Commodore 64-sladdar

Permalänk
Medlem

Commodore 64-sladdar

Tjo alla.

Jag köpte en C64 idag som jag fick för 50kr på loppis, det priset kändes rätt bra :P. Problemet är att det inte fanns varken transformator eller sladdar av något slag. Efter lite googlandes verkar det som om det vore enklast att försöka köpa en transformator på nåt vänster, typ tradera. Däremot har jag två frågor, antennuttaget, kan man plugga en antennkabel rätt in i tvn eller behöver man en "antennomkopplarebox" som det stod i nån bruksanvisning jag hittade på nätet? Man kan ju använda videoingången, skulle en "DIN 5pol ha - 4xRCA ho" på Kjell & Co: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx... fungera? Den har ju en RCA-kabel för mycket, men tänkte att det borde väl inte ha nån betydelse om det är samma koppling.

//Johan

Permalänk
Medlem

I C64 sitter RF-modulatorn inbyggd, så du kan köra en RCA till antennsladd till din tv, men det blir ju bäst bild om du använder videoutgången. Det finns färdiga kablar att köpa på tradera som ger scart ut, men är du lite händig kan du ju fixa en själv. Här är pinouten:

http://cl3mens.no-ip.com/dump/0000-Random/C64_video_pinout.jp...

Behöver du något från manualen så är det bara att fråga!

Permalänk
Medlem

50 spänn ett klipp!!!! ;D jag har själv C64a skrivaren, skärmen, C64:an, joysticken, kassetspelaren och några spel :=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danney
50 spänn ett klipp!!!! ;D jag har själv C64a skrivaren, skärmen, C64:an, joysticken, kassetspelaren och några spel :=)

Jag gav bort min c64 i originalkartong, diskettstation, 2st kassettspelare, 2st tac2, massvis med disketter och band med spel och grejer.

Var den värd ens 50kr, nja, för många är det bara skräp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Jag gav bort min c64 i originalkartong, diskettstation, 2st kassettspelare, 2st tac2, massvis med disketter och band med spel och grejer.

Var den värd ens 50kr, nja, för många är det bara skräp.

SKRÄP??!! NAAAJJJ! den är en fin fin fin fin fin underbar maskin, för mig är den guldvärd.

Permalänk
Avstängd

Gav bort min, inga kasseter eller disketer fungerade alls

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Fick en VIC-20, en c64 och en c128, en massa sladdar och program och en cardridge av en kvinna på flaschback helt gratis

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Medlem

Ok, tackar tackar för pinouts, ska se om jag får tag i en transformator först av allt bara. Kikar man på blocket så tar ju folk rätt höga priser för ett komplett paket med massa tillbehör, så 50kr tycker jag var rätt ok även om det var långt ifrån ett komplett paket.

Permalänk
Medlem

Hade gärna haft en c64 bara för att kunna köra nya demos släppta på den plattformen

Eller köra contiki eller vad det heter..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.