Något äter min C:\ partion

Permalänk

Något äter min C:\ partion

Jag har hp laptop som är 2 månader gammal. Kör med XP mediacenter 2005 som följde med. Hdd:n är på 120. Jag har partionerat upp den i tre partioner. C - 20 gb, D - 10 gb, E - 90 gb. C är till OS, D för alla program som jag installerar och E är för övrigt. Nu till mitt problem C växer hela tiden och har nu närmat sig max. Vad kan det bero på? Jag installerar inget på den partitionen.

Permalänk
Medlem

Kolla på Temp internet files eller anything i documents and settings , 100% att det är de´t.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Något äter min C:\ partion

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chief wiggum
Jag har hp laptop som är 2 månader gammal. Kör med XP mediacenter 2005 som följde med. Hdd:n är på 120. Jag har partionerat upp den i tre partioner. C - 20 gb, D - 10 gb, E - 90 gb. C är till OS, D för alla program som jag installerar och E är för övrigt. Nu till mitt problem C växer hela tiden och har nu närmat sig max. Vad kan det bero på? Jag installerar inget på den partitionen.

Systemåterställning, viloläge (hiberfil.sys), växlingsfil (pagefile.sys)... Sök och hitta många tips i existerande trådar:
Vart tar hårddiskutrymmet vägen?
Ständigt försvinande utrymme

Permalänk
Medlem

Svaret är nog enklare än så "mediacenter" - spelar du in lite TV kanske?

Permalänk
Medlem

Garanterat systemåterställning.
Du får begränsa det till typ 5% eller nåt sånt!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

hade en kompis som kom med samma problem, kollade lite snabbt å hittade kasbersky logg filer på 5gig styck, totalt ca 70 gig. Ett program avinstalerat senare så var det hela löst. Vet att även Norton kan få för sig att qurantin stora filer och på det viset äta utrymme.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Inaktiv

Det kan även vara virus, men eftesom du inte har nåt annat på C: så lär det inte vara det.