http://developer.apple.com/wwdc/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Macbook Pro, visst. Men vem köper en bärbar för 19K för att spela? Det Apple skulle behöva är mer prisvärda stationära datorer utan inbyggda skärmar och som inte är strypta prestandamässigt av usla grafikkort om de någonsin vill få Mac till att bli en spelplattform värd namnet.

ja, men nämn då inte macbook pro som ett exempel på en mac med dåligt grafikkort, det va ju faktiskt du som tog upp den modellen.

sen är väll inte mac en spelplattform och har aldrig varit, men kanske kommer att bli, nu när de använder samma processor som andra tillverkare och intresset ökar för apple, så kan det mycket väl bli så att det kommer mer spel och då skulle i alla fall inte jag bli förvånad om det nån gång trillade ut en stationär med lägre pris och med fler utbytbara delar, typ en mac pro lite

å andra sdan, så är nog "gamers" en rätt liten del av marknaden egentligen. så frågan är väll hur länge det dröjjer eller om det ens kommer nått sådant från apple

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Dessutom kostar MBP 18.000.

Permalänk

När ska Mac mini uppas med C2D + nytt graffe?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
När ska Mac mini uppas med C2D + nytt graffe?

Mac Mini kommer nog fasas ut snart ska du se.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
ja, men nämn då inte macbook pro som ett exempel på en mac med dåligt grafikkort, det va ju faktiskt du som tog upp den modellen.

Annars så nämde jag aldrig Macbook Pro, jag pratade om Mac Pro. Det var ett bra tag sedan korten man kan välja till den var cutting edge, så att säga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Mac Mini kommer nog fasas ut snart ska du se.

Vad kommer ta dess plats? Jag vill ha en stationär Mac (ej Mac Pro/iMac) till vettigt pris med C2D + schysst grafikkort

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad kommer ta dess plats? Jag vill ha en stationär Mac (ej Mac Pro/iMac) till vettigt pris med C2D + schysst grafikkort

Bygg en dator från komplett.se då?

Edit: Snälla börja inte bråka med folk på 99.se

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10

Permalänk
Citat:

Då jag vill ha en Mac så lär jag ju knappast bygga nåt från komplett.se

Och jag bråkar inte med någon på 99.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Då jag vill ha en Mac så lär jag ju knappast bygga nåt från komplett.se

Och jag bråkar inte med någon på 99.se

Om du vill ha en Mac så köp en?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Så trist keynote, fan tom den från 2006 var mer upphetsande och den var också tam.

Apple fokuserar alldeles för mycket på gadgets för Svenssons och för lite på operativsystemet och datorerna för oss nördar :/

Som rezuth säger, du kan ju alltid bygga dig en Hackintosh iofs, antagligen fixar de ju så Leopard snurrar på en sådan med, lite osäkrare dock då man aldrig vet om man vågar installera en (officiell) uppgradering eller så, och jobbigare att uppgradera i största allmänhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du förstog inte alls frågan från början va? Var inte hela grejen att han ville ha en uppgraderad mac mini? Eller bara en "stationär" dito.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Var inte hela grejen att han ville ha en uppgraderad mac mini? Eller bara en "stationär" dito.

...eller något annat som inte finns och som Apple inte har lust att bygga åt honom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Apple fokuserar alldeles för mycket på gadgets för Svenssons och för lite på operativsystemet och datorerna för oss nördar :/

Certifiering hos UNIXgroup av kombinationen Leopard/Intel är typiska exempel på "gadgets" för "svensson" och inget för "nerdar" antar jag?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

wtf för typ sjuttonde gången: Jag är inte intresserad av Macarna som finns idag, utan vill ha en uppgraderad Mac mini alternativt en annan desktop-Mac (som inte är iMac/Mac Pro).

Förstår inte vad jag ska behöva säga för att du ska förstå detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

wtf för typ sjuttonde gången: Jag är inte intresserad av Macarna som finns idag, utan vill ha en uppgraderad Mac mini alternativt en annan desktop-Mac (som inte är iMac/Mac Pro).

Förstår inte vad jag ska behöva säga för att du ska förstå detta.

Men då blir du ju utan Mac, men du ville ha en Mac, men inte nån Mac som finns idag, men du vill ha en Mac... tänk...du har fastnat i ett fett Moment22

Köp en Mac som erbjuds eller köp en PC, det är ditt val

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Det som var bra: Ny finder! Nytt skrivbord, bort med brushed metal och allt vad det heter till förmån för ett universellt fönsterutséende. Apple verkar ha börjat bry sig om spelandet på macen. EA börjar släppa spel för Mac igen, Carmack på plats. WoW visas upp i Spaces-filmen på apple.com, te x. Apple verkar vilja få spel att bli en del av den "digitala livsstil" han så gärna pratar om. Det är faktiskt ett ganska stort steg.
Det som var tråkigt: ingen ny hårdvara, inget SDK till iPhone, inget närmare samarbete med google. Inget uppfräschat .mac. I övrigt inga banbrytande nyheter i Leopard.
Det som var oförklarligt: inte ett ord om iLife och iWork. Inga HD-filmer på iTunes. Med tanke på det nyfunna spelintresset: inget nytt grafikkort i Macbook(eller Mac Mini, men Minin verkar vara på väg att fasas ut).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Så trist keynote, fan tom den från 2006 var mer upphetsande och den var också tam.

undrar varför? kan det bero på att den delen av marknaden är försvinnande liten?
men visst, jag hoppas oxå att det ska komma typ en mac pro lite

o sen vadå inte satsa på operativsystemet? förutom att det inte finns lika mycket spel till windows, så kan du göra minst lika mycket med os x, om inte mer. men du kanske jämför med linux istället?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Mitt namn är Sidde, med rättighet att banna
Jag kan hålla koll på honom...