Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Datorbutiken och JME Data går samman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
Vad är kasst med DB? Visst, komplett och dustin är bättre. Någon mer? Nej

Komplott? Tillåt mig skratta..
Få mig inte ens att börja nämna allt som gör mig totalt missnöjd med dom.

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Hoppas de inte använder datorbutikens sida iaf. fyfan vad den är risig.

Mjo hoppas de gör en helt ny sida

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Inaktiv

En intressant del (sarkasm) är JME's lagerstatus som aldrig någonsin har stämt. Heller verkar det aldrig finnas någon i butik som är kompetent nog att svara i den där underliga dosan som låter konstigt på dagarna (aka telefon).

Nån enstaka gång har man råkat lita på deras lagerstatus, åker upp till butiken och så har varan varit slutsåld hur länge som helst. Hur svårt kan det vara att synkronisera antal varor med antal sålda och presentera antalet återstående produkter på hemsidan, a la live?

Datorbutken har jag ingen kännedom av då jag efter många misslyckande hos JME håller mig till kvalitéservice och kanonpriser....länge leve Dustin!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Kan ju alltid hoppas på ytterligare lite lägre priser hos JME. Har rabatt hos JME så

Du känner någon där??

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Fler butiker = Mer konkurrens = lägre priser?
Färre butiker = Mindre konkurrens = högre priser?

Vilket blir det?

Permalänk
Avstängd

JME svarade ju inte ens på en fråga jag ställde till dom för länge sedan. Om jag inte minns fel så sålde JME porr för ganska länge sedan. Jag tycker i alla fall att JME har hyfsad Hemsida jämfört med Datorbutiken.com

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Datorbutiken hadde en bra sida innan. Förstår inte varför dom bytte ut den med det skräpet dem har nu? Från en början trodde jag att dom gått i konkurrs och att någon annan luring hadde haffat domänamnet och slängt upp en egen skitsida för att dra igång en scam eller nått. Men tydligen inte. Men jag gör oftast så när jag bygger system så kollar jag vad det kostar på komplett sen bygger jag exakt samma på db.com och sen jämför.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Med datorbutikens inköpskanaler samt som huvudlager & JME´s fysiska butiker så kan priserna bli riktigt bra.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Med datorbutikens inköpskanaler samt som huvudlager & JME´s fysiska butiker så kan priserna bli riktigt bra.

Tror inte vi kommer märka så stor skillnad faktiskt.

Det finns knappt någon marginal kvar i datorbranchen och för att kunna få till bra priser krävs det att man börjar närma sig komplett/dustin's storlek, DB+JME har en bra bit kvar dit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Tror inte vi kommer märka så stor skillnad faktiskt.

Det finns knappt någon marginal kvar i datorbranchen och för att kunna få till bra priser krävs det att man börjar närma sig komplett/dustin's storlek, DB+JME har en bra bit kvar dit.

Så du tror inte att JME kan få lägre priser i sina butiker pga. detta?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paran0id
Komplott? Tillåt mig skratta..
Få mig inte ens att börja nämna allt som gör mig totalt missnöjd med dom.

Är du en sån där som ställer helt orealistiska krav? Så det är bara dustin som duger, resten är skit, eller?

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
Vad är kasst med DB? Visst, komplett och dustin är bättre. Någon mer? Nej

Jag har hemska erfarenheter av deras kundtjänst, dom ska vara bra mycket billigare än andra för att jag ska våga handla där igen. Sen ogillar jag komplett och dbs fraktpriser, känns rätt primitivt att ha så förbannat korkade system, alla borde införa gratis eller 50krs frakt som dustin home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jag har hemska erfarenheter av deras kundtjänst, dom ska vara bra mycket billigare än andra för att jag ska våga handla där igen. Sen ogillar jag komplett och dbs fraktpriser, känns rätt primitivt att ha så förbannat korkade system, alla borde införa gratis eller 50krs frakt som dustin home.

Gratis frakt finns inte, så är det bara.

Permalänk
Avstängd

Nej, gratis är det inte. Det är bara företaget som bjuder på frakten

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Personligan hoppas jag att det nya företaget blir mer som DB och mindre som JME men det kanske bara är jag...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Avstängd

Det enda negativa jag har att säga med kompletts support är att de skickar iväg grejerna så fort att man inte hinner avbeställa om det skulle behövas

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem

Ska det bli Staffanstorp mot världen nu?
Ser inget negativt i detta.
Datorbutiken.com och JME har ju inte direkt varit några konkurrenter förut.
Så förhoppningsvis innebär detta bara att det kommer bli billigare att handla i JMEs butiker...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
Det enda negativa jag har att säga med kompletts support är att de skickar iväg grejerna så fort att man inte hinner avbeställa om det skulle behövas

Hoppas du var ironisk annars råder jag dig att börja tänka igenom vad du gör lite bättre , eller hur ?!

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Avstängd

GRRRRRRRRRR agroman

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Så du tror inte att JME kan få lägre priser i sina butiker pga. detta?

Marginellt, de är inte tillräckligt stora för att komma åt de absolut bästa priserna.

Sen innebär en butik väldigt höga kostnader, se t.ex Inet som har olika priser på postorder/butik.

Permalänk
Medlem

Datorbutiken har fungerat lysande senaste åren. Hoppas inte de tar in för mycket av den ganska tråkiga JME-stilen. Och om de börjar med samma trams som JME, och har olika priser på webben och i butikerna, så slutar jag köpa. Hämtbutiken har varit helt perfekt för de som har utnyttjat den. Stort plus till datorbutiken och dess personal på hämtbutiken.
Vissa ogillar datorbutiken, p.g.a. att det tar tid med RMA och liknande. Mina upplevelser med datorbutiken har varit precis tvärt om. Aldrig haft några riktiga problem med dem. Saker har kunnat varit trasiga, men det har alltid löst sig.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Sötast

Finns alltid ett par olika möjligheter:

1 - Allt är samma. Alltså, vill du ha dina varor så får du gå till JME, men vänta dig ingen support. 2. Support kanske du kan få hos DB men varorna kommer nog om någon månad.

2. Du får support av DB men du kan hämta hos JME? xD

3. Du får vänta på varorna av DB medans JME icke svarar i telefon åt dig.

4. Konkurs och ett nytt bra företag kanske slår sig in på marknaden

Permalänk

Allexz - Ett par? Det var ju fyra

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Allexz - Ett par? Det var ju fyra

glad att du tog det som menat iallafall:)

Permalänk
Medlem

Detta är helt UNDERBART! Datorbutiken är en otroligt grym och billig datoraffär, JME dator är bra den också, tillsammans kommer det nog göra susen

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ostbåge

Varför tror ni Elgiganten som är svinstora kan sälja saker billigt? Jo för att dom köper in en miljard av alla artiklar och trycker ut det i alla sina butiker.

Jag tycker det låter intressant!

Köper in massa skit och säljer lite billigare än vad andra tar för bätre varor så klart.

Visst, finns ordspråket "man får det man betalar för" då är Elgiganten tok för dyra fortfarande.

Sen att deras DEMO LCD TV aparater har extremt bra bildkvalitet mot vad man får i kartongen är en annan sak, nej vad deras dynga ger så håller jag mig till min antika TV istället

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Hoppas de inte använder datorbutikens sida iaf. fyfan vad den är risig.

Ord på det! Förstår inte vad de sysslar med egentligen. De hade ju en helt okej sida förut, men sedan har de förstört designen något så förbannat. Har de anlitat högstadieelever för att utforma sidan?

Permalänk
Avstängd

Bara datorbutiken inte höjer priserna, får samma kassa service som JME etc.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Hoppas de inte använder datorbutikens sida iaf. fyfan vad den är risig.

Mycket bättre än kompletts iaf.

Mycket mer lättnavigerat på datorbutikens hemsida imo.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BaNaN85
Låter kul det här.
Tänk om vi kunde få nån butik med bra vattenkylning här i sverige med?

Försöker få dem att ta in mera, men e inte alltid så lätt.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989