Permalänk
Medlem

Nu är det en snart en vecka sen jag skulle fått 24/8 inkopplat. Hos com hem så "ser" dom att tjänsten är igångsatt men jag har fortfarande kvar 2/0,5. Har pratat med den sk supporten varje dag och dom har provat att skicka ny signal till modemet, dom tyckte att jag skulle skaffa nytt nätverkskort (vilket jag gjorde), prova att dra ur modemet mm men inget händer.. Nu ligger ärendet hos deras tekniker säger dom i alla fall. Nu säger idioterna att det bara är att vänta och se när jag får min nya speed och att JAG gärna får ringa till dom om hastigheten höjs.

Permalänk

muraren : Då kan det ta sin lilla tid. Det är mitt i sommaren nu

Sen har du testat klicka in reset knappen på modemet ? finns en liten där bak man kan pilla in.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
muraren : Då kan det ta sin lilla tid. Det är mitt i sommaren nu

Sen har du testat klicka in reset knappen på modemet ? finns en liten där bak man kan pilla in.

Varför har ingen på supporten nämt resetknappen? provade nämligen det precis och hoppsan vad händer jo tp test visar ca: Tcp upp 7,7 och ner 1,73? Udp: 8,17 upp och 23,04 ner

Ps märkligt att jag ringt supporten ca 10 ggr utan att nån nämt resetknappen, lite märkligt att jag inte tänkt på det själv...kanske. Stort tack razerrazer.

Edit: vad beror det på att jag har så dålig speed på Tcp mottagning? ca 1,7mbit alla andra värden är ju i toppklass.

Permalänk

muraren : testat tcpoptimizer sök på google

http://www.download3k.com/Install-TCP-Optimizer.html

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

tcp optimizer hjälpte inget för mig, får dessa ca värden hela tiden i tp test: Tcp upp 7,7 och ner 1,73-3 Udp: 8,17 upp och 13-23 ner. Det är just tcp ned som det är nått mysko med. Pratade än en gång med supporten och dom skulle in i modemet och rota ikväll eller imorron. Har också provat olika duplex lägen men inget händer, låg tex under 1% i paketförluster, suck.. Han på supporten tyckte detta var märkligt för det som brukar fela är uploaden

Permalänk
Medlem

Min upload har aldrig felat , endast downloadspeeden. Nu va man ju ledig och inge högre upload att se till i gbg då det regnar =(

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muraren
tcp optimizer hjälpte inget för mig

Gjorde du rätt då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Gjorde du rätt då?

jag drog upp connection speed till max, valde sen optimal settings och startade om datorn. Gjorde jag fel så säg gärna till.

Permalänk

om jag inte mins 100 % fel så ska det finnas en tråd för detta. Ang Tp Optimizer med lite pill.

testa söka runt i forumet.

Edit : Snäll som jag är har jag letat upp den till dig : http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen hittils. Jag får ingen ordnig på det här men drar slutsatsen att felet ligger hos com hem. Kommer med en update här när och om comhem fixar detta.

Permalänk

muraren : Lyckas du få det fixat så måste du bara berätta hur du i hela värden gjorde :S

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

hahaah ähh, alla vet hur konservativ/negativ jag brukar avra på det här formumt men jag kan abra säga en sak, fan min 10/10Megabit/s lina går som smort i 10Megabit åt båda hållen 24/7/365 nu (med observation för att jag är lite på lyset just nu)

razerrazer: hade inte du adhd?...du är en skön snubbe

eeennn liiiiten EDIT bara: fan 100mbit hade inte skadat alltså Kram på er alla!

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Har gjort en liten högst "vetenskaplig undersökning" bara för att utesluta att det är min dator som på nåt sätt stryper hastigheten. Nämligen att dra en kabel från modemet direkt till min ps3 och tankat lite på prov och det visar sig att det går lika långsamt där. Over and out muraren

Permalänk

s____87 : Överroad ? Nej jag har inte adhd ^^ inte svår i alla fall

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
s____87 : Överroad ? Nej jag har inte adhd ^^ inte svår i alla fall

hehe ok, som oss alla andra med combort bara då

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Lika bra ni lär er, Ge fan i combort då.. Bättre att vara utan

Permalänk

Samza : känns faktiskt som att du har rätt

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Hur blev det med comhem? Fick dom till 100mbit via coax tillslut?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s____87
hahaah ähh, alla vet hur konservativ/negativ jag brukar avra på det här formumt men jag kan abra säga en sak, fan min 10/10Megabit/s lina går som smort i 10Megabit åt båda hållen 24/7/365 nu (med observation för att jag är lite på lyset just nu)

razerrazer: hade inte du adhd?...du är en skön snubbe

eeennn liiiiten EDIT bara: fan 100mbit hade inte skadat alltså Kram på er alla!

10/10 är väl verkligen inget att skryta om. Hade valt en stabil 24/8 alla dagar...

Jaja, du var full.. Allt är förlåtet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olli
Hur blev det med comhem? Fick dom till 100mbit via coax tillslut?

Kommer testas i delar av Stockholm och Uppsala i augusti tror jag. När det sedan lanseras i hela Sverige vet man aldrig.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
10/10 är väl verkligen inget att skryta om. Hade valt en stabil 24/8 alla dagar...

Jaja, du var full.. Allt är förlåtet..

Haha, skryter gör jag verkligen inte... Det är fan däremot löjligt att dem ska sitta o försöka klämma ur den sista lilla droppen ur docsis när det redan finns befintliga standarder som klarar flera hundra mbit eller gbit via vanligt ehternet, ändå sitter jag med 10/10 koppar/lan, däremot finns det inget bättre medium än ethernet över fiber eller vanlig koppartråd ("nätverkskabel").
Varför inte börja bygga hela stamnät och hela skiten över docsis om det hade vart bättre?

Hoppas du förstår min poäng!

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Jo men finns det redan indraget fiber/lan hos majoriteten som har comhem? Inte?

I så fall kanske de inte är fel om comhem tarfram ett bättre allternativ till ADSL?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s____87
Haha, skryter gör jag verkligen inte... Det är fan däremot löjligt att dem ska sitta o försöka klämma ur den sista lilla droppen ur docsis när det redan finns befintliga standarder som klarar flera hundra mbit eller gbit via vanligt ehternet, ändå sitter jag med 10/10 koppar/lan, däremot finns det inget bättre medium än ethernet över fiber eller vanlig koppartråd ("nätverkskabel").
Varför inte börja bygga hela stamnät och hela skiten över docsis om det hade vart bättre?

Hoppas du förstår min poäng!

Ehm, du var verkligen inte blygsam om man säger så,..

Men det är inte så att jag tog illa upp eller nått.

Angående att bygga nya stamnät så tycker jag helt klart att det är värt den kostnaden, men samtidigt finns det uppenbara ekonomiska fördelar att använda befintliga nät kontra att bygga nya.

Permalänk
Medlem

Tagits upp tidigt i tråden. Om fastighetsägarna står för installation av fiber/lan i fastigheten är nog inte comhem sena att dra fram ett alternativ till fastigheten. De kommer dock knappast stå för hela installationen själva och fastighetsägarna är för oftast för snåla. Det är för dyrt helt enkelt att sköta installationerna helt själva, iaf om man vill vara ensam leverantör som tex BBB. När BBB höll på med sin utbyggnad gick de ju back med mångmiljonbelopp varje år tex.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Har fan ett skumt problem... Det har nästan gått 1 månad (tror jag) sen jag uppgraderade till 24/8 men får "bara" 2.75 Mbit/s i upload. Har såklart felanmält (typ en vecka efter att jag uppgraderade) men det verkar inte hända något.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Kommer testas i delar av Stockholm och Uppsala i augusti tror jag. När det sedan lanseras i hela Sverige vet man aldrig.

Sannolikheten att få det är ganska låg när man inte kan få 24/8 antar jag?
Klarar mig bra på 24, men mera upload är ju alltid trevligt, vore skoj om man kunde få 24/8 här (bor i Uppsala som ni ser till vänster).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Har de fortfarande inte låtit hela Uppsala haka på 8Mbit upload? Trodde de va de första som kopplads på.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar inte så. Om jag söker på min adress så får jag fram att jag kan ha dessa tjänster:

Bredband

* Small 250Kbit/s »
* Small 250 kbit/s »
* Small 2Mbit/s »
* Small 2 Mbit/s »
* Medium 8Mb »
* Meduim 8 Mbit/s »
* Large 24Mb »
* Large 24 Mbit/s »

Har för mig från tidigare i tråden att det ska stå 24/8 med i listan, eller kollar man det på annat ställe?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Står samma hos mig, kommer nog stå så till Jul )

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk

Undra hur många procent "med 3 hål i väggen" som kan få 8 i upload. Någon som vet ungefär?