Permalänk

Inköp av ny speldator ca 20000kr

Blivit dags att köpa ny dator då, tänkte bara dubbelkolla om allt är kompatibelt med varandra och att jag inte missat något. Kanske gjort nå tokfel val av nån eller flera datordelar. Nått jag kanske bör tänka på ?

Några råd/förslag kanske ??

Har tänkt mig följande datordelar:

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=507353...

Trådrubrik redigerad /Ballistic

Permalänk

för ungefär samma peng på nätagg får du Corsair 620w, 120mm fläkt, SLI redo, 8xSATA (tror ja) , modulära kablar.... vet bara att det är ett riktigt kvalitetsagg, hur det står sig mot Tagan du valde vet jag inte ..

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
för ungefär samma peng på nätagg får du Corsair 620w, 120mm fläkt, SLI redo, 8xSATA (tror ja) , modulära kablar.... vet bara att det är ett riktigt kvalitetsagg, hur det står sig mot Tagan du valde vet jag inte ..

Har faktist funderat på om jag ska välja ett kraftigare nätagg, det nu valda är en 530W, osäker på om det räcker, nån som vet ?

Jag tar gärna emot förslag på datorer som ni plockat ihop, helst från bra o kända sajter som komplett, datorbutiken, dustin eller webhallen. Som sagt ska det bara vara datorn, inge skärm eller annat, på en prislapp runt 20k

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Coola prylar ... skulle nog lagt in en ssd disk eller liknande

Visa signatur

Björn.

Permalänk
Medlem

najs prylar, men ta ett corsair 620W för att vara på säkra sidan !

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonkeNN^
najs prylar, men ta ett corsair 620W för att vara på säkra sidan !

Ska endå lägga ner en massa pengar på det så det blir nog en 630W corsair, bara en hundralapp extra så. onödigt att riskera att nätagget inte klarar kraften över en hundralapp

Permalänk
Medlem

Är ingen expert men, har inte moderkortet du valt bara 2 DDR3-platser? Ser ut som att du har planerat att köpa 4 stickor.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tim2k
Är ingen expert men, har inte moderkortet du valt bara 2 DDR3-platser? Ser ut som att du har planerat att köpa 4 stickor.

Sant, tack för observationen, får väll byta till:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=339337