Nya Mecenat dealen på Lenovo Thinkpads kom idag

Permalänk
Medlem

för mig känns IBM/lenovo som lite mer kvalitet dock

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag vet inte det jag?.. Fujitsu-Siemens är ju kända för sin fina byggkvalitet, jag tror att det är ett jämnt lopp.

Permalänk
Medlem

kanske ä så. hade en lifebook S7010 som ena dagen funkade, andra dagen ver helt stendöd. går inte o få igång hur man än bär sig åt men visst, alla produkter har sina felande exemplar

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seeco
Jag vet inte det jag?.. Fujitsu-Siemens är ju kända för sin fina byggkvalitet, jag tror att det är ett jämnt lopp.

Kända för sin fina byggkvalitet? Tillåt mig smålé.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tycker ni att det är bra erbjudande, är det prisvärt?

Visa signatur

Bärbar (Dell Latitude D620):
T2500 CD, 2x1GB 533 MHz, 60 GB SATA (5400 RPM), DVD-/+ Burner, 14.1" 1440x900
-------
LianLi låda, Q9550, 8GB RAM, 150GB Velociraptor (10k RPM)

Permalänk
Medlem

xphaze: Inte? Det är i alla fall vad jag har hört och läst i de recensioner jag har stött på, åtminstone när det gäller lifebook-serien. Detta börjar kanske bli lite offtopic dock...

Men åter igen alltså, varför har erbjudandet försvunnit från mecenat-sidan?

Permalänk
Medlem

har det? på www.csn-kortet.se finns det då kvar, bara att det inte skyltas lika mycket med det som de gör med apples erbjudande

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Va fasen, jag måste ha blivit blind eller? Jag kan inte se det på CSN-kortet-sidan heller!

Permalänk
Medlem

B A D W I L L Mecenat! Inte bara ta bort utan att informera om varför. Fy skäms!

Permalänk
Medlem

pröva funktionen "sök" i menyn då ctrl + F :D:D

vänstra kolumnen/menyn. där diverse stora erbjudande står, där står det IBM thinkpad

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hmm. Har läst i flera forum att IBM/lenovo ska vara kalasbra datorer. Skälv är jag dock inne på en med 17" skärm. Någon som vet om dom finns med så pass stor skärm eller om 15,4" är max? Undrar oxå om dom levererar med externt graffkort eller om det bara finns med intregerat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ännu bättre...

Ännu bättre Fujitsu Siemens Si1520 som har dual core, 1024 ram, 16:10, glossy, bra batteritid + 4 tim, 12", 1,7 kg. Har tidigare ägt 4:3 och sedan 2 år 16:10. Är konsult som jobbar mycket med Office paket och måste tillstå att bredbild är bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
hmm. Har läst i flera forum att IBM/lenovo ska vara kalasbra datorer. Skälv är jag dock inne på en med 17" skärm. Någon som vet om dom finns med så pass stor skärm eller om 15,4" är max? Undrar oxå om dom levererar med externt graffkort eller om det bara finns med intregerat?

De som är aktuella med studentrabbatt är med gma900/950 och 14" skärm.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Re: Ännu bättre...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av glory
Ännu bättre Fujitsu Siemens Si1520 som har dual core, 1024 ram, 16:10, glossy, bra batteritid + 4 tim, 12", 1,7 kg. Har tidigare ägt 4:3 och sedan 2 år 16:10. Är konsult som jobbar mycket med Office paket och måste tillstå att bredbild är bättre.

Är också ruskigt inne på just en Si1520, måste göda kassan lite först bara

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem

Är det någon som inhandlat en thinkpad? Kommentarer tack. Är själv grymt sugen på en T60.

Permalänk
Medlem

Erbjudandet fanns då idag.

Dålig stil av Mecenat/Dustin eller vem som bär ansvaret dock för en speciell sak.

Just modellen man kan få via Mecenat finns tydligen inte hos Dustin i vanliga fall. Dock säljer dustin en BÄTTRE version MYCKET BILLIGARE än vad Mecenat anger i sitt "tidigare pris", dvs du sparar inte alls så mycket som de säger!

Iofs, vad hade man väntat sig. Så gör ju alla. Hur ofta finns ett "ordinarie pris" egentligen? Allt är ju jämt på rea..

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Erbjudandet fanns då idag.

Dålig stil av Mecenat/Dustin eller vem som bär ansvaret dock för en speciell sak.

Just modellen man kan få via Mecenat finns tydligen inte hos Dustin i vanliga fall. Dock säljer dustin en BÄTTRE version MYCKET BILLIGARE än vad Mecenat anger i sitt "tidigare pris", dvs du sparar inte alls så mycket som de säger!

Iofs, vad hade man väntat sig. Så gör ju alla. Hur ofta finns ett "ordinarie pris" egentligen? Allt är ju jämt på rea..

Den modellen som är "Mecenat"-modellen har det större batteriet än vad den som Dustin säljer, dock så är hårddisken bara 40GB mot 80GB för Dustins egna modell.

Permalänk
Medlem

Johannes P: Hur mycket fick du betala hos din lokala handlare i Linköping?

Permalänk
Medlem

Ny Mecenat-rabatt för Lenovo ThinkPads (brutal rabatt)!

Folk som har mecenat- eller CSN-kort har länge kunnat handla Lenovo (IBM) ThinkPads med riktigt grov rabatt. Det gamla erbjudandet kom dock i juni förra året och sen dess har det släppts nya modeller. Idag när jag kollade på mecenat.se såg jag att de hade uppdaterat erbjudandet, så att det gäller de ny modellerna.

Dessa två kan man välja på:

Lenovo ThinkPad X61s (ultraportabel)
Misco ordinarie pris: 21 039 kr
Studentpris: 12 329 kr
Du sparar: 8 710 kr
Rabatt: 41%

Spec:
Batteri Litiumjon
Cacheminne 4 MB - L2-cache
Dimensioner (BxDxH) 26.8 cm x 23.8 cm x 3.5 cm
Display 12.1" TFT aktiv matris 1024 x 768 ( XGA ) - 24 bitar (16,7 miljoner färger)
Driftstid (upp till) 8.2 timme/timmar
Embedded Security Trusted Platform Module (TPM 1.2) Security Chip , fingeravtrycksläsare
Grafikstyrenhet Intel GMA X3100
Hårddisk 80 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
Inbyggda enheter Stereohögtalare, trådlös LAN-antenn, ThinkLight, Bluetooth-antenn
Inmatningsenhet Tangentbord, TrackPoint
Kortläsare Ja
Ljudutgång Ljudkort
Lokalisering Finland, Sverige
Nätverksfunktioner Nätverkskort - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g
Operativsystem Microsoft Windows Vista Business
Plattformsteknik Intel Centrino Pro
Processor Intel Core 2 Duo L7500 / 1.6 GHz LV ( med dubbelkärna )
Produktbeskrivning Lenovo ThinkPad X61s 7666 - Core 2 Duo L7500 1.6 GHz - 12.1" TFT
RAM 1 GB (installerad) / 3 GB (max) - DDR II SDRAM - 667 MHz - PC2-5300 ( 1 x 1 GB )
Strömtillförsel AC 120/230 V ( 50/60 Hz )
Systemtyp Notebook
Telecom Fax / modem - CDC - 56 Kbps
Tillverkarens garanti 3 års garanti
Trådlöst NIC Intel Wireless WiFi Link 4965AGN
Vikt 1.7 kg

Lenovo ThinkPad T61
Misco ordinarie pris: 18 638 kr
Studentpris: 11 358 kr
Du sparar: 7 280 kr
Rabatt: 39%

Spec:
Batteri Litiumjon
Cacheminne 4 MB - L2-cache
Dimensioner (BxDxH) 33.5 cm x 26.1 cm x 3.2 cm
Display 14.1" TFT aktiv matris 1280 x 800 ( WXGA ) - 24 bitar (16,7 miljoner färger)
Driftstid (upp till) 3 timme/timmar
Embedded Security Trusted Platform Module (TPM 1.2) Security Chip , fingeravtrycksläsare, SmartCard-läsare
Grafikstyrenhet Intel GMA X3100
Hårddisk 80 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
Inbyggda enheter Stereohögtalare, trådlös LAN-antenn, ThinkLight, Bluetooth-antenn
Inmatningsenhet TrackPoint, UltraNav
Ljudutgång Ljudkort
Nätverksfunktioner Nätverkskort - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g
Operativsystem Microsoft Windows Vista Business
Optisk lagring Kombinerad CD-RW / DVD-ROM - borttagbar plugin-modul
Plattformsteknik Intel Centrino Duo
Processor Intel Core 2 Duo T7300 / 2 GHz ( med dubbelkärna )
Produktbeskrivning Lenovo ThinkPad T61 7659 - Core 2 Duo T7300 2 GHz - 14.1" TFT
RAM 1 GB (installerad) / 3 GB (max) - DDR II SDRAM - 667 MHz - PC2-5300 ( 2 x 512 MB )
Strömtillförsel AC 120/230 V ( 50/60 Hz )
Systemtyp Notebook
Telecom Fax / modem - CDC - 56 Kbps
Tillverkarens garanti 3 års garanti
Trådlöst NIC Intel Wireless WiFi Link 4965AGN
Vikt 2.3 kg

För er som inte kan logga in och kolla specarna klistrade jag in dem ovan. Själv ska jag helt klart inhandla en X61s, då jag vill ha en ultraportabel. Upp till 8.2 timmars batteri tid på den! Fy fan vilket pris för den, här snackar vi rabatt.

Permalänk
Medlem

X61s verkar som en underbar dator, förutom en detalj... 1024 x 768... Trodde fasiken inte upplösningen fanns längre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
X61s verkar som en underbar dator, förutom en detalj... 1024 x 768... Trodde fasiken inte upplösningen fanns längre

Det är 4.3-skärm, dvs ej widescreen. På en 12-tummare räcker 1024 x 768 gott och väl för mig. Högre upplösning än så blir det för litet för min del, på en så pass liten skärm.

Den enda klagomålet jag har på X61s är att den INTE har DVI-utgång, utan endast VGA. Rätt irriterande med bara VGA-utgång på en sån pass dyr maskin.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på processorn? (L7500)
Vad jag googlat mig till så verkar den ligga ganska långt efter tex T7300 som finns i vanliga X61.
Är den sänkningen värd 8 timmars teoretisk batteritid istället för 7 timmar som i x61 med i övrigt samma specar? (Förutom att den inte har nån rabatt då...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Någon som har koll på processorn? (L7500)
Vad jag googlat mig till så verkar den ligga ganska långt efter tex T7300 som finns i vanliga X61.
Är den sänkningen värd 8 timmars teoretisk batteritid istället för 7 timmar som i x61 med i övrigt samma specar? (Förutom att den inte har nån rabatt då...)

Core 2 Duo T7300
Frequency: 2000 MHz
L2-Cache: 4096 KiB
Front Side Bus: 800 MT/s
Multiplier: 10x
Voltage: 1.0375 - 1.3 V
TDP: 35 W

Core 2 Duo LV L7500
Frequency: 1600 MHz
L2-Cache: 4096 KiB
Front Side Bus: 800 MT/s
Multiplier: 8x
Voltage: 0.9 - 1.1 V
TDP: 17 W

Läs mer: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Core_2_microproces...

Det som skiljer är fetmarkerat. Personligen föredrar jag T7500, som är den vassaste CPU:n i Low Voltage-segmentet, då den endast drar 17 watt vilket ger längre batteritid och mindre värme. Det är viktigare för mig än ytterligare 400 MHz.

Annars har ju cpuerna lika mycket cache, samma FSB och är båda C2D.

Permalänk
Medlem

Jag säger som Stefan Sauk i Lorry: Jag är skeptisk
Hade valt de 400 extra mhz:en, nu när skillnaden i batteritid är så pass marginell.
Får väl skicka ett mejl till misco och fråga vad de säger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Jag säger som Stefan Sauk i Lorry: Jag är skeptisk
Hade valt de 400 extra mhz:en, nu när skillnaden i batteritid är så pass marginell.
Får väl skicka ett mejl till misco och fråga vad de säger.

Grejen är dock att det inte finns någon X61s som kör med T7300 2.0 GHz. Det fetaste för X61s har att erbjuda är L7500 1.6 GHz. Dustin har dock en X60s med 2.0 GHz som går på 21 868 vilket kan bli lite dyrt: http://www.dustin.se/dacsaportal/custom/1000/pages/products/_...

Dessutom är X60 även en tablet vilket X60s INTE är. Det gör b la att X60 väger mer, vilket verkar rätt störande. Med X60s ingår det värsta batteriet (8-cells) vilket även det drar upp vikten något, men 8 timmars batteritid kan gör att jag kan leva med några gram extra.

EDIT: Sorry, såg att T7300 visst finns till X60s! Misco har några X61s-or med den cpun: http://www.misco.se/Product/Search.aspx?P_ItemId=565204&P_sku...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seeco
Va fasen, har lenovo-sidan försvunnit från Mecenat nu?..
Förresten, de där specsen stämmer ju inte med den modell som ligger närmast jämförpriset hos Dustin. Varför bara 40GB hårddisk till exempel, det har ju ingen av de två varianterna hos dustin? Är mecenat-datorn nån sorts stympad variant med skyhögt "jämförpris" eller vad?

Så var det tidigare, tyvärr.. mycket bättre att göra som dell/zepto osv och ha några olika grundskal som man själv får konfigurera, och ha rabatten i % från mencenat..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
du glömde att macbooken finns i 2 Ghz o att den har inbyggt optisk enhet. MEN det är ändå 2 datorer som spelar i lite olika storleksklass. i o med att apple gått till 13,3" istället för 12" + att de valt en widescreen istället.

Hah, vilket skämt att jämföra en macbook med en X60.

X60s är ju mycket sötare, den är ju verkligen ultraportabel, inte en stor plastbit med liten skärm ;/

Såg nu att tråden hade återupplivats för de nya modellerna, X61s är ju ett klart trevligare val än T-modellen. Visst är processorn långsammare men de är ju ruskigt söta och små, visst är upplösningen lite lägre men skärmen är ju mindre också, skaffa en extern skärm för hemmaplan bara så. Men 1024x768 går ju att använda det med, 1280x1024 är ju ingen jätteupplösning hur som helst.

Jag skulle aldrig överväga T61 emot X61.

Permalänk

Även om man inte gör med över 8h batteritid som på X61s, så kan det vara bra när batteri blir äldre och sämre. För då slipper man köpa ett nytt utan kan använda det befintliga. Batteritiden beror ju en stor del på den låga strömförbrukningen och den kommer ju inte att öka.

Så jag tycker X61s verkar vara en scysst dator, grafikkortet GMA X3100 fungerar väl dessutom bra under Vistas Areo? En ledig ramminnesplats fanns det också, enda negativa jag såg var att hdn var lite liten. Och sedan priset, men kvalite kostar..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

studentrabatten är ungefär 600 kr på båda datorerna, alltså inte i närheten av de ~8000kr som det står på csn-kortet

Visa signatur

The more you know, the less you need.