http://developer.apple.com/wwdc/

Permalänk

http://developer.apple.com/wwdc/

Japp, om mindre än två veckor är det dags! Vad (utöver iPhone) har ni för förhoppningar på eventet? Själv hoppas jag att de ljugit totalt och släpper 10.5 och en ny MacBook Pro. Jag måste köpa mig en snart, men vill ju självklart ha den senaste varianten. Och det vore ju sweet att ha 10.5 från start.

MBP är väl iofs mer troligt än 10.5 dock. Men som det verkar kommer de att visa upp en väldigt långt gången version av 10.5, ska bli intressant att se om de klurat ut något oväntat.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas så smått på en uppdaterad Mac Pro
Jag funderar på att köpa en i slutet av Juni, och hoppas såklart att dom presenterar en ny på WWDC

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på en uppdaterad iMac snart. Behöver inte vara på WWDC, men om den har en "striking new industrial design" som det ryktas så kan det ju mycket väl tänkas att Steve vill visa den.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Jag hoppas på en uppdaterad iMac snart. Behöver inte vara på WWDC, men om den har en "striking new industrial design" som det ryktas så kan det ju mycket väl tänkas att Steve vill visa den.

Ja, en ny iMac vore trevligt också. Jag är lite kluven där, jag behöver MacBook Pro för att kunna vara mobil, men det kan vara så att jag flyttar min lilla firma till en lokal i City, och då behöver jag en dator som är smutt att producera på.

Nya skärmar! Det vore på tiden.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på Leopard, men lär bli sviken igen

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas på en liten MacBook, som iBooken fast till ett bättre pris. Det vore toppen!

Permalänk
Medlem

Leopard är officiellt uppskjutet till Oktober. Och konsumentprylar som tex en liten macbook är inte wwdc-stilen.

Kanske en liten dyr Macbook Pro, nya Cinema Screens och en bump på Mac Pron. Men med tanke på wwdc inte är hårdvarureleaseeventet nummer ett så tror jag mest på iphone-teknikbabbel och en demo på Leopard, nya och gamla funktioner som presenterats.

Sun lär finnas på scenen snackandes om ZFS och Cingular är på scenen snackandes som telefontjaffs.

Permalänk
Medlem

Varför skulle Apple prata iPhone på WWDC? Det finns ju inga sessions om iPhone, och (iaf för tillfället) kan man inte utveckla för den.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design

Permalänk
Hedersmedlem

12" Macbook Pro vore nice. Mig skulle det egentligen inte påverka det minsta, men den saknas i deras sortiment, så att säga

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Varför skulle Apple prata iPhone på WWDC? Det finns ju inga sessions om iPhone, och (iaf för tillfället) kan man inte utveckla för den.

Jobs sa igår på D att de planerar att öppna upp iPhone senare i år för tredjepartsprogram. Då kan det vara aktuellt att börja diskutera hur detta ska göras.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Jobs sa igår på D att de planerar att öppna upp iPhone senare i år för tredjepartsprogram. Då kan det vara aktuellt att börja diskutera hur detta ska göras.

Så du menar att 12 dagar efter att ha sagt

"This is an important tradeoff between security and openness. We want both. ... we'll find a way to let 3rd parties write apps and still preserve security on the iPhone. But until we find that way we can't compromise the security of the phone. ... I've used 3rd party apps... the more you add, the more your phone crashes. No one's perfect, and we'd sure like our phone not to crash once a day. If you can just be a little more patient with us I think everyone can get what they want."

Så ska de prata om hur de ska öppna upp iPhone? Ursäkta mig om jag tvivlar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

WWDC är ju inte enkelriktad kommunikation, eller hur? Därav "börja diskutera" i mitt inlägg... Men du brukar ju läsa det du vill läsa, eller hur?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Nej, men keynoten brukar vara det, och den mesta kommunikationen i den andra riktningen brukar vara utvecklare som vill ha svar på massor av frågor

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Mac OS X 10.5 "Leopard" kan bli intressant. Själv är jag mer inne på Linux dock.
Mac OS X verkar ha en del trevliga idéer och saker, men är proprietär mjukvara. Det sägs att gå från Windows till Mac OS X, är som att gå från en slavägare till en annan.

Ska bli intressant att se vad är nytt och förbättrat i 10.5 dock.
Intressant kan vara om de snor marknadsandelar från Vista, då fler olika operativ system på marknaden skulle skapa diversitet, vilket skulle främja interoperabilitet.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Mac OS X 10.5 "Leopard" kan bli intressant. Själv är jag mer inne på Linux dock.
Mac OS X verkar ha en del trevliga idéer och saker, men är proprietär mjukvara. Det sägs att gå från Windows till Mac OS X, är som att gå från en slavägare till en annan.

Ska bli intressant att se vad är nytt och förbättrat i 10.5 dock.
Intressant kan vara om de snor marknadsandelar från Vista, då fler olika operativ system på marknaden skulle skapa diversitet, vilket skulle främja interoperabilitet.

Dock är OS X halvöppen/halvstängd, inte helt stängd. Hela kärnan är kör öppen sås också program som safari likaså. Det som är stängt är Aqua.

Permalänk

15,4" MacBook (icke pro) + Leopard + ny stationär Mac (tänk Mac Pro men moddbar som en pc och till halva priset av Mac Pro)

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
15,4" MacBook (icke pro) + Leopard + ny stationär Mac (tänk Mac Pro men moddbar som en pc och till halva priset av Mac Pro)

Lägg av va.
12" MacBook, Leopard, samt ny iMac isåfall. Det värsta som kan hända är en ny MacPro som är moddbar? Vill du att macägare ska såga sönder sin fina MacPro och stoppa in CCFL-rör i den och fixa vattenkylning? Förstör ju lite utav stilrenheten så att säga.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Ny snitsig iMac så vore jag lycklig... Inte för att jag har råd... men ni fattar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Lägg av va.
12" MacBook, Leopard, samt ny iMac isåfall. Det värsta som kan hända är en ny MacPro som är moddbar? Vill du att macägare ska såga sönder sin fina MacPro och stoppa in CCFL-rör i den och fixa vattenkylning? Förstör ju lite utav stilrenheten så att säga.

1. Finns ingen användning för en 12" MacBook.
2. Ny iMac hade vart nice, men knappast troligt att en ny sådan kommer i år.
3. Tror inte du förstod vad jag menade med moddbar. Menar: jag vill ha en stationär Mac som är mer som en PC... dvs miditower eller nåt sånt, pris-satt som en PC och där man kan stoppa i vilket graffe man vill etc etc...

EDIT:

Angående ny iMac: Hur kan den befintliga iMacen på NÅGOT sätt förbättras?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Näänää, styr fram en 12" MacBook Pro så min plånbok får luftas lite..

xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robino_
Näänää, styr fram en 12" MacBook Pro så min plånbok får luftas lite..

xD

12" = totalt oanvändbart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

I recent that my good man!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
I recent that my good man!

Varför? Du vet att jag har rätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

1. Finns ingen användning för en 12" MacBook.
2. Ny iMac hade vart nice, men knappast troligt att en ny sådan kommer i år.
3. Tror inte du förstod vad jag menade med moddbar. Menar: jag vill ha en stationär Mac som är mer som en PC... dvs miditower eller nåt sånt, pris-satt som en PC och där man kan stoppa i vilket graffe man vill etc etc...

EDIT:

Angående ny iMac: Hur kan den befintliga iMacen på NÅGOT sätt förbättras?

Hur kan det inte finnas användning för en tolvtummare? Jag vill hellre ha en tolvtummare än den 13.3" jag har idag, det kan jag knappast vara ensam om, eller hur?

Och för idén om en macbok du kan stoppa in vad som helst i, tycker du verkligen det låter så jäkla smart? Har du ens reflekterat över att det smala produktutbudet vad det gäller hårdvara har låtit Apple lägga tid på drivrutiner för 4 grafikkort istället för 300?

Och iMacen, förutom det mest uppenbara med än mer slimmad formfaktor, bättre skärm (pekskärmsmodell?! För informationsdiskar och sånt.) och mer kräm, så hade de kunnat göra en svart! Men men, bara för att MB funkar i svart så behöver ju inte iMac göra det, viss skillnad på stationär och bärbar när det kommer till damm.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför? Du vet att jag har rätt.

Jag hade iaf valt den över en större modell, och jag tror inte jag är ensam.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Och för idén om en macbok du kan stoppa in vad som helst i, tycker du verkligen det låter så jäkla smart?

Jag har aldrig nämt nåt om att stoppa i "vad som helst" i nån "macbok" (vilket jag antar innebär MacBook"). Jag pratade om en fristående stationär dator utan inbyggd skärm, dvs som Mac Pro, men inte det det sinnessjuka priset.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har aldrig nämt nåt om att stoppa i "vad som helst" i nån "macbok" (vilket jag antar innebär MacBook"). Jag pratade om en fristående stationär dator utan inbyggd skärm, dvs som Mac Pro, men inte det det sinnessjuka priset.

Jag skrev fel, hoppas du kan förlåta mig little miss perfect, här är en ny version, ska vi se om du kan läsa förbi de eventuella misstag som finns i den och svara på det jag egentligen säger, eller om du bara ska hävda att du har rätt?

Tror du verkligen att en konsumentversion av Mac Pro man kan "stoppa i vilket graffe man vill etc etc..." är så jäkla smart? Det jag ville belysa var att det finns en tanke bakom den smala produktlinjen. Visst hade det varit godis för dig om du hade fått välja grafikkort eller whatever, men för Apple som antagligen hade åkt på massa support för att folk hade klantat sig / leverantörerna producerade dåliga drivrutiner - för dem hade det varit dåligt. Och om det är dåligt för Apple så blir det dåligt för dig, och dyrt.

Du har väl egentligen förstått att den enorma valfriheten vad det gäller hårdvarukonfigurationen har del i krångligheterna som "PC-sidan" får dras med?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad du inte verkar förstå är att det är inte du som bestämmer vad som är användbart och vad som säljer. Det är inte enbart du som gör inköp. Jag skulle absolut ha nytta av en Macbook Pro (ingen mening att försöka förkorta, har jag redan förstått) 12", ty den vanliga Macbooken är inte enligt min smak och något för stor.

Såå. Vad är det du missar? Tydligen är det ju fler som vill ha en, men det kanske inte spelar någon roll, för du tycks ju veta vad alla vill ha ändå?

Permalänk

En ny MacBook Pro kom idag, riktigt trevligt. Prissänkningar samt 2 gb ram i alla. Beställd!

Permalänk
Medlem

som sagt, ny macbook pro kom idag, nu måste ja säga att ja blev ännu mer intresserad av vad de ska visa på mässan, ja menar, om de inte tyckte sig ha tid att släppa/visa nya macbook pro:n på mässan, vad har de då för spännande saker, som de ska lansera som de anser ä viktigare

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive