Föra över pengar från Paypal.

Permalänk
Medlem

Föra över pengar från Paypal.

Vet inte om det är rätt forum.

Undrar om det är någon som har lyckats föra över pengar från paypal kontot till ett svenskt bankkonto? Jag har swedbank och har försökt 2 gånger nu, men itne lyckats. Man kan ju fylla i 15 tecken i kontofältet hos paypal. Mitt konto nummer ser ut såhär : "YYYY-Y,XXX XXX XXX-X" Y är väl clearingnummer och resten är själva kontonumret.
Första gången ja förde över pengar försökte ja med bara kontonumret utan mellanslag och bindessträck men det fungerade INTE. Andra gången fyllde ja i hela sifferkombinationen inkl clearingnummer utan mellanslag och bindessträck,fungerade inte heller.

Börjar bli j*vligt less på detta! Någon som VET hur man ska göra? Har mailat paypal, men dom kom inte med mer info än vad som redan står på deras hemsida.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hm....har gjort det en gång utan problem...tror jag hade lite problem med att jag missade att "godkänna" eller nåt, och det tog en stund innan jag hittade knappen att trycka på..

Ja, jag har fört över pengar...Nej jag är ledsen men jag har glömt hur man gjorde, men det går med Svensk bank (Nordea), till annat Svenskt bankkonto.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Du ska inte ange ditt vanliga kontonummer utan ditt IBAN nummer.
brukar iallfall vara så när det gäller betalningar från utlandet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Du ska inte ange ditt vanliga kontonummer utan ditt IBAN nummer.
brukar iallfall vara så när det gäller betalningar från utlandet.

HUr får man det då? Jag har knappt någon aning om vad det är.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Du ska inte ange ditt vanliga kontonummer utan ditt IBAN nummer.
brukar iallfall vara så när det gäller betalningar från utlandet.

Kontonummer funkar lika bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Kontonummer funkar lika bra.

Provar igen...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Provar igen...

Har PayPal "dragit" av pengarna? Det tar 5-6 dagar innan de syns på ditt konto.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Har PayPal "dragit" av pengarna? Det tar 5-6 dagar innan de syns på ditt konto.

Ja asså dom drog av. Och sen kom dom tillbaka igen, å jag fick betala en avgift på 53 kronor eftersom transaktionen inte gick att genomföra..surt!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Kontonummer funkar lika bra.

Hur skriver du det då? Clearingnummer och sen kontonumret i den ordningen utan andra tecken än siffror?

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
Hur skriver du det då? Clearingnummer och sen kontonumret i den ordningen utan andra tecken än siffror?

yepp! Fungerade nu. Skrev allt ihop utan mellanslag bindessträck och kommatecken.

Tack för hjälpen allihopa!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag körde pengarna direkt till mitt PG via paypal

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk

Förlåt för bumpning av gammal tråd, men detta hjälpte verkligen mig. Tack!

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk

Tänkte bara försäkra mig om att jag skriver in allting rätt, ska jag alltså skriva:

YYYYYXXXXXXXXXX

Där Y = Clearingnummer
Där X = kontonummer

??

Vill ju inte riskera att jag gör något som jag förlorar pengar på, då det är så enkelt att fråga här

Förresten, är det någon som har gjort detta med ett Swedbank-konto ?

Tacksam För Svar
Henrik Andersson

Visa signatur

Jag har signatur, har du ?

Permalänk
Antielefant

Helt korrekt.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Okej, gott... Har du överfört till swedbank konto eller någon annan bank ?
Ja just det ja, räcker det med banknamn: Swedbank <- Eller behöver det stå något mera ?

Visa signatur

Jag har signatur, har du ?

Permalänk
Medlem

*bump

Jag undrar alltså samma sak som DesTr0yeR.

Permalänk
Medlem

Lite gammal tråd, men vill minnas att det funkade för mig så som DesTr0yeR skrev ovan. Ska nog räcka med att skriva Swedbank. Notera också att ni inte förlora pengar om det blir fel, men dem tar ut en liten avgift har ja för mig (kan ha fel) men efter några dagar kommer pengarna tillbaka till paypal.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

exakt hur skriver man för att föra över från paypal till swedbank?

clearing+kontonr ihopsatt utan punkt och bindestreck?

Permalänk
Inaktiv

Så har jag gjort iaf när jag har fått betalt via PayPal.

Permalänk
Medlem

jag kan bekräfta att så är läget, iaf om man har fsb som bank

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att föra över pengarna från sitt paypal-konto till en svensk bank om namnen skiljer sig?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är något problem (bör inte vara de). Testa med en mindre summa om det inte är akut förstås

Permalänk
Inaktiv

Vad använder man då IBAN numret till då?

Permalänk
Hedersmedlem

IBAN används för betalningar från utlandet. PayPal har förmodligen avtal med någon svensk bank som gör att de kan föra över pengar utan SWIFT/IBAN.
För övrigt så står det ju väl beskrivet på PayPal's sida hur man ska skriva in kontonr. Första gången blev jag också lite stirrig av att de ville ha en avgift om överföringen misslyckades, men om man bara tar ett djupt andetag och läser instruktionerna så står det ju.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Kostnad

Hej,

Kostar det något att föra över pengarna?

/J

Visa signatur

PUBG Mobile @ Samsung Note 9, 8/512 GB