Hur fungerar det att ändra order på Datorbutiken.com?

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det att ändra order på Datorbutiken.com?

Nu har datumet för Ultima-90i skjutits upp ännu en dag och nu börjar det bli för långt för att jag ska orka vänta.
Då tänkte jag att jag istället lägger till en hundring till en Ultra-120 eXtreme så att jag har det bästa i luftkylningsväg direkt.

Jag betalade min order med kreditkort. Om jag nu ändrar min order så att jag tar bort Ultima-90i och lägger till Ultra-120 eXtreme, hur kommer jag att få betala prisskillnaden på ungefär 100 kr? Kommer dom att sätta tillbaka pengarna från Ultima-90i på kortet och sen ge mig postförskott/faktura på Ultra-120 eXtreme eller kommer dom att sköta allt sådant automatiskt så att pengarna bara dras från Visa-kortet så att allt blir bra?

Jag vill gärna göra det här innan måndag så att min order kan skickas iväg då och därför hinner jag inte fråga kundtjänst så det fick bli en tråd här istället.

Permalänk

Tror bara dom kan svara på det, du kan iochförsig PMa datorbutiken.com här på forumet med. Men det borde väl gå att ändra tycker man, så länge det inte skeppats. Bara du får kontakt med dom innan, kort och gott.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

RING, det är det allra smartaste!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallor
RING, det är det allra smartaste!

Jo det är det nog, men som jag tolkar det så har dom väl stängt på helgerna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Tror bara dom kan svara på det, du kan iochförsig PMa datorbutiken.com här på forumet med. Men det borde väl gå att ändra tycker man, så länge det inte skeppats. Bara du får kontakt med dom innan, kort och gott.

Erik

Smart. Har mailat nu. Vore bra om någon visste dock, jag vet inte om han läser mailen på helgerna.

Permalänk

johlin2 - Du tar helt enkelt bort den vara du inte längre önskar från ordern, sedan lägger du varan du vill ha istället i kundvagnen och går till Kassan. Där får du valet att komplettera din öppna order, och då ordern ursprungligen betalats med kort skickas du igenom betalprocessen igen för att betala mellanskillnaden. Du betalar alltså mellanskillnaden på samma sätt som du betalade ordern från början, men behöver inte använda samma kort.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
johlin2 - Du tar helt enkelt bort den vara du inte längre önskar från ordern, sedan lägger du varan du vill ha istället i kundvagnen och går till Kassan. Där får du valet att komplettera din öppna order, och då ordern ursprungligen betalats med kort skickas du igenom betalprocessen igen för att betala mellanskillnaden. Du betalar alltså mellanskillnaden på samma sätt som du betalade ordern från början, men behöver inte använda samma kort.

Tack så mycket. Datoraffären med bäst service.