i-RAM 2 / GC-RAMDISK finns den?

Permalänk
Medlem

i-RAM 2 / GC-RAMDISK finns den?

Nån som vet vad som hände med den? Har inte sett den till salu någonstans. Finns det kanske något annat alternativ som tar DDR2 minnen?

Nyheten på Swec: http://www.sweclockers.com/news_show.php?id=4431

Visa signatur

// Aloha

Permalänk
Medlem

google är din bästa vän har jag fått lära mig.:P

http://www.shopbot.com.au/p-19192.html

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

synd att det inte är samma
har också letat efter denna (med sata300) men inte lyckats få fram någon bra info...

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Ebay är också en god vän

http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37...

Men det verkar också vara fel...

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Jo alla de där har jag också sett.. Men det är precis som det tidigare har konstaterats, nämligen fel version.
Det är den nya som är intressant (för mig iaf).

Jag har letat runt på nätet och på asiatiska sidor men ingen tycks sälja den. Det var ju trots allt ett år sen artikeln publicerades så något borde ha hänt. Men den kanske gick i graven innan produktion?

Jag har också för mig att det fanns någon konkurent till gigabyte som utvecklade en egen variant av i-ram. Någon som känner igen det och vet vilka jag menar?

Det är ju guldläge att skaffa en sån här nu när DDR2 minnen är så billiga.

Visa signatur

// Aloha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aloha
Jo alla de där har jag också sett.. Men det är precis som det tidigare har konstaterats, nämligen fel version.
Det är den nya som är intressant (för mig iaf).

Jag har letat runt på nätet och på asiatiska sidor men ingen tycks sälja den. Det var ju trots allt ett år sen artikeln publicerades så något borde ha hänt. Men den kanske gick i graven innan produktion?

Jag har också för mig att det fanns någon konkurent till gigabyte som utvecklade en egen variant av i-ram. Någon som känner igen det och vet vilka jag menar?

Det är ju guldläge att skaffa en sån här nu när DDR2 minnen är så billiga.

Jadå jag känner igen den.. båda länkarna ovan är till första versionen som pluggas in i PCI-slotten. Den nya använder sej av SATA och pallade mer minne

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Jadå jag känner igen den.. båda länkarna ovan är till första versionen som pluggas in i PCI-slotten. Den nya använder sej av SATA och pallade mer minne

Den gamla satt i PCI-slotten och försågs med ström därifrån, men kopplades vad jag förstår också in i genom SATA. Den nya sitter i en 5.25" plats och tar ström ifrån en molex eller liknande istället.

Menar du att du har sett den nya versionen till försäljning någonstans?

Visa signatur

// Aloha

Permalänk
Medlem

densäljs inte längre, om den ens gjorde de förr.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Jag skickade frågan till gigabytes support. Det här svaret fick jag av dem:

"Hi,
I have no further info than that the product has not yet been mass produced for sales etc. If it will be produced at a later stage or if there will be some other similar product to replace it I don't know.

Best regards,"

Det lär väl inte bli nåt av det då?
Nån som vet vad det andra företaget som tillverkade en likvärdig produkt hette/heter?

Visa signatur

// Aloha

Permalänk

'Di andra' har en hemsida -> www.ddrdrive.com, men de har ännu inte publicerat något matnyttigt, där finns bara en bild på en prototyp, en prototyp som säkert är ett år gammal, *minst*.

Tyvärr ser det inte ut som de här produkterna kommer ut på marknaden det här året, tveksamt ens om de kommer ut 2008. Tråkigt, särskilt då minnespriserna är som de är idag, jag tror att korten skulle gå åt som smör i...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
'Di andra' har en hemsida -> www.ddrdrive.com, men de har ännu inte publicerat något matnyttigt, där finns bara en bild på en prototyp, en prototyp som säkert är ett år gammal, *minst*.

Tyvärr ser det inte ut som de här produkterna kommer ut på marknaden det här året, tveksamt ens om de kommer ut 2008. Tråkigt, särskilt då minnespriserna är som de är idag, jag tror att korten skulle gå åt som smör i...

Ahh, det var pecis det företaget som jag menade.
Skickade en fråga till dem också och deras svar var mer lovande än gigabytes iaf.

"As of yet, DDRdrive LLC has not formally announced our namesake product, the DDRdrive X1. We are diligently working towards that goal and expect to have a product announcement in 2007. A firm ship date with pricing and a full featured website (www.ddrdrive.com) is forthcoming.

The drive for speed,

Christopher George
Founder/President
DDRdrive LLC"

Spännande, vi får vänta och se helt enkelt.

Visa signatur

// Aloha

Permalänk

Hmm... jag vet inte hur mycket vikt man skall lägga vid det där dock, har för mig att de har sagt samma sak i ett år nu, ända sedan gigabyte släppte sin. Fick upp den här länken i rss-läsaren idag...

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=40065

...tolkar det som att gigabytes ramdisk 2.0 kommer att bli en besvikelse, i alla fall om man ser till vad de utlovade för ett år sedan. Fortfarande maximalt 4Gb, SATA1 istället för SATA2, och där står inget om huruvida det är DDR1 eller DDR2 som gäller. Det låter som att de har stora problem med produkten, ett år har gått och det enda de gjort är att de lagt in kortet i en 5.25" formfaktor, får hoppas att den blir billig eftersom man behöver köpa flera stycken för att få plats med något, i värsta fall blir den som v1.0 alldeles för dyr och tillverkas bara i begränsad upplaga.

Permalänk
Medlem

Hmm , synd att de inte kan få in 8 DDR2 platser i en 5.25 plats.

två sådana i raid0 vore bra för OSet ...

sedan en till med 4GB som man kör readydrive på i vista

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aloha
Jag skickade frågan till gigabytes support. Det här svaret fick jag av dem:

"Hi,
I have no further info than that the product has not yet been mass produced for sales etc. If it will be produced at a later stage or if there will be some other similar product to replace it I don't know.

Best regards,"

Det lär väl inte bli nåt av det då?
Nån som vet vad det andra företaget som tillverkade en likvärdig produkt hette/heter?

Jag tror att Gigabyte inte ansåg att enheten hade en marknad, åtminstone när den äldre i-RAM:en började bli gammal. Nu vore en i-RAM 2 superhet, men det verkar som om Gigabyte inte fått tummen ur som man brukar säga.

Produkten "GO-RAMDISK-BOX" är samma gamla hårdvara i ny förpackning, inget revolutionerande.

När i-RAM 2 presenteras eller om det dyker upp rykten om den, lär du veta om det om du läser nyheterna på SweClockers

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Hmm , synd att de inte kan få in 8 DDR2 platser i en 5.25 plats.

två sådana i raid0 vore bra för OSet ...

sedan en till med 4GB som man kör readydrive på i vista

Går det inte att få in? Måste det väl göra. De kanske får göra en lite mer komplicerad PCB med "raisercards" för minnena.

Menar du readyboost? Dels kan du inte använda annat än USB till det och så är tanken befängd. Superfetch laddar in och fyller arbetsminnet. Readyboost är en hårddisk-cache, inte extra arbetsminne och när det ändåså krypteras så blir ju prestandan långsammare än om man kör direkt från RAM-hårddisken. Att kryptera för en 10 MB/s minne är väl en sak men jag slår vad om att 300 MB/s blir en hel del, iaf jämfört med när inget sådant behövs om den används som vanlig hårddisk.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Jag tror att Gigabyte inte ansåg att enheten hade en marknad, åtminstone när den äldre i-RAM:en började bli gammal. Nu vore en i-RAM 2 superhet, men det verkar som om Gigabyte inte fått tummen ur som man brukar säga.

Produkten "GO-RAMDISK-BOX" är samma gamla hårdvara i ny förpackning, inget revolutionerande.

När i-RAM 2 presenteras eller om det dyker upp rykten om den, lär du veta om det om du läser nyheterna på SweClockers

Det känns bra att veta att Sweclockers redaktörer håller koll på en sådan intressant produkt som detta är.
Då kan jag luta mig tillbaka och fortsätta hålla mig uppdaterad genom nyheterna på förstasidan!

Visa signatur

// Aloha

Permalänk
Medlem

Jag blir då fan den första som köper om det visar sig att den motsvarar mina förväntningar.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in