Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

KOpplade in en extra återfjädrande switch och fäste den under skärmen, smidigt värre.

Permalänk

Kickstart

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

On/Off knappen på chassit

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

sparkar på den hårt som fan så jag bryter foten (: skojj,, med en knapp

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

Sjunger themet till macgyver och rotar runt efter ett gem vilket jag sedan formar om och kortsluter stiften

Permalänk
Medlem

jag har ett problem när jag startar datorn så stängs den av efter typ 4 sekunder eller nått, vet ni varför kanske, beföver hjälp, butikerna inne i stan tar 500kr för att bara felsöka den. annars så startar jag genom min pajjade knapp som jag har trampat sönder.

Permalänk
Medlem

4 sec = soft off.

Du sluter startknapps stiften förlänge. Lycka till

Visa signatur

GAH

Permalänk

trycker på en stor röd knapp:)

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dira
4 sec = soft off.

Du sluter startknapps stiften förlänge. Lycka till

okej inte för jag fattar men? vadå stift?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clp
okej inte för jag fattar men? vadå stift?

stiften på moderkortet antar jag, du får inte sluta do förlänge:)

Permalänk

Dem startar och stänger av sig själva...

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk
Avstängd

Starta sina datorer?
Vad är det för påhitt, man stänger helt enkelt inte av dem.

Permalänk
Inaktiv

Petar till den lilla fyrkantiga startkanppen med stortån

Permalänk
Musikälskare

Med den vanliga knappen ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Dålig fantasi här alltså. Själv kör jag med elstötar. Tar väl en 5st stötar från väggutaget innand den brukar dra igång. Funkar galant : )

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

lite olika, den är typ aldrig av och sen har ja ingen knapp på framsidan utan den är utdragrn genom bottrn på chassit. sen de 2 sladdar som ska in i själva knappen lossnar ibland så..

Visa signatur

Gigabyte ga p55m UD2 | Intel i5 750 @3600MHz | Cooler master V8 | PowerColor HD5850 PCS+ | Corsair XMS3 PC3-10666 | Corsair HX620W | NZXT M59

Permalänk

Mellanslag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Slår på den knappen på tangentbordet som är mest lockande för tillfället

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Startar datorn>stänger av datorn efter någon sekund>startar datorn igen.

Anledningen till att jag gör detta är för att datorn vägrar boota windows annars.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

klassiker är att använda en skruvmejsel mellan piggarna direkt på moderkortet 8]

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Medlem

använder mig av den hderliga startknappen... men dock hade jag tyckt de va skoj med fjärr (typ billarms aktigt) hällst den där signalen (BEEP BEEP) när man startar oxå det hade varit skoj :P, dom första gångerna iaf ^^

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Sätter mig i stolen, ansiktet halvt begravet i en balja med svart kaffe och letar med stortån efter knappen. Nu har jag visserligen blivit så van att jag inte behöver leta utan hittar den direkt på känn...

...samma med kontakten för eldosan (5 uttag) förresten.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Genom att stoppa i kontakten och trycka hårt på strömbrytaren och hoppas att datorn går igång. Om det inte går är det pwr_sw (powerknappen i fronten) som gäller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

trycker... på ... knappen .... på ... framsidan.... som .... är .... kopplad.... till ..... en grejs .... med .... el ....

Permalänk
Medlem

Stänga av datorn?

Om jag mot förmodan har datorn av så har jag "Power on AC loss" på i bios så den startar när jag trycker på min grendosa.

Mediacentern på rummet slår jag i plastfronten så startar den för knappen är glapp.

Annar startas mediacentern med samma metod som ovan.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

jaaag e inte riktigt aware hur jag startar datorn, jag brukar kvickna till efter jag ätit frukost och då när jag går tillbaka till mitt rum brukar den vara på.

Permalänk
Medlem

Min nuvarande rigg startar jag tråkigt nog med knappen på framsidan men en tidigare dator jag hade startades alltid av modemet när det ringde på hemtelefonen (å nej, inget "start on lan" motsvarande var aktiverat). Om det är någon här som minns tiden när man hade 56k-modem Kunde iaf vara ganska bra för när man började närma sig huset så slog jag bara en signal hem så var datorn startad när jag kom fram. Sen tog den förstås lite längre tid på sig att starta också...

Visa signatur

Intel Core i7 860 @ 2.80GHz | Corsair XMS3 8GB @ 1600MHz | MSI P55-GD65 | XFX Radeon HD 5970 2GB | Samsung SSD 830-Series 256GB | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Dell U2711 | Antec P183 | Corsair Hydro Series H50 | Logitech diNovo Edge | Cyborg R.A.T 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dog425
Min nuvarande rigg startar jag tråkigt nog med knappen på framsidan men en tidigare dator jag hade startades alltid av modemet när det ringde på hemtelefonen (å nej, inget "start on lan" motsvarande var aktiverat). Om det är någon här som minns tiden när man hade 56k-modem Kunde iaf vara ganska bra för när man började närma sig huset så slog jag bara en signal hem så var datorn startad när jag kom fram. Sen tog den förstås lite längre tid på sig att starta också...

Att du bara orkar, vad då 56k-modem. Har du stoppat en Dialogtelefonnlur i ett modem nån gång?

Visa signatur

okim

Permalänk
Medlem

På moderkortet.

Jag skulle vilja kunna starta den med en fjärrkontroll, det hade varit coolt.

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1070 - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk
Medlem

Vanligtvis mellanslag för den är stor och svår att missa. För att få lite omväxling använder jag ibland vänster musknapp.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara