Problem:sonyEricsson s500i

Permalänk
Medlem

Problem:sonyEricsson s500i

Köpte nyss en ny mob, som vanligt ska något vara fel.

Jag har satt i mitt nya SIM-kort som jag köpte idag, startar mob som är laddad nu, telefonen visar nu detta medelande lite kförkortat men " Insert SIM-card, ore watch the phone demo. Phone demo = en töntig reklamvideo.

Har provet med ett annat simkort, samma sak händer då. Japp jag har kollat så att simkortet sitter rätt ett antal gånger så det är cool =).
Någon som har haft samma problem som mig med denna lur?

Mvh, The Nyåker

Visa signatur

Järn 9:an

Permalänk
Medlem

Har jobbat på ett företag som lagar mobiltelefoner och vi har fått in många s500i där folk säger att det är samma fel som du nu beskriver. Misstaget dom gjort är att de inte har satt in simkortet tillräckligt långt. Det är lite krångligt på den telefonen men testa att använda en pincett eller nåt å stick in kortet så långt som möjligt, det är iaf det jag har gjort på alla jag har fått och det har funkat.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk

Precis som HalllÅ skriver så måste du trycka in simkortet så att det inte längre syns, tog mig en stund att klura ut när jag fick min s500i. Det är väldigt dåligt beskrivet i manualen man fick med måste jag säga.

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.