Pinsamma och konstiga saker du eller andra gjort i sömmnen :)

Permalänk
Medlem

Pratat i sömnen.
bästa var att jag visst väckt henne oxå genom att peta i sidan ...
hon hade svarat osv tills det framkom att jag pratade i sömnen

Tyvär vägrade hon säga vad jag hade sagt ... säkert otrevlig.

Brukar dessutom ganska ofta vakna på golvet.. ÄVEN när jag sover ensam. duktig?

Annars brukade jag skrika idiotiska saker när jag korkade av för mycket alkohol i mina yngre dagar.. "DÖD ÅT TENGIL" osv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade lan hemma hos mig med ett par polare, runt 4 på morgonen så deckar Person A. och vi sitter och spelar ett tag och skiter i honom.
Helt ur ingenstans flyger Person A upp och stirrar på oss i ~1min.
Person B frågar: Vad äre <person A>
Person A Skriker: JAAAG HAR LITEN!
och sedan bara lägger sig ner och sover som en stock

Vi skrattar i ~2-3 timmar åt denna händelse. och dagen efter så vägrar person A tro på detta.

Helsjuk. och askul imo

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk

Jag har väl inte direkt gjort något jätte konstigt, men jag minns en gång när jag var liten (8 år kanske) så vaknade jag upp på golvet på morgonen. Det nödvändiga var att jag hade huvudet på kudden och hade även täcket på mig när jag låg där på golvet.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Hade lan hemma hos mig med ett par polare, runt 4 på morgonen så deckar Person A. och vi sitter och spelar ett tag och skiter i honom.
Helt ur ingenstans flyger Person A upp och stirrar på oss i ~1min.
Person B frågar: Vad äre <person A>
Person A Skriker: JAAAG HAR LITEN!
och sedan bara lägger sig ner och sover som en stock

Vi skrattar i ~2-3 timmar åt denna händelse. och dagen efter så vägrar person A tro på detta.

Helsjuk. och askul imo

xD

hm har för mig att mitt ex sagt hon har haft både täcke och kudde
i i hörnet mittemot (diagonalt) där hon har skallen och det är väl
ett par meter:p, vettefan hur hon lyckats :/

Permalänk
Medlem

när jag bodde med förra tjejen så klädd jag av mig naken och började gå runt i huset och flytta möbler och ta ner gardiner från gardinstångarna och även rycka i elementen, som tur är utan framgång innan jag gick o la mig igen. Detta hände efter en ordentlig krogunda och det kan ju vara anledningen för mig veterligen brukar jag inte gå i sömnen. Minns inget av det själv dock förutom på morgonen när tjejen undra vafan jag hade sysslat med.

Det var inge roligt att möblera allt rätt sedan på bakfyllan

Permalänk
Medlem

Jag har vaknat av mina EGNA snarkningar! Det ni!
Jag var ordentligt förkyld och kunde knappt andas genom näsan, sen när jag var i stadiet där man "halvsover" hör jag något konstigt knarrande ljud... Undrar för mig själv om det är en motor, kanske en dirtbike, eller en gräsklippare... Eller en dörr. Nej, det låter liksom "fram och tillbaka", det måste vara någon som kör sicksack med en dirtbike!
...jag vaknar av tanken och plötsligt slutar det låta. Tänker efter en stund, varför jag vaknade, glömmer varför och somnar om. Samma ljud igen, vaknar och upptäcker i det sista snark-taget att det vibrerar i hals/näsa när det låter... Alltså måste det vara jag! Tadaah, mysteriet löst - men jag slutade inte vakna av mina snarkningar för det >_<

Min flickvän brukar också rycka precis när hon somnar eller vaknar, en gång har hon slagit mig löst på näsan Vi dreglar båda ner överallt när vi sover, dessutom Brukar bli små gulliga pölar på kudden

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Haha vakna av sina egna snarkningar. Men är man är man förkyld kan man dra rejäla timmerstockar

Jag vill egentligen inte berätta detta, men jag vaknade av min egen fis en gång. Eller så vaknade jag just när jag fes vet inte vilket. Som tur var jag ensam då. Hoppas innerligt att jag inte är en notorisk sömnfisare utan att det var ett olyckligt sammanträffande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
När jag var liten så gick jag upp i sömnen och satte mig framför tv'n en gång, morsan kom och väckte mig mitt i natten och undrade vad fan jag höll på med, var bara myrornas krig på tv. Det är den enda gången jag gjort något konstigt i sömnen som jag kan komma ihåg.

Haha, har gjort exakt samma sak. Fast jag vaknade själv när jag satt däruppe, fattade inte alls vad som hade hänt, det var nästan lite scary.

Sedan brukar jag prata en massa skit när jag sover också. Sov över hemma hos en tjejkompis för några dagar sedan och hade legat och klagat på hur mycket hon klagade och tjatade på mig. Det verkade vara föga uppskattat.

Annars brukar jag mest ligga och mummla för mig själv, har jag hört. Är också en hejare på att utsöndra dräggel, men det är ju bara sött som någon sa tidigare!

Haha, kom även på en sak en av mina kompisar gjorde på fest! Jo, det var så att det började bli ganska sent och denne kompis påpekade att vi skulle vänta tills någon hade somnat eftersom alla inte fick plats i bilen. Han sätter sig i fåtöljen kort därefter och somnar in, så vi drar iväg och käkar. När vi kommer tillbaka sitter han fortfarande kvar och snarkar, och vi sitter och lyssnar på honom när han sitter och skryter om att han bland annat har dödat en shaman. xD

När han senare väcks så påstår han att han inte alls har sovit, utan i själva verket varit och lämnat en påse under diskbänken. Han sitter och tjötar skitlänge om det, och när han går och kollar ligger där såklart ingen påse.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Samma här, precis innan jag ska somna. Känns nästan som jag ramlar genom sängen och rycker till som fan

hhahaha exakt samam känla för mig med:S helt wierd

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

rolig tråd

själv så har jag pratat med gud i sömnen, minns att jag var pissnödig men orkade inte gå på toa å gud svarade: det är lungt pinka där du är nu å jahapp, har gud sagt det så vaknade av att det plötsligt vart varmt i sängen morsan var dock inte lika glad av att jag väckte henne å ville ha nya sängkläder

nej, jag är inte religiös

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk

Låg och sov på ett lan poch lötsligt gick jag och startade datorn, vaknar liggandes på tangentbordet inloggat på WC3... Mina kompisar sa att jag bara traskat in, skrivit lite på tangentbordet och sedan sovit vidare på tangentbordet.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Ni som har suttit eldvakt i lumpen vet vilka sjuka saker man kan uppleva, en vanligt återkommande sak är folk som brukar sätta sig upp, prata lite och somna om och sen ha 0 minne av det dagen efter.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Ptja det underligaste som hänt mej iaf är att jag vaknar av att att jag får utlösning, blir sur och tänker "ännu en sån där dröm.."

Men sen när jag kollar ner så ser jag flickvännens hand runt om, kollar på tjejen, Hon sov..

runkad i sömnen... De ni

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Ptja det underligaste som hänt mej iaf är att jag vaknar av att att jag får utlösning, blir sur och tänker "ännu en sån där dröm.."

Men sen när jag kollar ner så ser jag flickvännens hand runt om, kollar på tjejen, Hon sov..

runkad i sömnen... De ni

hehe, jag själv vaknade till en sådan kl9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Ptja det underligaste som hänt mej iaf är att jag vaknar av att att jag får utlösning, blir sur och tänker "ännu en sån där dröm.."

Men sen när jag kollar ner så ser jag flickvännens hand runt om, kollar på tjejen, Hon sov..

runkad i sömnen... De ni

Nuppad/t i sömnen.
Det ni.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Haha ja ni ska la alltid vara värre ni

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Nuppad/t i sömnen.
Det ni.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Haha ja ni ska la alltid vara värre ni

Alaki: hur vet du det? har du sovit så..

TroNi: jap, alltid:p

Permalänk
Medlem

Somnade till på en föreläsning en gång och råkade stöna till ganska högt.
Folk runt omkring hörde det. Det var ganska pinsamt

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Rätt vanlligt att folk gör mer än bara sover i sängne på nätter.a finns par som har sex och sen utan att ens veta om det dagen efter.. rätt konstigt ändå.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Den första natten flickvännen sov över hos mig hade jag mumlat något.
Hon frågade vad jag sa och fick till svar "Tyst tanten, jag pratar faktiskt med Pajp".
Pajp är en gemensam vän.

Men som tur var så blev hon inte avskräckt och vi är fortfarande ett par 2,5 år senare, och jag pratar lika mycket i sömnen fortfarande påstår hon, men det tror jag vad jag vill på

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

En jävla kanadensare kissade ner min säng i ett vandrarhem.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

När jag var liten och cirka 40 graders feber hade jag ställt mig upp ur sängen, börjat skällt som en hund och pissat ner golvet. Morsan vaknade och det blev åktur till sjukhuset. Har kvar en nalle jag fick efter det

Annars har jag bara gått i sömnen medan en kompis har sovit över. Gick och la mig i en våningssäng i ett annat rum

Fallande känsla har jag också haft. Har ramlat av klippor. Eller så har jag bara fallit och slagit i marken och hoppat till

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Ni som har suttit eldvakt i lumpen vet vilka sjuka saker man kan uppleva, en vanligt återkommande sak är folk som brukar sätta sig upp, prata lite och somna om och sen ha 0 minne av det dagen efter.

Nu var inte det här när jag satt eldvakt utan när jag sov i ett militärtält.
Vaknade upp av att någon arm slog mig i ansiktet och irriterat tog jag upp den och försökte slänga den åt sidan, när den ramlade tillbaka i närheten av mig insåg jag att det var min egen arm som hade somnat.

Har dessutom vaknat upp i en dröm där jag urinerade av... ja... jo. Men jag vaknade upp ganska direkt, så ingen stor skada skedd.

Permalänk

kom o tänka på en sak med mitt ex... vaknade en gång då jag hade snarkat så högt så att jag själv vaknade av det och jag brukar inte snarka haha.. han tydligen skällt lite på henne att hon skulle vara tyst så man kunde sova.

en annan sak hon även sa att jag hade juckat mot henne när vi låg sked en natt..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg en gång för längesedan, jag visste att jag några nätter innan hade vaknat mitt i natten och varit hungrig och då gjort mig någon macka. Men denna natten hade jag vaknat och gått upp, hittat två kotletter med ben i en påse tagit med dem in på rummet, gnagat upp, lagt tillbaka i påsen och gömt bakom min bäddsoffa.
Nästa dag skulle morsan göra mat och då skulle kotletterna komma till användning, mor min letade och frågade mig om och om igen.
- "Det är ju för fan bara du och jag som bor här, skulle det vara katten som har snott dem eller?"
- "Men vaff... jag vet ju inte säger jag..."
- "Amen denna är ju sjuuukt, jag handlade ju för fan två st, lade dem i en påse här!"

Några månader storstädar jag på rummet och gissa vad jag hittar.... resten fick jag pussla ihop själv.

(Japp, 2 råa... råa kotletter...)

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

kommer faktist på en till.. mitt ex far hade varit uppe i och gött i sömnen. skruvar ur en gängsäkring ovanför hatthyllan till tvättmaskinen. varine under diskbänken och slagit av vattnet till diskmaskinen. gömt tvättmedlet långt in i en garderov.. han erkände det aldrig

eller denna. första gången jag sov över hos mitt ex så var man pissenödig men jag vågade inte gå in pga hennes far (rätt arg och jag hade bara träffat han 2 min typ och då var han arg ) så man gjorde vad man gjorde. stälde sig mit tpå gräsmattan och slog en drill. (man fick gå genom altanen för att komma in i huset)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Skjutit en älg...
Nä skämt åsido inget, jag har väldigt bra kontroll över mina drömmar och kan ta kontroll över dem. (lucida drömmar) Så det enda som har hänt "lätt stukad hand", då jag har slagit i handen i väggen vid ett slagsmål i drömmen. Jag visste såklart i drömmen att det bara var en dröm så det var bara att drämma på, tänkte dock inte på väggen vid min säng. hehe

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

När jag var yngre så sov jag och en bekant hemma hos henne. Lite lagom lulliga som vi var så delade vi på sängen och även om jag är säker på att inget seriösare hände (hon vägrade berätta) så är jag tydligen väldigt bra på att använda händerna... Medans jag småsnarkar "så sött"... :S

Har även lagt telefonen på andra sidan rummet för att verkligen ta mig upp när alarmet ringer ett par gånger. Polarna som vart vakna har sagt att jag vid ett par-tre tillfällen faktiskt gått upp när alarmet ringer eller precis före, stänger av alarmet, ringer upp senaste slagna nummret och mummlar någonting för att sedan lägga på och lägga luren under kudden och fortsätta sova... Och jag har givetvis inget minne alls av det utöver hur sne jag är när jag försover mig.

Även kört igång tv och gamecube och tydligen vunnit två matcher SC2 i sömnen innan jag gick tillbaka till sängen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

ibland precis innan man är på väg att falla ner i den djupa sömnen så kan jag drömma att jag halkar/snubblar/trillar på något, rycka till med hela kroppen och vakna

sen när jag och några kompisar var på bussresa till spanien och skulle hem(ta aldrig en bussresa dit!) så lyssnade jag på musik i mobilen, men det var glapp i kabeln så jag fick sitta och hålla i den ganska hårt, jag somnade givetvis, sen vaknar jag av att jag tar mobilen i och med handen jag håller den med slår till bortet i bussen så att det fälls ner:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

well..

mamma och pappa hittade mig sovandes inne på damrummet när jag var lite, hade tagit med täcke och kudde. haha

sen har man ju stigit upp, ätit frukost och varit på väg till skolan ett par gånger, mor kommer ner och kollar vad som sker... ser att man är fullt på klädd för att gå till skolan, frågar varför jag ska dit när klockan är bara 3 på morgonen

sen nu på senare tid så har man sparkat in i väggen när vi hade gamla smala sängen, har för mig att jag drömde om något spel och skulle kicka någon dumming.. slutade med ont i foten.

frugan är ganska duktig på att babbla i sömnen, oftast när jag ligger och läser så börjar hon.
försöker förklara något och lilla jag börjar ju skratta pga att man vet att hon sover.
men hon blir bara argare och argare för att man inte förstår henne.

samt har fått en smäll eller två från henne också.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..