Betala frakt för RMA (SteelSeries)

Permalänk
Medlem

Betala frakt för RMA (SteelSeries)

Jag var inne och surfade på deras hemsida när jag kom över denna information:

http://www.steelseries.com/about/rma-faq

Citat:

Shipping info

You pay for the shipping of the defective product - we pay for the new one. It is your choice how you send it.

Vad jag har lärt mig så ska man aldrig behöva betala frakt, om så är fallet så ska man sedan bli krediterad pengarna man har lagt ut.

Stämmer?

Permalänk

Stämmer för reklamationer enligt svensk lag, osäkert vilket lands konsumenträtt detta företag lyder under, dock inte Sveriges.

Permalänk
Medlem

Om du köpt varan i en svensk butik så spelar det ju dock ingen som helst roll vilket land tillverkaren är från vad gäller reglerna vid reklamation...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Om du köpt varan i en svensk butik så spelar det ju dock ingen som helst roll vilket land tillverkaren är från vad gäller reglerna vid reklamation...

Sant, men har han köpt den i en svensk butik så är det ju till butiken han reklamerar. Som jag fattade det så har han beställt den från utlandet, varför skulle han annars hänvisa till den sidan?

Permalänk
Medlem

Länken går ju till en tillverkare och inte en butik.

här är de svenska butikerna som säljer varorna , http://www.steelseries.com/where2buy/europe/sweden

Permalänk

Nå trådskaparen.

Om vi ska kunna hjälpa dig så måste du förklara om du köpt den i butik eller beställt den?

Permalänk

Om han har köpt från ett annat EU-land så gäller svensk konsument-lagstiftning (tror jag).

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Om han har köpt från ett annat EU-land så gäller svensk konsument-lagstiftning (tror jag).

Nej