Permalänk
Medlem

Internet går i vågor

Hej
Jag har lite problem med internet. Det går i vågor skulle man kunna säga. När jag laddar ner något med exempelvis bittorrent så går det upp i hastighet och så ner till noll och sedan upp igen.
Laddar jag ner nåt i webläsaren (Firefox el explorer) så hänger sig nerladdningen istället och jag får inte ner det överhuvudtaget.
Vad kan detta bero på?
Det är likadant på andra datorn här hemma. Kopplar jag förbi routern och kör direkt i modemet blir det dock bättre fast inte helt bra. Då hänger det sig bara ibland.
Det har även varit likadant på ett annat ställe jag testat fast bara en gång där. senast.
var kan felet ligga och vad kan det vara?

//Ante

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det kändes som om det skulle kunna vart det men det hjälpte inte.

Permalänk
Medlem

Lagt in nån nyare drivrutin till nätverkskortet? Hade problem här när jag kagt in senaste drivrutinen till mitt integrerade nic så gick tillbaks till den som skickas med installationsskivan för XP och det funkar hur bra som helst nu.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Nej jag har inte lagt in några drivrutiner.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har du bredbandsbolaget(telenor numer) och en dlink router? Har samma problem, en polare också med samma grejer. Dessutom har tydligen BBB samma problem i de telestationer där telia har Dlink utrustning. Inte hittat någon egentlig lösning det enda som funkar är att koppla direkt till modemet som du också provade eller att helt enkelt starta om routern innan varje användning.