roligaste var dock när hans föräldrar berättade för mig att en kväll medan han bodde hemma och höll på att ta sitt körkort hade han gått och lagt sig tidigt av nå anledning och dom var fortfarande vakna. Han hade då, efter han somnat och hans föräldrar befann sig i vardagsrummet, stormat in till dem och börjat gapa, skrika och gestikulera hejvilt om "alla jävla farthinder och vägbulor överallt" och att han var så arg att han skulle bära bort dom. Sedan hade han traskat tillbaka till sängen och lagt sig igen.

Själv har jag gjort en del också, ex. drömt att jag spelar fotboll och laddat stenhårt och vaknat när jag sparkat foten i väggen mm. En gång slog jag till min flickvän när jag drömde att nån höll på att puckla på mig så jag var ju tvungen att ge igen lite.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Så som jag har hört så mumlar jag mest i sömnen. Förutom när jag vaknar på tunnelbanan, då rycker jag -alltid- till, allmänt förvirrad och hajar inte riktigt var jag är någonstans (polare har även nämnt "uppspärrade psycho-ögon", menmen).
"Bästa" (in other words: pinsammaste) ögonblicket är väl när jag somnade på tunnelbanan på vägen hem från skolan. När jag vaknade var det någon gammal tant som stod hukad över mig och knackade försiktigt på min axel (var väl av det jag vaknade). Hade tydligen somnat i sätet, och sedan trillat ner på golvet utan att vakna. Småjoggade ur den vagnen ganska snabbt Hade f ö åkt typ 7 stationer för långt...

har gjort liknande grejjer, en gång har jag somnat på en buss efter jobbet och åkt x antal stationer för långt och låg over 2st säten och dreglat ned mig själv, såg ut som värsta A klassens pundare.
på tunnelbanan brukar jag liksom många sakna "ramla" framåt när jag sitter och somnar men när jag vaknar kan jag rycka till djävulskt vilket gör att många kollar på mig.

bästa var endå senast på bussen när jag somnade på en tjej som oxå sov hon vaknade och väckte mig och undrade om jag ville ha fönster platsen så jag kunde sova vidare men jag nekade, när jag upptäckte att jag faktiskt hade sovit på henne så höll jag mig vaken de sista stationerna. hade min tjej sett det hade hon nog dödat mig.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Haha, justja, sist när min flickvän var här låg vi och sov så låg hon på min arm och sånt, så knuffade jag undan henne för jag skulle dricka vatten, hon mumlar något och jag antar att hon är sur för att hon blev väckt.

Går och hämtar vatten och lägger mig igen, frågar om hon vill ha lite, så säger hon.

"Toppluva!"
Jag svarar lite frågande "Va?"
"Toppluva!"
"Josefine, pratar du i sömnen?"
"Neeeej, Toppluva!"

sen somnade hon och hon minns inget av det.

Roligaste var att hon sa det så bestämt, typ som sa NEJ! Åt ett litet barn eller en hund, fast hon sa toppluva till mig ^.-

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Polaren ropade följande i sömnen:
"Jag har en plan, jag ska döda alla, för jag hatar alla!"

Känns ju betryggande.

Permalänk
Medlem

Sov i samma rum som syrran på nån resa när jag var mindre. Hade typ börjat resa mig upp ur sängen (i sömnen) och när hon frågat vad jag gjorde svarade jag att jag bara skulle hämta ett svärd. Är typ det jag kommer på såhär men är säkert mycket som jag inte vet om

Visa signatur

Angelheaded hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night

Permalänk

Det jag gjort hör nog till konstiga skulle jag tro.

Första saken är att jag uppenbarligen sjungit We Built This City i sömnen.
Den andra är att jag skrikit äckeljävel..Detta åt min sambo tydligen.
Det sista är att jag även skrikit Jävla Snutjävel.
I`m a wicked one.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Medlem

enligt min bror flickvän så hadde han satt sej upp mitt i natten och sagt:
jag måste fixa det
fixa vadå älskling?
det, jag måste fixa det
men du har redan fixat det...
jaha... och så somnade han om

själv så la jag en spy på dh när vi låg o sov
min kompis komentar när vi vaknade:
vem har slängt taco på väggen?

Permalänk
Medlem

En annan lumpenhistoria. Vi sov ute i 20 tält och jag är eldpost. Då sätter sig en kille upp och bara tittar. sen börjar han gå runt i tältet över folkj och vela runt som nåt. Och börjar ta sig vid pitten och säger aj aj. Jag säger till honom att sova. Han lägger sig ner och somnar. 2 minnuter senare vaknar han upp och ska pissa. Var riktigt kul. Det var det bästa med att vara eldpost i lumpen. Vissa personer gjorde alltid nånting varje natt och pratade i sömnen och väckte andra i sömnen för att de trodde att de behövde göra nåt. Allt i sömnen så klart:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Det konstigaste jag typ har gjort i sömnen hände för inte särskillt längesen.
Jag gick upp mitt i natten satte mig på toan å sov där en stund.

Vet inte hur länge jag sov är är suddigt när jag tänker på det xD

Permalänk

Får väl också dela med mig då.
När jag var mindre så gick jag väldigt ofta i sömnen. En gång så gick jag till grannen som bor ca 100 m bort o knackade på, vaknade precis när hon öppnar dörren. Både jag o hon blev ganska fundersamma när jag stod där i bara kalsonger.. jag sa bara hej då sen gick ja snabbt som fan..
En kompis sov över o han vaknade av att jag mumlade om något, sedan ställde jag mig upp o vände mig mot väggen o tog ett steg rätt in i väggen..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Polaren ropade följande i sömnen:
"Jag har en plan, jag ska döda alla, för jag hatar alla!"

Känns ju betryggande.

Hahahahha, jag skulle nog inte vara i närheten av honom igen, vem vet vad han kan hitta på? :).

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

När jag var liten var jag på Hällevikslägret, ett kollo där man sjunger sånger om naturen och tävlar i ädla idrottsgrenar. En av nätterna satte jag mig upp i våningssängen och visslade hela lägersången, ett vågat stycke på någon minut. Jag väckte tydligen hela baracken innan jag la mig ner och sov vidare som att inget hade hänt.

Permalänk
Medlem

Hmm, underligaste jag har gjort var när jag sov hemma hos en polare. Vaknade upp mitt i natten och skrek rakt ut: "Som örnar flyger vi genom rummet... på dom!" Sen somnade jag om, inget minne alls av det. /:

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Avstängd

Sov över hos en polare för ett tag sen, kastade av mig täcket och låg och tog mig på ballen i sömnen, han tog givetvis kort med

Häromdagen vaknade jag utan kalsonger och hade sparkat av mig täcket. Hade även dörren till mitt rum öppen. Tänkte inte så mycket mer på det, hoppades att ingen sett mig (mitt rum ligger intill köket så självklart hade jag inte så tur, fick jag höra senare på kvällen)

Visa signatur

[Intel System : Intel Core i5 4690K @ 44x 100 = 4400 Mhz Validerad - MSI Z97S Krait Edition - Corsair H60 - MSI GTX 970 4GB - Kingston HyperX 2x4 GB 1866 mhz @ 2200 Mhz - 3dmark Firestrike: 10175 - Skydiver:26373 - SuperPI 1M: 7.847]

Permalänk
Medlem

Då ska vi se här

Gått upp och lyft telefonluren för att sedan dra ner byxorna för att kissa, pappa var vaken och hjälpte mig in på toan. Gått upp och ställt mig och kissat i en låda med nytvättade vinterkläder, mamma var mindre glad
På semester i husvagnen har jag vaknat och skrikit "GE MIG ÖL" och "SPELA BRÄNNBOLL FÖR HELVETE". I samma husvagn har jag även gått upp mitt i natten gått ut och försökt hämta årorna till min båt under husvagnen, givetsvis hindrade mamma mig innan jag hann ner till båten

Hemma hos en kompis har jag även yrat runt fram och tillbaka i hans rum, vaknade själv då och började leta efter mitt täcke som jag tydligen hade laggt ute i deras datorrum.

Nu för tiden händer inget sådant, på sin höjd att man slagit lite på kuddar och på tjejen om man bråkat med någon i drömmen.

Visa signatur

Jag missbrukar smileys ;)

Permalänk

var eldvakt i lumpen då en av mina närmare polare där börja dra sig själv i skin biten.. väckte några andra så att vi kunde skratta tillsammans..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_punker
Det jag gjort hör nog till konstiga skulle jag tro.

Första saken är att jag uppenbarligen sjungit We Built This City i sömnen.
Den andra är att jag skrikit äckeljävel..Detta åt min sambo tydligen.
Det sista är att jag även skrikit Jävla Snutjävel.
I`m a wicked one.

haha, fan va kul.
Kom att tänka på när Homer Simpson sjunger samma låt.

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Jag satte mig rakt upp i sängen med ett ryck och ett högt gällt PIIIP! vilket väckte min halvsovande pojkvän. "Vad är det...?" frågade han.
"Jag... jag drömde att en säl attackerade mig"
"Du skulle klubbat den" sa han och somnade om.
Jag vet inte vems beteende som var skummast...

Permalänk
Medlem

Hade varit vaken i ett dygn på DH så man var rätt trött då. Väcktes på två staplade madrasser av ett par sura personer. När jag stapplat iväg en bit och vaknat lite mer insåg jag att jag var i andra sidan av haller

vettefan hur det gick till. Misstänker att någon skämtade med mig eller något sånt men man vet aldrig.

Annars så har jag bara gått i sömnen en gång och då vaknade jag i soffan.