Forza Motorsport 2 Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
I sverige använder vi KW

Jo jag kom på det nu när han sa det..det är ju KM/KW här och mph/hp på alla "vettiga" bilnörds ställen i världen

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hYpN0L
Fick mail från komplett.se precis om när jag kunde hämta ut mitt spel.

det sög ju verkligen speciellt när spelet ligger i gbg nu och väntar.

ingen här som jobbar på komplett i gbg som kan lösa det?

trodde att release datumet var den 31 maj i usa å eu. hänger la för mycket på utländska forum. sigh.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Någon som lirar med ratt? Innan jag beställer Forza2 så vill jag bestämma mig om jag ska ha ratt eller inte, då det känns lika bra att ta det på samma gång. Då jag verkligen hatar kablar och dessutom sitter en bra bit från plasman, så skulle en sladdlös sitta bäst. Någon som har erfarenhet av den?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Någon som lirar med ratt? Innan jag beställer Forza2 så vill jag bestämma mig om jag ska ha ratt eller inte, då det känns lika bra att ta det på samma gång. Då jag verkligen hatar kablar och dessutom sitter en bra bit från plasman, så skulle en sladdlös sitta bäst. Någon som har erfarenhet av den?

Har du råd ska du ha ratt. Riktigt härlig känsla. Ska själv köpa ratt när man får råd.

Permalänk
Medlem

Bara så jävla irreterande att ha en G25 till pc:n och sen behöva köpa en till ratt som inte är i närheten av kvalite och känsla =/

Fan ska man behöva ha en ratt till varje konsoll plus en till PC:n
Att dom inte kan fixa så det funkar till alla...

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
Bara så jävla irreterande att ha en G25 till pc:n och sen behöva köpa en till ratt som inte är i närheten av kvalite och känsla =/

Fan ska man behöva ha en ratt till varje konsoll plus en till PC:n
Att dom inte kan fixa så det funkar till alla...

Håller med, detta måste vara det mest idiotiska någonsin. De kunde ju iaf gjort en ratt i G25 klass som man kunde ha till både 360 och PC..

Permalänk
Medlem

Man kan inte köpa en sån här: http://www.blocket.se/vi/11527950.htm?ca=6_s och koppla in G25:an i då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Man kan inte köpa en sån här: http://www.blocket.se/vi/11527950.htm?ca=6_s och koppla in G25:an i då?

Lär inte funka i och med att G25:an har H-låda (växelspak) och koppling, då jag inte tror spelet stödjer detta eller är rätt säker på det.
Lite synd att microsoft inte sammarbetade med logitech så det kunde lösas
på något vis, men vem vet kanske kommer det en lösning.
Men jag kommer inte köpa en sämre ratt än vad jag har bara för att kunna lira med ratt med Xboxen...

Men därimot tror jag PS3:an kommer få stöd för G25:an, den stödjer ju redan PS2:an, sen har jag åxå sett att den ska stödja PS3:an, men inget jag vet säkert...

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Ätligen har webhallen sickat Forza:D

Till mig också. men jag tror inte vi kommer få det imorgon då det är röd dag imorgon Om nu inte posten kommer som vanligt.

Så på torsdag eller fredag gissar jag på.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Till mig också. men jag tror inte vi kommer få det imorgon då det är röd dag imorgon Om nu inte posten kommer som vanligt.

Så på torsdag eller fredag gissar jag på.

....Visst fan det är röd dag..... Har hänt här att posten har kommigt röda dagar så jag får väll hoppas..

Permalänk
Medlem

Vi som köper det i butik, finns det att få tag på på torsdag tror ni?

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo
Vi som köper det i butik, finns det att få tag på på torsdag tror ni?

Beror på vilken butiken det är. Många större kedjor brukar inte ta farm det från realse dagen. Borde dock gå om man frågar efter det. För de flesta har haft det sen förra veckan igentligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo
Vi som köper det i butik, finns det att få tag på på torsdag tror ni?

Förmodligen inte men definitivt på fredag.
Fan va jag längtar, bara 3 dar kvar nu ! ^^

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vissa kunde hämta ut sina ex igår redan..
Så..vissa har lite väl mycket tur.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Det kom inte;(

Inte mitt heller då dem inte ens har rört det sen igår. Ligger fortfarande kvar i tomteboda. Hoppas jag får det på fredag iaf. Eller torsdag eftermiddag.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Kommer imorron i alla fall, då kan jag handla ny bil ochså:) Blir kanske en riktig hel dag:D

Permalänk
Medlem

Va och prova spelet idag hos en polare! Fy fan vilket grymt lir det är!
Har beställt det från game så jag lär ju få vänta tills på fredag =( men men,
Det kommer va lika kul då med

För dom som inte spelat det förut, förbered er på många timmars spelglädje och ståfräs! =D Kanske till och med endlös spelglädje

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

så jävla typiskt att lcd tv'n pajjar samma dag som jag såg fram imott att både kunna använda som skärm för min bärbara som kommer tillbaka från reperation idag samt forza motorsports 2 inte min månad

nån som vet om spelet bara funkar i 60Hz eller kan det funka på temp tv'n (50hz)som man får konka in nu istället?

Permalänk
Medlem

hoppas det kommer imorrn till webhallen ;o

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för reklamen.. men jag har ju inte tid att ta mer bilder nu.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

FLickvännen hade hunnit hämta ut mitt idag även fast hon jobbar eftermiddag. Så nu blir det spela tills hon kommer hem 22.00

728kr med frakt gick det på för mitt ce. Dem skulle ha 699kr för vanliga på game

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Haha, i morrn så ska min lilla Golf spöa skiten ur alla på Live

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuTHA
så jävla typiskt att lcd tv'n pajjar samma dag som jag såg fram imott att både kunna använda som skärm för min bärbara som kommer tillbaka från reperation idag samt forza motorsports 2 inte min månad

nån som vet om spelet bara funkar i 60Hz eller kan det funka på temp tv'n (50hz)som man får konka in nu istället?

60hz, endast.

Permalänk
Medlem

http://i13.tinypic.com/4lh9zs9.jpg

Fick det igår har spelat som en dåre! =D
Trimmade skiten ur en saab

Helt jävla asgrymt spel!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Fick också spelet igår, var verkligen jätteskoj.

Efter att ha bara kört 3 race i singelplayer tog jag och en kompis och körde lite mot varandra på xbox live, massor med skoj valmöjligheter då. Man kan till exempel tillåta eller spärra alla de olika hjälpmedlen så att de som vill köra värsta simulatorn får göra det medan de som bara vill gasa och styra kan köra så.

Här är en bild från när han och jag puttar lite på varandra.
http://pici.se/pictures/FNSUNJLDK.jpg

Gillar även spelet integration med hemsidan http://forzamotorsport.net/ - man kan ladda upp sina bilder man tar i spelet ditt och handla bilar på aktion via webben, fränt sa bernt!

Sista jag gjorde igår var att köpa mig en Volvo som jag målade dit mitt namn och en flagga på
http://pici.se/pictures/NkIzngsaB.jpg

Permalänk
Medlem

YES! Den kom till webhallen, ska gå plocka upp den nu! ^^

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

vore kul om vi kunde dra igång en server å lira lite ikväll, vill vädra turbon på saaben

atrOx80 heter jag på xbox live.

Föresten nån som vet om jag byter till bakhjulsdrivet på saaben kan jag trimma om den motorn igen eller hur blir det?
När jag väljer att byta till bakhjulsdrivet så står det typ 150kW mindre effekt =/

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Det blir då 150kw mindre då hela motorn byts ut.
Därefter då du köpa allt trimm igen.

Visa signatur

,