http://developer.apple.com/wwdc/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
sthlmskille82: Men va fan förväntade du dig från en utvecklarkonferens?

EDIT: Hmm, iPhone-utvecklingen är alltså begränsad till webapps?

Ungefär vad jag fick @ wwdc '06.

EDIT:

"11:25 am Wrapping up - Thank You - We're Done"

Fråga: Varför är Apple Store nere?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

MM^ spännande o se vad som kommer nytt i apple store

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
MM^ spännande o se vad som kommer nytt i apple store

Får hålla med där. Känns som det inte kan bli så mycket han borde presenterat nått nytt tycker man.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Tror inte det blir allt för mycket i apple store, är ju bara vissa som är nere.

Edit; Ny design på hela apple.com?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Tror inte det blir allt för mycket i apple store, är ju bara vissa som är nere.

Edit; Ny design på hela apple.com?

Aww yeah. Gillar att de gör en stor grej av att den borstade metallen är borta.

Permalänk

Mitt köp av Vista för ~2 månader sen var det rätta valet trots allt - visste väl det!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Oj.. Sitter i Safari nu på Windows och Sweclockers ser ju inte bra ut. Avatars saknas, citat saknas, forumnamnen saknas etc. Känns ganska segt också.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Ja vad fasen är det med Safari? Visar ju inte ens helt vanlig kod, i vissa fall visar den inte ens;

x-per<br>
Senast inloggad idag kl 18:56
69 inloggningar totalt

Safari utelämnar användarnamnet som är före <br>, hur bra är renderingsmotorn då?

Edit: Tumknapparna fungerar inte?

Edit2: Ibland renderar den inte saker inom <b></b> heller :S

Visa signatur

Permalänk

kanske värt o ta en titt med andra funktioner....

http://www.apple.com/macosx/leopard/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Oj.. Sitter i Safari nu på Windows och Sweclockers ser ju inte bra ut. Avatars saknas, citat saknas, forumnamnen saknas etc. Känns ganska segt också.

därför det kallat beta och inte "final".

sthlmskille82: om du redan köpt vista, varför ens intressera dig för apple? egentligen. vista är ju inte mer inovativt än vad leopard är, egentligen

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

US-sidan har fått helt nytt utseende. Alla previews på de nya funktionerna i Leopard finns i länken ovan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zawamura

US-sidan har fått helt nytt utseende. Alla previews på de nya funktionerna i Leopard finns i länken ovan.

Oj detta hade ingen tidigare konstaterat i tråden, tack för tipset.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zawamura

Är Xray nytt? eller har jag bara missat det totalt?
Verkar ju lite fandligt faktiskt för att optimera kod.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Oj detta hade ingen tidigare konstaterat i tråden, tack för tipset.

Oj jag missat den också.
Nu ser man ännu en gång hur smarta funktioner verkligen är nyttiga trots snygghet.

Visa signatur

Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva Är Xray nytt? eller har jag bara missat det totalt?
Verkar ju lite fandligt faktiskt för att optimera kod.

Är ett grafiskt skal på Suns DTrace - kommer vi nog få se mer utav…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
därför det kallat beta och inte "final".

Vete tusan om jag skulle kalla en webbläsare som inte ens kan rendera sidor ordentligt för beta. Det luktar alpha, snarare, om ens det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Hur blev det med ZFS? Det var väl inget snack om det så jag antar att det inte kom med i Leopard?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Hur blev det med ZFS? Det var väl inget snack om det så jag antar att det inte kom med i Leopard?

Sun säger att det kommer i Leopard.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Är fett nöjd, detta fick aktien att falla så jag kan glida in och öka mitt innehav!

Väldigt intressant att dom börjar med mer PC mjukvara.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Känns som Apple får börja levera datorer med bättre grafikkort nu när mer speltitlar dyker upp. Inte ens korten som finns som tillval till Mac Pro i nuläget är direkt imponerande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Känns som Apple får börja levera datorer med bättre grafikkort nu när mer speltitlar dyker upp. Inte ens korten som finns som tillval till Mac Pro i nuläget är direkt imponerande.

Även om det skulle vara trevligt är jag inte så säker på att detta kommer att bli fallet. Marknaden för MacPro är inte gamers, den är på tok för "dyr" för den stora massan, så räkna inte med en total uppgång av kortmodeller till MacPro. Men visst vore det sweet med ett highend-kort som tillval, å andra sidan skulle det kosta tokmycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Sun säger att det kommer i Leopard. .

En Apple-representant säger att Sun har fel.
http://www.datormagazin.se/news/news.jsp?n=6240

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
En Apple-representant säger att Sun har fel.
http://www.datormagazin.se/news/news.jsp?n=6240

Apple har också sagt att dom absolut inte skulle satsa på en telefon, eller en iPod som kunde spela film....eller en TV-tillsats som AppleTV

Apple säger mycket

Betorna har haft ZFS, så jag ser ingen anledning varför den skarpa inte skulle ha det på ett eller annat vis.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Även om det skulle vara trevligt är jag inte så säker på att detta kommer att bli fallet. Marknaden för MacPro är inte gamers, den är på tok för "dyr" för den stora massan, så räkna inte med en total uppgång av kortmodeller till MacPro. Men visst vore det sweet med ett highend-kort som tillval, å andra sidan skulle det kosta tokmycket.

Min poäng är att de borde uppgradera grafikkorten i hela produktlinjen. Det ser ju inte bra ut om de säljs spel till Mac om Mac Pro har sämre prestanda i 3D-spel än en PC som kostar mindre än en Macbook.

Permalänk
Medlem

Förtår inte varför dom inte skulle vilja använda ZFS. För det verkar ju inte vara license-strul, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Min poäng är att de borde uppgradera grafikkorten i hela produktlinjen. Det ser ju inte bra ut om de säljs spel till Mac om Mac Pro har sämre prestanda i 3D-spel än en PC som kostar mindre än en Macbook.

nu har ju macbook pro just fått ett inte allt för dåligt grafikkort. så det är inte SÅ illa som du vill få det till.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Macbook Pro, visst. Men vem köper en bärbar för 19K för att spela? Det Apple skulle behöva är mer prisvärda stationära datorer utan inbyggda skärmar och som inte är strypta prestandamässigt av usla grafikkort om de någonsin vill få Mac till att bli en spelplattform värd namnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Macbook Pro, visst. Men vem köper en bärbar för 19K för att spela? Det Apple skulle behöva är mer prisvärda stationära datorer utan inbyggda skärmar och som inte är strypta prestandamässigt av usla grafikkort om de någonsin vill få Mac till att bli en spelplattform värd namnet.

Det lär säkert bli så nu när flertalet större spelutvecklare har lovat tätare sammarbete, speltillverkning för Apple.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att kalla mac för en spelplattform... Tja, jag tror inte att det kommer att hända.

Visst, de släpper spel till mac men det är troligtvis bara för att göra det lättare för folk att byta. De flesta som nu börjar bli vuxna är uppväxta med spel och skulle nog se främmande på att köpa en ny dator som det inte går att spela med. De erbjuder alltså möjligheten att spela men jag tror aldrig de kommer rikta sig till gamers. Möjligheten gör att personer inte väljer PC över Mac bara för att kunna spela ibland. Nu finns inte det övertaget mot PC längre, även om gamers inte göra sig besväret.

Detta är mina tankar/teorier. Apple kan egentligen släppa en Xbox-dödare för allt jag vet. (right...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pachem
Apple kan egentligen släppa en Xbox-dödare för allt jag vet. (right...)

Gud nej, inte Pippin en gång till.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.