Permalänk
Medlem

Äntligen köpt bärbar !

Ok nu har jag äntligen bestämt mig för en bärbar som passade min behov etc.
Det blev en compaq presario V65008EO enl följande:

Turion 64x2 TL-58 1.9ghz
15.4" HD wide
160gb 5400rpm
2048ddr2
Wlan/bluethoth/IR
LightScribe Multi 8x DVDRW dual
6cell
Geforce 7150M
2.8kg

Pris 7900 med Vista premium

Så fick man en Media Center remotecontrol me vilket va nice.

Grafikkortet är lite halvsugigt men det räcker till wow vilket är typ det jag spelar.

Det som slog mig direkt var att den är helt jävla tyst. Min 3 år gammla dell låter som ett tröskverk i jämförelse. Det ända som går att höra är hdisken som spraka till ibland

En sak som jag också föll för är att den är helt sjukt snygg. Jag föll pladask, har inte sett något som slår den utseendemässigt.. Många lackade ytor, blåa dioder och en snygg silvrig logga på locket.

Så för er som vill ha en dator utan krångel, grymt snygg och stilren med sjukt hög kvalitet så kan jag helt klart rekomendera denna..

BILD: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/compaq-presario-v6...

Ha de gott

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog alltid vara rädd för compaq, sitter i från den gamla goda tiden

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk
Medlem

Hehe.. jag måste nog säga tvärtom. Tycker alltid compaqq har varit stabilt däremot kunde man ju inte in och rota i dem =P Tog 1 år och öppna upp dem.. (stationär alltså).. Men känslan jag får av denna bara lyser kvalitet så jag kan inte klaga 0)

Visa signatur

- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?

Permalänk
Medlem

För dom pengarna kan man hitta bättre begagnat, typ en HP NX9420 och garanti kvar. Grafikkortet är den största bristen på V65008EO

Permalänk
Permalänk
Medlem

Japp grafikkortet är störta bristen. Men eftersom allt utom intel funkar realtivt bra med wow så är jag nöjd. Skulle aldrig få för mig att köpa begagnat. Om de så var 3000 billigare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är ungefär en sån här dator jag är ute efter. Har dock tittat på LG R400-CPEKV som har i stort sett samma specifikation, men snyggare design, mindre skärm och vitt tangentbord så att jag kan se alla flottiga fläckar från mina äckliga fingrar.

Läser specsen på compaq nu... Har GeForce XXXXM något dedikerat minne eller är allt delat? "Upp till totalt 559 MB tillgängligt grafikminne". Hmm..?

Visa signatur

. . : : [HeAsE] : : . .
3DMark06: 12199 poäng
C2D Q6600 @ 3,0 GHz, ASUS P5KR, 4096 MB PC6400, ASUS 8800GT 512 MB, 500 GB+500 GB(ext), Antec Sonata III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hease
Det är ungefär en sån här dator jag är ute efter. Har dock tittat på LG R400-CPEKV som har i stort sett samma specifikation, men snyggare design, mindre skärm och vitt tangentbord så att jag kan se alla flottiga fläckar från mina äckliga fingrar.

Läser specsen på compaq nu... Har GeForce XXXXM något dedikerat minne eller är allt delat? "Upp till totalt 559 MB tillgängligt grafikminne". Hmm..?

Min åsikt är att r400 inte kommer i närheten desginmässigt.. Men smaken är väll
som baken antar jag.

Ja har 7150M vilket inte har något dedikerat minne vilket är lite synd. Men vill man ha lite andra gadgets och snygg design så valde jag avstå från grafiken.
Ska man ha ett grafikkort som börjar känna meningsfult får man ändå komma upp i 8600 gt o liknande och då får man punga ut en massa mer om man inte ska ha en zepto, vilket jag inte skulle våga köpa.

Nu kommer massa flamea mig för detta så jag ska förklara varför.
Jag har 2 kompisar som köpt zepto, den ena fick först fel spec och det tog till slut typ 2 månader innan han hade rätt dator i händerna.

Den nandra köpte en zepto varpå den blev så varm så något "brändes" vet inte vad det var. Men jo han fick en ny och den han har är också extremt varm.

Jag har även läst en massa problem på detta forumet. Vilket gör att jag drar slutsatsen att de har billiga datorer med hög prestande och med usel kvalitet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är kul att du är nöjd med din dator, men som allmän rekommendation till personer som ska köpa en bärbar kan jag tyvärr inte propagera för den. Visst kan nykänslan av en dator kännas härlig, men när jag skulle köpa en laptop så vägde jag bort "nykänslorna" och slog till på en prisvärd NX9420 som klår de flesta bärbara på fingrarna. Med tanke på att den hade drygt 2 års på-platsen-garanti kvar så slog jag vackert till plus att den har fullt stöd för WinXP dessutom som allt fler nya laptops saknar korkat nog.

Permalänk
Medlem

Re: Äntligen köpt bärbar !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultent3

En sak som jag också föll för är att den är helt sjukt snygg. Jag föll pladask, har inte sett något som slår den utseendemässigt.. Många lackade ytor, blåa dioder och en snygg silvrig logga på locket.

Uack!!! Personligen tycker jag designen är hemsk...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Re: Äntligen köpt bärbar !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultent3
...
Grafikkortet är lite halvsugigt men det räcker till wow vilket är typ det jag spelar.
...

Vad menar du med räcker? Letar laptop som ska klara sig bättre än min nuvarande (7fps i städer på lägsta) Vad får du för fps i städerna/raids (och vilka grafikinställningar)?

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem

Re: Re: Äntligen köpt bärbar !

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Earthchill
Vad menar du med räcker? Letar laptop som ska klara sig bättre än min nuvarande (7fps i städer på lägsta) Vad får du för fps i städerna/raids (och vilka grafikinställningar)? [/Q]

När kör max i allt fast inte i view distance där har jag ca 50%. då ligger jag på
15-20 fps. Sj så spelar jag med lite twekade inställingar. Weather effect är av o texture details å spell details är på rätt lågt. Sen har ja allt annat av utom full screen glow. Detta gör att grafiken ser nästan identisk ut. Men man har 20 fps i sätder o i raid o man har 30+ på "vanliga ställen. Dessutom blir laddinngstiderna sjukt snabba. Det tar typ 5 sekunder att ladda upp en gubbe i shatt. Å typ bara någon sekund att ladda upp en gubbe på ett vanligt ställe.

Min förra bärbara en dell 512 ram, celeron mobile o intel grafik. Så gick allt helt cp segt så jag är sjukligt nöjd med wow som det är nu.

Visa signatur