Vilket spel sabbade mest?

Permalänk

Jag har alltid varit osocial.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Unreal1, UT99,UT2003 och UT2004, kan omöjligt sluta.
Är nästan lite jobbigt ibland.men fan va kul.^^

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

Knight Online sabbade sista året i gymnasiet för mig.

Permalänk

Hela sommarlovet mellan sexan och sjuan försvann till Colonization och Civilization, har aldrig varit så blek som då.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

TFC (Team Fortress Classic) förstörde stora delar av min gymnasietid samt grusade faktiskt en treårig relation med min dåvarande flickvän.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Avstängd

quake 3 får mig o sitta uppe någon timme för länge när ja har skola ibland men det spelar ja oftast bara när ja inte har något o göra på kvällarna.

för övrigt så försvinner min läxläsningstid till allt gymmande o karateträningen o skateboadåkande.

ja kan nog inte sitta stilla o spela för länge.

Permalänk
Medlem

WoW, hands down. Nu i efterhand känns det rätt dumt att titta tillbaka på förlorad sömn och innesittande, men fan så kul det var!

Permalänk
Inaktiv

CS 1.6 och wow paja en del den sociala sidan men nästan alla man kände satt med det så man var väll social en då hehe

Permalänk
Medlem

warcraft 3 och starcraft för några år sedan

Permalänk
Medlem

Transport tycoon / CS

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Counter-Strike och Warcraft III TFT

Permalänk
Medlem

q3, offrade nog inte så hemskt mycket, hade inte så mycket att hämta då jag lirade som mest.
Den här sommaren suger dock jobbet mest, har fan 5-6 timmar ledig tid på dygnet som inte går åt att jobba, göra sig i ordning för jobbet och sova :/

Permalänk
Musikälskare

CS

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

TFC.
Nu för tiden har man som tur är mer vett å sätter gränser
Så Fortress Forever får gärna komma...

Skada ju aldrig att spela.. har man dötid mellan allt så finns det inget bättre.
Fast klart... endel föredrar väl att kolla på repriser av vänner istället.

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk

Freelancer ändrade pigmentet på mig

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Wow så hårt.. dissade tjejen för raids etc. Skolan kunde väl gått något bättre, inte för att jag gick ut med kassa betyg.

MEN har faktiskt lärt känna folk riktigt bra genom wow, så det sociala har väl lidit på gott och ont. Kanske borde se det som: IRL sabbar mitt sociala liv i wow!?! AHA!

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk
Medlem

ultima online och freelancer till viss del

Permalänk
Medlem

Red Alert, Baldurs Gate och Oblivion har man ju kommit på sig själv med att sitta med till lite för nära stunden då klockan ringer...

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Omfg alla spel, Specielt klassiker som D2 LoD och baldurs gate o sån shit sen var man fast i WoW föra året och mer eller mindre varit semi fast i lineage 2 i 3 år :P, Just nu härskar "Uplink" också gammal klassiker som piskar som faeeeeeeeeen.

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk

Alla MMORPG man lirat genom åren

Permalänk
Medlem

Min (dåvarande) brud dumpade mig för jag aldrig visade henne uppmärksamhet (lirade GTA:San Andreas hela tiden). Så kan det bli ibland...

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Uhmm.. CS, sen blev det så mainstream att man slutade spela

Sen var det Wc3 DotA och nu senast WoW, men där loggar man bara in under raidtider och gör nåt annat resten av tiden.

Annars är det ju datorn öht som förstör mest, kan lätt sitta vid datorn i flera timmar utan att ens starta något spel.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Teh Interweb.

Visa signatur

p3 Coppermine @ 999 Mhz | ATi 700 | 256 SDRAM @ 133Mhz CAS3 | 40 Gb | 17" CRT |

AMD Sempron 3000+ | 6600GT | 1024 ddr @ 200Mhz | 750 Gb | 21" CRT |

Permalänk
Medlem

Har aldrig skolkat för att spela något. Dock så brukar det roliga gå före det tråkiga. D.v.s spel före pluggande till prov e.t.c men lättlärd som man är så har jag väldigt sällan pluggat överhuvudtaget. (5MVG, 1G, 1IG Matte B förövrigt. (p.g.a wasted lärare) resten VG i avslutade kurser, ska börja 3'an efter sommarn nu.)

Visa signatur

Dator

Permalänk

Grand Theft Auto! Ettan alltså.
Hade särskilda tider, "datatid", då jag fick spela, som i regel var varannan timme (15-16, 17-18, 19-20 osv).
Om jag var ute med någon polare och upptäckte att klockan var tio i fem var jag alltså tvungen att rusa hem direkt för att sätta mig vid datorn.
Lite pinsamt var det väl, och ofta hittade jag på nödlögner om någon ringde och ville hitta på något.

Jag var även besatt av ett (barn)spel som hette Jazz Jackrabbit 2.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Medlem

Cs beta 2.5 och Ultima Online utan tvivel ^^

Visa signatur