Permalänk
Medlem

Rengöring av radiator/block

Har införskaffat mig ett vattenkylnings-kit; http://www.coolerkit.dk/product.asp?product=657&sub=91&page=1

Tänkte jag skulle börja med att montera in det i mitt nyköpta Lian-Li PC-V2100+, följer guiden jag hittade på xtremesystems.com.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=54331

Där säger dom att man skall göra rent radiator och coppar-blocken till cpu/gpu med vinäger, så jag tog mig en tur för att inhandla detta, men va fan, jag hittar inte vanlig vinäger någonstans, det ända som fanns var: Vitvinsvinäger, balsamvinäger och äpplecidervinäger. Har ju faktist vitvinsvinäger hemma så jag undrar om någon kunnig vet om det går bra att använda det? eller om det finns något annat bra att göra rent med första gången. För det är lite skit i radiatorn som skall borta.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk

Fina grejer där

Äppelcidervinäger använde i alla fall jag och de funkar fint. Vitvinsvinäger som du nämner fungerar faktiskt alldeles utmärkt de också. Balsamvinäger har ja ingen anning om

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Hittade till slut en färgaffär där dom sålde isopropanol alkohol (som förövrigt också rekommenderades, bara att jag hade missat att läsa det) det fungerade också bra.
Men vilket jäkla bök än så länge, har precis gjort hål för slangen till radiatorn bak på chassit. Va lite hjärtekrossande att "förstöra" ett 3000krs chassi, får hoppas det blir bra nu bara ^^

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk

Joo de skär nog lite i hjärtat när man sätter borren, sticksågen i ett sånt chassie. Bara de inte blir fult så.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare