Permalänk

WLAN klydd som fan på mac

Tjena, har problem att ansluta till polarens airport express som jag sitter 3 meter ifrån.

Igår gick det utan problem men efter att datorn varit i viloläge över natten så kan jag inte se hans nätverk längre. Har testat att starta om både min dator och även airporten utan resultat.

Det kanske mest märkliga i sammanhanget är att min polares iMac hittar och är ansluten till nätverket som jag inte ens kan se. SSID är på och jag har försökt connecta med namnet utan resultat.

Vad ska man göra?

Permalänk

Det där har jag aldrig varit med om.

Vad för dator har du?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Det där har jag aldrig varit med om.

Vad för dator har du?

Jag kör på en Macbook Core Duo.

Permalänk

Det låter udda.

Jag hade ringt till supporten. För det bör de kunna lösa.

Permalänk
Medlem

Man gör följande

1) Gå in Nyckeringen (keychain Access) och ta bort nätverket och ev. lösenord

2) Gå in i Sys Preferences-->network
3) Väl där väljer du att titta på Airport och klickar på fliken Airport.
4) Ta bort din polares nätverk
5) Stäng av Airport, starta igen och se om det går bättre....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kylen
Man gör följande

1) Gå in Nyckeringen (keychain Access) och ta bort nätverket och ev. lösenord

2) Gå in i Sys Preferences-->network
3) Väl där väljer du att titta på Airport och klickar på fliken Airport.
4) Ta bort din polares nätverk
5) Stäng av Airport, starta igen och se om det går bättre....

Hmm testade det och det gick inte bättre för det. Det finns inget kommando för att tvinga en restart/nollställa wifi drivare och allt sånt?

Permalänk

Liten fråga bara, har du testat att reparera behörigheterna? Det kan ju ställa allt till rätta. Felet låter allt skumt iallafall. Men jag skulle råda dig att fråga på 99mac eller MacWorlds forum istället eftersom det finns betydligt mer samlad kunskap där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Liten fråga bara, har du testat att reparera behörigheterna? Det kan ju ställa allt till rätta. Felet låter allt skumt iallafall. Men jag skulle råda dig att fråga på 99mac eller MacWorlds forum istället eftersom det finns betydligt mer samlad kunskap där.

Nä det har jag inte gjort, hur är det nu man gör det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grillkorv
Nä det har jag inte gjort, hur är det nu man gör det?

Det gör du i "Skivverktyg". Hoppas det hjälper.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Felmeddelanden dyker upp i loggarna.
Starta Console och kolla i system.log efter något med 'tid/datum yadayada[#]' AirPort: 'medelandet'

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Ska åka till roskilde nu, så jag får testa att reparera rättigheterna och kolla loggar när jag är hemma igen. Men tack för hjälpen so far iallafall