Permalänk
Medlem

drivrutinsproblem på HP NX6325

jag kan inte installera drivrutinerna till ljudkortet!

när jag ska installera drivrutinerna till ljudkortet står det att jag måste installera "Bus Driver for HD Audio", och för att kunna installera det måste jag ha SP2. jag har nu fixat båda dessa, men det går ändå inte. det kommer fortfarande fram att jag måste installera Bus Driver for HD Audio.

både drivrutinen och den där Bus Drivern är från HPs hemsida, så man tycker att det borde stämma. har googlat och kollat Microsofts hemsida, och jag hittar inte mycket mer där.

hur gör djur?

Permalänk

Hur ser drivrutinen ut i enhetshanteraren? Är de utropstecken eller syns den inte alls?

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem

bland "andra enheter" finns det två okända enheter och två pci device (med gula, arga utropstecken), till dessa går det inte att uppdatera drivrutiner. under ljud finns det inget relevant, det skulle väl vara "äldre ljuddrivrutiner", men det går då inte att uppdatera eller nåt.

edit: jag har samma problem som här, men lösningen är tyvärr inte densamma.

Permalänk
Medlem

Högerklicka på utropstecknet och välj att du skall installera drivrutin
manuellt. Ange sökvägen till där du har drivrutinen, i katalog eller på cd.
Om drivrutinen är packad med zip eller är exekverbar måste du först packa
upp den (expandera den).
Där du har drivruten ligger nästan alltid en eller flera filer men ändelsen *.inf.
Utöver det skall det vara ett antal *.sys + *.dll.
Om systemet klagar ändå, prova att tvångsinstallera och starta om datorn.

Om det fortsätter att trilskas för dig rekomenderar jag dig att gå till ljudkortstillverkarens hemsida. Exempelvis Crystal eller Creative ?
De har oftast bättre uppdaterade drivare för sina produkter är var datortillverkaren har.
I bärbara pc är det oftast AC'97 chip när det gäller ljudkort.
Du kan kolla med Realtek på deras sida efter en "unified" driver, dvs en drivare till alla deras chip. good luck!

Visa signatur