Permalänk

BasseBaba : har samma fel. Installerar jag linux så säger den att den inte kan erhålla en ip address, får försöka 10 ggr, sen får jag en ip address.

värkar som Combort har lite o jobba på. Så länge jag måste vara kund, p.g.a Uppload så kommer jag i alla fall inte ge upp.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

ComHem helt uselt

Har haft UPC Chello tills dom förvärvades av ComHem.

Har nu ett 24/1 Comhem-abonnemang och har inte haft så mycket problem på alla de år jag haft Chello som jag har haft de senaste 4-5 månaderna med Comhem.

Har gjort felanmälan, haft tekniker ute. Gjort ny felanmälan som kommit bort eller något liknande. Måste nu göra ny felanmälan. Hastigheten pendlar mellan 0,1Mbit och ca 5-6Mbit.

Betalar alltså 339kr för att oftast köra i modemhastighet. Har varit hutlösa svarstider när kundtjänst testat mot modemet.

Problemet verkar inte vara prioriterat av ComHem över huvudtaget. Därav skickade jag idag in en uppsägning av abonnemanget och skaffar ett abonnemang hos ett företag som kan driva en fungerande ISP-tjänst samt förstår nyttan i att ha nöjda kunder.

/Johan

Permalänk
Medlem

Jag kan inte förstå hur du kan ha mer problem med Comhem än UPC chello. När jag hade UPC chello kunde man inte vara ute på Internet under kvällar eller helger. Det var helt enkelt för slött, var glad om det fungerade bättre än det gamla 33.6/56K modem man hade. Även extrema ner tider, iprincip varje helg. Menar varenda person som hade UPC Chello hade ju olika metoder att försöka få igång det, starta om modemet dra ut sladdar i några minuter blah blah alla hade sin egen Hokus Pokus grej för att försöka få igång sina Bredband igen. När jag hörde att Comhem köpte upp Chello igen, det första jag gjorde var att göra mig av med min Gamla ADSL operatör och beställa Comhem, visst är ingen stadsnätsleveratör men en jävla massa gånger bättre än gamla UPC och bättre än ADSL.

Jag har bara ett problem med Comhem, det är att de kör med Unicast vilket inte verkar gillas av deras skit modem ala Scientific Atlanta. Hur en svensk leverantör med bra rykte kan köpa modem från en sådan skit tillverkare är ju lite av ett mysterium. Kanske har något att göra med de Amerikanska ägarna, köpa av sina andra bolag för att hålla kapitalet för sig själva. Hur som helst så får man error ibland när IP adressen ska förnyas vilket gör att man inte kan använda Internet på datorn förens IP adressen förnyas igen eller att man drar ur sladden i 1 sekund och sätter i den igen. Händer iprincip bara hos gamla UPC kunder eftersom flera ip adresser plus unicast inte funkar på Scientific atlanta modem. Vilket inte verkar ha upptäckts av support efter flera månader klagande, svaret brukar vara skaffa en router.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endors
När jag hörde att Comhem köpte upp Chello igen, det första jag gjorde var att göra mig av med min Gamla ADSL operatör och beställa Comhem, visst är ingen stadsnätsleveratör men en jävla massa gånger bättre än gamla UPC och bättre än ADSL.

Men UPC-nätet är ju fortfarande kvar skriver Phunky, det har fortfarande inte integrerats.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiSiL
Någon som har samma problem som jag? Sedan en tid tillbaka så är mina tre datorer här hemma extremt sega att starta upp, detta pga nätverkskortet inte "kör igång" vilket uppehåller alla program med "nätverkskrav". Ibland går det dock bra, men i ca 75% av uppstarterna på alla tre datorer så måste man vänta flertalet minuter, alternativ boota om dem, (ibland flera gånger) innan allt fungerar, ibland måste man reparera anslutningen etc.

Jag har en Netgear Switch -> Comhem-modem och bor i ett fd. Chello-hus.

Någonting säger mig att detta började i samband med övergången från chellos till comhems nät, var en massa avbrott och annat kajko, fick nytt modem osv.

Har precis samma problem som dig, supporten kommer antingen inte förstå vad du pratar om eller så kommer dem be dig kolla så ditt modemt är ikopplat.....

Och ja, det skedde i samband med övergången...

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Endors: Det har INTE med Unicast/Multicast osv att göra kan jag säga på en gång.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Phunky: Det är ju självklart att Unicast/Multicast/Broadcast som sådana inte är anledningen till problemet, jag har inte heller sagt det. Dock så fungerar inte Unicast+Scientific Atlanta+Comhem+mer än ett IP.

Permalänk
Medlem

Fullt möjligt, kan varken varrifier eller dementera om felet uppstår på andra modem comhem kör med. Kanske ni andra kan säga nått om? Alla ni som har f.d. upc och dhcp-problemet som beskrivits ovan... har ni ett Scientific atlantamodem? Kan ju alltid skicka den infon vidare om så är fallet då jag går av min semester.

Dock är det ju lite märkligt att även folk utan switch osv får problem i f.d. upc-nätet. Har alla ni med problem Large-tjänsten som jag antar krävs för att få flera ip-adresser? Gissar nämligen på att detta fel endast uppstår för de som har möjlighet att få fler ip-adresser till sitt modem i f.d. upc-nätet men inte de som har t.ex. Small-tjänsten dvs endast 1ip.

Om mitt/ditt antagande stämmer så är ju problemet lite mer avgränsat men jag antar att de redan är detta på spåren. Jag är dessvärre lite avhängd på denna typ av info iom semestern... Om just detta felar kommer troligen inte comhem's överflyttning av f.d. upc-kunderna till sin egen dhcp-platform att avhjälpa felet men de kanske avvakar på just detta arbete för att införa en fix också...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Fullt möjligt, kan varken varrifier eller dementera om felet uppstår på andra modem comhem kör med. Kanske ni andra kan säga nått om? Alla ni som har f.d. upc och dhcp-problemet som beskrivits ovan... har ni ett Scientific atlantamodem? Kan ju alltid skicka den infon vidare om så är fallet då jag går av min semester.

Dock är det ju lite märkligt att även folk utan switch osv får problem i f.d. upc-nätet. Har alla ni med problem Large-tjänsten som jag antar krävs för att få flera ip-adresser? Gissar nämligen på att detta fel endast uppstår för de som har möjlighet att få fler ip-adresser till sitt modem i f.d. upc-nätet men inte de som har t.ex. Small-tjänsten dvs endast 1ip.

Om mitt/ditt antagande stämmer så är ju problemet lite mer avgränsat men jag antar att de redan är detta på spåren. Jag är dessvärre lite avhängd på denna typ av info iom semestern... Om just detta felar kommer troligen inte comhem's överflyttning av f.d. upc-kunderna till sin egen dhcp-platform att avhjälpa felet men de kanske avvakar på just detta arbete för att införa en fix också...

Jag har Large (24/8) och ett scientific atlanta modem kan jag säga med en gång!

Permalänk
Medlem

Börjar tröttna på com hem rejält nu, Den 24/7 så uppgraderade jag mitt internet till 24/8 från 2/0,5mbit och inget hände. Ringde supporten minst tre ggr och inget hjälpte (starta om modem, köra med kabel, olika duplex läge, nytt nätverkskort mm) Sen provade jag att resetta modemet och då fick jag helt plötsligt bra udp hastighet både upp och ner och bra tcp upp men tcp ner ligger fortfarande och pendlar mellan 1-3mbit. Ringde då återigen upp supporten som då lovade att en tekniker skulle återkomma inom 5 arbetsdagar. När så inte skedde så ringde jag upp igen och då fick jag till svar att dom vidarebefodrar ärendet till min första handläggare som "har allt på sin dator" och lovar att dom ska återkomma till mig omgående. Nu har det gått ytterligare tre dagar och ingen har ringt upp mig. Detta tycker jag är ett oerhört nonschalant beteende av com hem. Är man tvungen att vara jävligt otrevlig mot supporten för att tas på allvar? om så ska jag prova det senare.

Permalänk
Medlem

Snarare, ju trevligare du är desto bättre lär det gå.

(dock gäller det att hamna hos rätt person också.)

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muraren
Börjar tröttna på com hem rejält nu, Den 24/7 så uppgraderade jag mitt internet till 24/8 från 2/0,5mbit och inget hände. Ringde supporten minst tre ggr och inget hjälpte (starta om modem, köra med kabel, olika duplex läge, nytt nätverkskort mm) Sen provade jag att resetta modemet och då fick jag helt plötsligt bra udp hastighet både upp och ner och bra tcp upp men tcp ner ligger fortfarande och pendlar mellan 1-3mbit. Ringde då återigen upp supporten som då lovade att en tekniker skulle återkomma inom 5 arbetsdagar. När så inte skedde så ringde jag upp igen och då fick jag till svar att dom vidarebefodrar ärendet till min första handläggare som "har allt på sin dator" och lovar att dom ska återkomma till mig omgående. Nu har det gått ytterligare tre dagar och ingen har ringt upp mig. Detta tycker jag är ett oerhört nonschalant beteende av com hem. Är man tvungen att vara jävligt otrevlig mot supporten för att tas på allvar? om så ska jag prova det senare.

Låter som mitt problem (TCP-mottagningen är usel, andra värden är ok) och fick som svar att det borde vara fixat inom 6-7 dagar. Tredje gången jag ringde fick jag höra att hastighetsproblem är lågprioriterade hos teknikerna och min felanmälan inte ens har påbörjats (rapporterade felet den 1 augusti). Som sämst har jag haft 18Kbit/s (TCP-mottagning) till diverse tptest-servrar de fåtal gånger jag inte fått timeout.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av basn
Snarare, ju trevligare du är desto bättre lär det gå.

(dock gäller det att hamna hos rätt person också.)

Comhem är så grymt nonchalanta så dem tar fan första pris! ska man ringa till dem så gör man det när man har problem (som alltid) och då får man vänta i 2 timmar telefonkö för att sedan bli ned kopplad och göra samma sak igen. Mailar man så får man inget svar på flera dagar för att slutligen få ett automatiskt svar där det står att dem inte har ansett att jag har någon fråga i mitt mail (varför skulle man maila om man inte har några frågor?) IDIOTER, nästa gång jag får tag på dem säger jag upp skiten o skaffar 14,4 modem..

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s____87
Comhem är så grymt nonchalanta så dem tar fan första pris! ska man ringa till dem så gör man det när man har problem (som alltid) och då får man vänta i 2 timmar telefonkö för att sedan bli ned kopplad och göra samma sak igen. Mailar man så får man inget svar på flera dagar för att slutligen få ett automatiskt svar där det står att dem inte har ansett att jag har någon fråga i mitt mail (varför skulle man maila om man inte har några frågor?) IDIOTER, nästa gång jag får tag på dem säger jag upp skiten o skaffar 14,4 modem..

Själv har jag inte hamnat i kö i längre än 4minuter, men jag ringer inte supporten och kallar alla idioter.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Precis, som man behandlar andra blir man också behandlad och det är sällan comhem har mer än 10min kö nu om man inte tvunget ska ringa 10min innan de stänger. Då får man ju stå sitt kast. Helt normalt att hastighetsproblem är lägre prioriterat än avbrott i tjänsten för den delen och under sommaren har de färre tekniker att röra sig med, både de som analyserar vart felet bör vara och de i fält. Håller med om att 1st-line deras har blivit sämmre men den är endå bara där för att sålla bort så mycket handhavadefel som möjligt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Avstängd

Bara upplevt Comhem som bra hittils.
Skrev mail till kundtjänst, fick svar på telefon 30-40 minuter efter det.
Får mitt 24/1 på Måndag-Tisdag

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk

Phunky : har UPC Medium, 8/8 mbit.

Är samma problem med router ofs. testat 3 switchar med samma problem!

Phunky i sthlms 1-line så är deras chef bortrest.
Har kontakt med min kompis kusin som jobbar för Comhem på den avdelningen

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Precis, som man behandlar andra blir man också behandlad och det är sällan comhem har mer än 10min kö nu om man inte tvunget ska ringa 10min innan de stänger. Då får man ju stå sitt kast. Helt normalt att hastighetsproblem är lägre prioriterat än avbrott i tjänsten för den delen och under sommaren har de färre tekniker att röra sig med, både de som analyserar vart felet bör vara och de i fält. Håller med om att 1st-line deras har blivit sämmre men den är endå bara där för att sålla bort så mycket handhavadefel som möjligt.

Det är precis därför man ibland måste ta i med lite hårdare ord när man pratar med support folk. Eftersom 90% av dom inte kan ett skit om något, Dom läser sina papper som någon annan skirvit, "Om kunden frågar varför det inte funkar!" "1. Be kunden starta om modemet, 2. Säg åt kunden att formatera datorn."

Lite överdrivet kanske, men så har det varit flera av de ggr jag behövt ringa support. Alla kanske inte är så efterblivna, men så fall har jag och många andra massa otur som så fall alltid får prata med de mest inkompetenta personerna som jobbar i det företagets support.

Tur man är "tekniker" så oftast går det att lösa problemen själv på 10 sec, dock så är det svårt när man tills slut kommer fram till att det är deras grejer det är fel på, Och så får man prata med någon person som vet mindre om deras egna grejer än vad jag gör.

Ne, det börjar bli dags för lite nya ISP's med seriöst folk som vet vad dom sysslar med att ta sig in på marknaden.

Puss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samza
Det är precis därför man ibland måste ta i med lite hårdare ord när man pratar med support folk. Eftersom 90% av dom inte kan ett skit om något, Dom läser sina papper som någon annan skirvit, "Om kunden frågar varför det inte funkar!" "1. Be kunden starta om modemet, 2. Säg åt kunden att formatera datorn."

Lite överdrivet kanske, men så har det varit flera av de ggr jag behövt ringa support. Alla kanske inte är så efterblivna, men så fall har jag och många andra massa otur som så fall alltid får prata med de mest inkompetenta personerna som jobbar i det företagets support.

Tur man är "tekniker" så oftast går det att lösa problemen själv på 10 sec, dock så är det svårt när man tills slut kommer fram till att det är deras grejer det är fel på, Och så får man prata med någon person som vet mindre om deras egna grejer än vad jag gör.

Ne, det börjar bli dags för lite nya ISP's med seriöst folk som vet vad dom sysslar med att ta sig in på marknaden.

Puss

Problemet är att man blir rätt mobbad på en isp support, jobba själv som en ska du få se vad jag menar.
Det går inte alltid vara "bra" som alla tycker.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Jag har sökt ett X antal ggr till att sitta support, Dock så är jag inte så bra på att "ta kontakt" med arbetsgivare osv, och då tror dom direkt att "Ne fan den dära han kan ju inte prata med folk" Vilket är deras förlust inte min.

Permalänk
Medlem

Brukar ju vara att skicka in ett cv så tar de kontakt med dig

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Jo precis, sen några ggr säger dom "Men ring upp oss och prata, eller kom in på anställnings intervju" Det är såna jag suger på, vet inte riktigt vad jag ska säga när jag är där

Så hmm, Man kan väl kalla mig för idiot precis som vissa gör när dom pratar med support ^^

Permalänk
Medlem

Va dig själv, det fungerar tro mig
Sen märks det om du kan eller inte

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Precis, som man behandlar andra blir man också behandlad och det är sällan comhem har mer än 10min kö nu om man inte tvunget ska ringa 10min innan de stänger. Då får man ju stå sitt kast. Helt normalt att hastighetsproblem är lägre prioriterat än avbrott i tjänsten för den delen och under sommaren har de färre tekniker att röra sig med, både de som analyserar vart felet bör vara och de i fält. Håller med om att 1st-line deras har blivit sämmre men den är endå bara där för att sålla bort så mycket handhavadefel som möjligt.

till att börja med har jag medium 8/8 och det svarta motorola-modemet.
och jag har då DHCP-problemet.

andående supporten anser jag följande:
när jag ringer så vill jag komma till nån som dig, någon som:
1. vet vad fan en dhcp är
2. kan saker och ting om bredband osv osv

jag har alltså genom dina posts som du gör här på fritiden fått mer information än vad 3 * 20 min telefonkö och sedan då 3st efterföljande samtal med support-personalen.

jag är ju inte lack på personen på kundsupport, jag är ju lack på att comhem´s företag fungerar så dåligt att dom:

1. anställer folk som ej har utbildning
2. är medvetna om DHCP-problemet, men inte informerar sina anställda på kundtjänsten om detta..

för övrigt har varken nån tekniker eller "chef" ringt upp mig som jag lovades.

ingenting fungerar m.a.o

och sen nu angående dhcp-problemet, jag förstår ändå inte, det fungerade ju utan problem alla år med UPC så varför skulle det inte gå att lösa nu?

Permalänk

BasseBaba : ja comhem är suselt.

ang DHCP så håller jag med dig det fungerade alltid med UPC. Ny ip så fort man skulle fixa med något. Nu tar det fan över 100 år att få en ny ip vilket är värkligen piss!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

BasseBaba: Skulle jag eller mina kollegor prata med kunder skulle vi inte kunna lösa några fel och jag jobbar endå bara med coax-nätet men snappa upp lite info till och från ang det övriga. Samma gäller säkerligen de övriga i organisationen "över" 1st-line.

Ja då sprack ju antagandet att Scientific atlanta var boven i dramat ivf... Finns fortfarande en möjlighet att det är nått med "tjänsten" så att det endast är de som har möjlighet att få flera ipadresser som har problem men då sitter ju felet i nån konf centralt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
BasseBaba: Skulle jag eller mina kollegor prata med kunder skulle vi inte kunna lösa några fel och jag jobbar endå bara med coax-nätet men snappa upp lite info till och från ang det övriga. Samma gäller säkerligen de övriga i organisationen "över" 1st-line.

Ja då sprack ju antagandet att Scientific atlanta var boven i dramat ivf... Finns fortfarande en möjlighet att det är nått med "tjänsten" så att det endast är de som har möjlighet att få flera ipadresser som har problem men då sitter ju felet i nån konf centralt.

Har haft det vita/svarta motorola modemet och thomson modmet och det är samma problem med alla när det gäller dhCP-problemet, just nu kör vi thomsonmodemet..

Och som någon citerade mig att kalla folk för idioter: sluta barnsla dig, tror du ärligt talat inte att jag fattar att det inte är nötterna man snackar med det är fel på? utan självaste comhem, som förövrigt inte har öppet på helgerna längre(!?!?!!?!). När jag ringer till dem sitter jag snällt o väntar i kö allt från 20 min till 2 timmar och när jag kommer fram så är jag snällare än tomtens barn för att kunna lösa problemet på ett så enkelt sätt som möjligt, men det är omöjligt för man får alltid samma svar som aldrig hjälper... och är jag hos morsan med comhem LAN och länken till deras switch är nere och jag blir tvungen att ringa comhem så vet jag redan vad jag kommer få för svar "har du startat om modemet?" eller "har du kollat så alla sladdar sitter i modemet ordentligt?" eller "vilka lampor lyser på modemet?" och jag blir ju naturligtvis tvungen att svara varje gång att jag inte har något modem, men dem står ändå fortfarande fast vid att jag har något modem någonstans. och eftersom det inte är första, andra eller tredje gången man har det här problemet så vet jag ju redan vad vi kommer komma fram till mycket om och men, jo att en tekniker får titta på problemet som kommer ringa upp mig inom 5 dagar och som bara behöver konstatera att det är min port på switchen i källaren som måste aktiveras..

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

comhem ska ha öppet på helgena forfarande. Står även på deras hemsida. Vet även folk jag brukar prata med i Härnösand på ett av deras kontor som jobbade så vet inte vart du fått den infon ifrån. Visst är köerna troligen längre på helgen men öppet är det allt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

nej men vad jag menade phunky var att comhem bör anställa folk _som_ dig även på supporten.

istället för som nu, tro mig jag känner folk som har jobbat på f.d UPC`s kundtjänst. det var allt från icke högskoleutbildade arbetslösa till folk som studerar samhällsvetenskap.

sedan fick dom några dagars "introkurs"....

inte så förvånande att dom inte vet vad en DHCP är.

men såklart, ska dom anställa nån högre utbildad även på supporten så kostar det ju mer än att ta en student.

för som du säger, dom vill bli av med "starta om modemet och se till att alla sladdar sitter i" problemen.

men jag, som är tillräckligt kunnig själv att kunna lista ut att comhems DHCP-system är fuckad, blir ju knappast nöjd med att få prata med en sån tomte.

när jag betalar över 400:- i månaden anser jag att jag har "rätt" till att iaf kunna få bli kopplad till att få prata med nån som jag kan diskutera med angående mina problem.

utan dig hade ju t.ex mina DHCP-teorier fortfarande bara varit teorier.

och sen nu när även comhem verkar veta att det är problem, va fan görs det inte nått åt det? återigen, UPC hade ju inte dessa problem under alla år, så nånting har ju comhem "haft sönder" så att säga...

Permalänk
Avstängd

Har fått mitt 24/1 nu, beter sig som 2/1.
Definitivt besviken då min kompis 4 hus bort har 2MB/s download..
Har 120KB/s upload så det är ju normalt iaf.
Skall ringa support imorgon.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin