Permalänk

Synth

Spela synth i lotro, va coolt. Kan man rigga det där midi programmet så man kan spela automatiskt utan synth på någotsätt? 1 click för att spela dvs Skulle ju kunna konvertera massa låtar

ah jo just det... sitter fortfarande och sucktar.

Är det nån som har en buddy key till övers? Kan säkert kompensera dig

Permalänk
Medlem

Det programmet gör är bara att översätta midisignaler till "tangentbordstryck" i realtid.

Men vad jag har hört så ska det finnas script/macro-möjligheter för något det du pratar om tror jag.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
http://www.youtube.com/watch?v=pHW5yYSegZs&feature=PlayList&p...

Ovan är ett litet medley inspelat. Tyvärr förekommer en del fel i spelandet och även en del oväntade händelser i omgivningen.

Laddade precis upp filmen så det kanse tar ett tag innan det hoppar igång.

Var lärde du dig dessa låtar ?

Kan själv bara simpla låtar som MegaMan 3 Wiliys Theme, Stairway to heaven, sweet child o' mine osv.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Oj, de har jag lärt mig medans jag lärt mig spela piano, alltså i notböcker. Kan du läsa noter så kan jag kanske scanna in det du vill ha. Om inte annat så är det kanske ett bra sätt att lära sig läsa noter på Vem sa att spel inte var pedagogiska?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe, själv kan man bara Gubben Noak.

Vad jag har hört så ska man kunna komponera egen musik utanför spelet också, göra en sorts macro eller nåt som spelar alla noter i spelet sen. Måste hitta vart jag läst om det. Kanske var något som kommer med nya patchen?

Edit: Verkar komma med den stora patchen nästa vecka, enligt Eurogamer.

Citat:

On top of all this, budding composers can now revel in a notation system to compose tunes offline then upload them to their characters in game. Bound to impress.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=77353

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Mjo, jag skulle tippa att det blir i stil med någon midi-aktig komponeringsmjukvara. Kan vara spännande. Hoppas för guds skull att det också kommer mera sharps/flats toner

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man köpa spelet som från Direct2drive?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Mjo, jag skulle tippa att det blir i stil med någon midi-aktig komponeringsmjukvara. Kan vara spännande. Hoppas för guds skull att det också kommer mera sharps/flats toner

Ja, försökte spela Stairway to heaven men noterna kan inte hoppa så högt ibland så låter förjävligt

Njäe jag kan inte spela piano, kan inte läsa noter heller, men kan säkert lära mig.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Kan få spelskivan av en polare och undrar om det funkar att bara köpa en 30 dagars nyckel ifall jag redan har skivan eller om skivan är låst mot någon serial.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Kan få spelskivan av en polare och undrar om det funkar att bara köpa en 30 dagars nyckel ifall jag redan har skivan eller om skivan är låst mot någon serial.

Skivan är inte det vitala, det är cd-nyckeln du får med när du köper skivorna som är det. Det är den nyckeln som du skapar kontot med.

Så... Nej du kan inte köpa 30 dagars playtime. Du måste punga ut med en 300-400 spänn för att kunna spela.

Permalänk
Medlem

En fråga vid vista/xp dualboot. Funkar det att installera spelet i både xp & vista och ange samma målkatalog (för att inte spelet ska ta dubbelt diskutrymme)?
Kommer spelet funka att spela i båda då eller kan konstigheter uppstå?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

"[i]Weekly Maintenance changed to Thursday 14th June for Shores of Evendim update[/i]"

http://www.lotro-europe.com/news.php?id=3611&pagename=news&ty...

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

någon som har en lotro buddy key som man skulle kunna få? skulle nog kunna fixa ett steam konto med Half-life 2:deathmatch på om någon e intreserad. tack i förhand om någon e intreserad så bara å skicka mig ett pm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Hörde att det var rätt omogen ton på de vanliga serverarna... vet inte om det stämmer dock.
RP-servern är iaf. helt okej... fortfarande. Kinshippet jag är med i är riktigt trevligt också... folk delar med sig och hjälper till.

Vad heter du shelter in-game? Tänkte börja på RP-servern när spelet till slut dimper ner i min brevlåda, så kanske vi kan gå tillsammans nån gång?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av All447
Vad heter du shelter in-game? Tänkte börja på RP-servern när spelet till slut dimper ner i min brevlåda, så kanske vi kan gå tillsammans nån gång?

\o Alwen här, spelar på RP servern.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, ska adda dig när jag kommer in första gången

EDIT: HAr en fråga förresten... Hur många procent snabbare är mountet? Finns det självstyrda mount som är snabbare än andra självstyrda? Ok, det var 2 men whatever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av All447
Ok, ska adda dig när jag kommer in första gången

EDIT: HAr en fråga förresten... Hur många procent snabbare är mountet? Finns det självstyrda mount som är snabbare än andra självstyrda? Ok, det var 2 men whatever

Vet inte mountspeed men tror det var 75% snabbare, och finns bara häst, det kan man köpa för 4222silver på level 35 och uppåt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Vet inte mountspeed men tror det var 75% snabbare, och finns bara häst, det kan man köpa för 4222silver på level 35 och uppåt.

Är det Wow lvling vi snackar om? Dvs nöta nöta nöta för att komma upp till maxlvl och på så sätt "börja" spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Är det Wow lvling vi snackar om? Dvs nöta nöta nöta för att komma upp till maxlvl och på så sätt "börja" spelet?

Sepelt börjat med en introduction zone, bara prövat alvernas själv, men de har början på mainstoryn, du kör tills runt level 5-6, sedan kommer du ut i den "riktiga" världen.

Enda vettiga sättet o levela på egentligen är o göra quests och avancera i storyn, eller gör chain-quests / enstaka quest. Att grinda mobs ger inte så mycket förutom kanske fina drops ibland (under tiden man gör quests )

Vet inte hur det är på level 50 om spelet slutar där eller ej, men jag är level 35 själv och känns som spelet började när jag kom ut från introduction.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

GameTrailers.com har trailern till spelets första, stora patch - Shores of Evendim

http://www.gametrailers.com/player.php?id=20465&type=wmv&pl=g...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Finns det någon chans att man kan casualspela det här spelet utan att lägga ned sitt liv i det? Kanske 5-10 timmar i veckan? Verkar onekligen vara ett kul spel..

Permalänk
Avstängd

Ingen som känner att dom vill PM:a en buddy key till mig så jag får prova det?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Vill gärna också ha en buddykey om någon har över! Hade varit hemskt tacksam.

Permalänk
Inaktiv

För er som är med i swec guilden på Eldar så kommer jag inte kunna lira på ett tag Ive got like no money left iaf ska köpa mer tid så fort som möjligt!

Permalänk
Medlem

Vilken server lirar swec guilden på? Finns det möjlighet att komma med om man är på samma server?

Mvh
Micke

Visa signatur

Mycket ström är det!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kör inte de flesta svenskar på Snowbourn servern?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Kör inte de flesta svenskar på Snowbourn servern?

finns det någon undersökning eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liq
finns det någon undersökning eller?

Jag har för mig att jag hörde att de valde Snowbourn som svensk server.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Fint, har ju min gubbe på Eldar
Någon man ska ta kontakt med i spelet eller hur går man tillväga?

Mvh
Micke

Visa signatur

Mycket ström är det!