Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Köpt en nu och... hur faaaaaaaaaan vecklar man upp den? Blir inte klokare av den beskrivnings-lappen som satt över bildskärmen. Fattar det som att den ska vecklas upp när man tar bort den där gula tejpen, och den vecklades väl upp lite grann, men skärmen är ju fortfarande riktad upp i taket. Känner mig som en jävla idiot, hur fan..? :/

edit: fixade det.. var som jag trodde, men man fick ju ta i sjukt mycket? ville inte bryta av något. aja, funkar iaf

fan, e ju som att vara på bio detta

Äsch, om en vecka eller två, så kommer du tycka att skärmen är för liten hehe .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1337sweden
Så dem kommer att ha DVI-D, VGA och HDMI? Så dom kommer inte att ta bort något?
Eftersom att jag använder främst VGA...

Är det inte så att du behöver en adapter för vga(har inte skärmen själv), i vilket fall så ska dom vad jag har hört inte ta bort något. Bara stoppa dit HDMI och höja priset med ~500kr.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Avstängd

hoooly vad sexig den är, sålde min begq 22" och köppte denna, den är flera gånger bättre. härrigud altså. rekomenderar verkligen.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Min panel heter "MT220WW01-V1".

Är det bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

ingen som upplever skärmen för ljus då?

Permalänk

Sänk brightness till 40-30 då

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Min panel heter "MT220WW01-V1".

Är det bra eller dåligt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkages
EDIT: HUR DU FÅR REDA PÅ VILKEN PANEL DU HAR:

Originally Posted by Majed View Post
here's the way to the hidden Service menu

Power it off
press and old "Menu and -" then power on
the menu highlight become green.
will find "service..." in the menu.

there's another menu.
press and hold "Menu and +" then power on
will find "F" in the menu beside "Exit".!!!

Det är den senare du ska använda. När du nu går in på menyn som vanligt så ser du ett F bredvid exit. Välj Fet så ser du vilken panel du har.

Själv hade jag MT220ww01-v1 verkar vara en innolux

Vet inte om listan stämmer, saxad från hardforums:
LM220M1 = Samsung
LTM220M1 = Samsung
LM220WE1-TLB1 = LG
MT220WW01-V1 = Innolux
LM220EW01-V2 = Innolux

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Finns det någon länk där man kan se vilken panel som är att föredra?

Försökte söka lite här på sweclockers men fick inga träffar :\ Min 2207 kommer förhoppningsvis imorgon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donnis
Finns det någon länk där man kan se vilken panel som är att föredra?

Försökte söka lite här på sweclockers men fick inga träffar :\ Min 2207 kommer förhoppningsvis imorgon

Jag har läst lite på hardForum där dom snackar mycket om denna skärm, och vad dom har kommit fram till är att det är en LG eller en Samsung-panel man ska ha i sin skärm

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Jag har läst lite på hardForum där dom snackar mycket om denna skärm, och vad dom har kommit fram till är att det är en LG eller en Samsung-panel man ska ha i sin skärm

*håller tummarna*

Permalänk
Avstängd

Är det någon som vet ungefär när H modellen ska komma hit?
Och kommer den ha HDMI,DVI och VGA?

Läser man på hp's hemsida står det ju bara HDMI och VGA (men det är kluddigt skrivet då det sen bara står DVI & VGA på anslutningar sen.

Hade varit underbart med hdmi,vga,dvi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordmax
ingen som upplever skärmen för ljus då?

på default brightness är det som att sitta med en halogenlampa rätt i ansiktet, jag har den på 50.

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Medlem

Beställde precis två exemplar av denna skönhet

Permalänk
Medlem
Citat:

Nope, lägg på en tusing till så får du en Dell 2407WFP som är extremt mycket bättre.

hur kommer det sig att den är bättre?

Har detta på min HP Skärm

LM220WE1-TLB1 = LG

Brightness: 72
Contrast: 60

Color -> Custom color:

R: 255
G: 244
B: 234

(Snodde dina inställningar och bilden blev på nått sätt skarpare??)

Köpte min 27 Juli 2007

Permalänk
Medlem

Haft skärmen nån vecka nu men ännu inte hunnit packa upp den.
Inte heller min nya dator.. ARRGH. Terror.

MEN SNART!"! :E

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

denna frågan har säkert ställts tidigare i denna tråden men jag hinner inte läsaigenom 26 sidor för att få ett svar så jag frågar lite snällt

kan man koppla in ett xbox 360 till denna skärmen (HP W2207) och i så fall behöver man någon special sladd?

mvh jocke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch
denna frågan har säkert ställts tidigare i denna tråden men jag hinner inte läsaigenom 26 sidor för att få ett svar så jag frågar lite snällt

kan man koppla in ett xbox 360 till denna skärmen (HP W2207) och i så fall behöver man någon special sladd?

mvh jocke

Jag ser inga hinder till varför man inte skulle kunna göra det.

Använd VGA-kabeln.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91

Det där säger inte mig något. Ok, jag har en Innolux tydligen. Vad innebär det då?

Edit: dessutom, googlar jag på min panels namn "MT220WW01-V1", så står det på nåt forum att det är en samsung-panel..

Permalänk

Är det nån vänlig själ som kan ta måtten på foten(bredd & djup).

Permalänk
Medlem
Citat:

Det där säger inte mig något. Ok, jag har en Innolux tydligen. Vad innebär det då?

Edit: dessutom, googlar jag på min panels namn "MT220WW01-V1", så står det på nåt forum att det är en samsung-panel..

Citat:

Du verkar ligga bra till alltså:P

Visa signatur

Permalänk

w2207 är den bästa lcd:n för spel jag sett!
(Jag spelar i gaming läget)

"Inputlag" verkar vara väldigt låg eller obefintlig!

Spel: Americas Army 2.8.2

Permalänk
Avstängd

Händer det nått med skärmen i gaming läget förutom att färjerna moddas lite?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
Händer det nått med skärmen i gaming läget förutom att färjerna moddas lite?

Kontrasten ökas rejält.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

ska det va så bra då. ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donnis
*håller tummarna*

Yes!
LG skärm ^_^ nu är det bara att få ner brightness lite, blir ju snöblind :\

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MclarenII
Är det nån vänlig själ som kan ta måtten på foten(bredd & djup).

Finns på sidan 4 i den här tråden

Permalänk
Medlem

Tjena jag funderar på denna skärmen men när jag skulle registera mig som student på Dustin Home så gick det inte... Jag går på ett gymnasium och jag har aktiverat mitt CSN-kort. Nån som vet vad som är fel?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kona90
Tjena jag funderar på denna skärmen men när jag skulle registera mig som student på Dustin Home så gick det inte... Jag går på ett gymnasium och jag har aktiverat mitt CSN-kort. Nån som vet vad som är fel?

Är det inte bättre att maila DUSTIN HOME och fråga de om varför det inte fungerar? Du får säkert ett mycket klarare och direkt svar då.

Permalänk
Medlem

ioförsig tänkte att kanske nån här visste redan

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk

Fick hem mina två HP w2207 idag (ja, jag kör på dubbla och jag kan bara säga att jag är så grymt nöjd så det finns fan inte. Trodde att jag hade en bra skärm innan men... ja...

rekommenderas starkt!

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD