Permalänk
Medlem

kvm-switch och gaming?

Har (numera) 2 st datorer - en för surfning och nedladdning av gratisprogram å annat från nätet och en som jag bara spelar spel på (mestadels online).

Jag börjar tröttna på att ha två tangentbord å två möss på skrivbordet! Finns det någon bra kvm-switch för usb 2 som kan lösa detta problemet?

Jag var inne på Kjell & Co idag men de som fanns där hade samtliga bara en usb-utgång till varje dator, alltså får både musen å tangenbordet dela på en och samma usb-port - tappar man inte i hastighet/signal då?

En annan sak som jag funderat över - de här kvm-switcharna har ju en emulering som "lurar" datorerna att det finns en mus å ett tangentbord som kommunicerar med datorn,fastän det för tillfället inte gör det. Hur funkar denna emuleringen med drivrutinerna till t ex musen? Jag har en spelmus jag använder med tillhörande drivisar men kommer då datorn att "fatta" att det är just den musen jag använder eller kommer den kalla på typ "standardmus-drivrutinen"? Om datorn inte har "riktig" kontakt med min mus så kan den ju inte heller veta att den skall kalla på rätt drivrutin? Eller?

Om ngn vet ngt om detta så får de gärna hjälpa mig att reda ut begreppen

Tipsa gärna om bra kvm-switchar för gaming! Jag spelar nästan uteslutande snappa FPS-spel online så jag tappar ogärna i upplösning/hastighet/prestanda =(