Hjälp snarast! [Problem med Diablo 2]

Permalänk
Medlem

Hjälp snarast! [Problem med Diablo 2]

Ny här på sidan, så hoppas man blir bemött med en trevlig ton

Jo! Det ligger till såhär att jag för ett tag sedan införskaffade mig Diablo 2 med expansionen. Ingenting är fel på spelet eller sådant, men när jag ska stänga av spelet så försvinner mig bakgrundsbild på skrivbordet, vilket är otroligt störande. Allt jag ser på skrivbordet är en liten ruta i mitten med en liten pil som pekar ner. Jag har provat att köra spelet i kompatibilitets läge (Då jag sitter på Windows XP) men inget resultat. Någon som har den minsta idé?

Mvh / Raztak

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650W | ATI HD 4870 | Gigabyte EP45-DS4 | Corsair 2x2048MB RAM
Samsung 500GB Powerspin | Intel E8400 Dual Core | Logitech MX 518 | Samsung 943NW

Permalänk

Lite tips till nästa gång du postar här... för det första har du postat i fel tråd, den här tråden är för spelkonsoler och konsolspel. För det andra är "hjälpa snarast" inte en särskilt bra rubrik på ett inlägg.. skriv hellre en rubrik som gör att man kan förstå vilken typ av problem du har exempelvis "diablo2 strul". Välkommen till forumet!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Lite tips till nästa gång du postar här... för det första har du postat i fel tråd, den här tråden är för spelkonsoler och konsolspel. För det andra är "hjälpa snarast" inte en särskilt bra rubrik på ett inlägg.. skriv hellre en rubrik som gör att man kan förstå vilken typ av problem du har exempelvis "diablo2 strul". Välkommen till forumet!

Ska försöka precisera mig till nästa gång ^^ Ber om ursäkt för de småfel jag begått. Men men, problemet kvarstår. Någon?

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650W | ATI HD 4870 | Gigabyte EP45-DS4 | Corsair 2x2048MB RAM
Samsung 500GB Powerspin | Intel E8400 Dual Core | Logitech MX 518 | Samsung 943NW

Permalänk
Medlem

Hejsan, och välkommen till forumet.
För det första, detta är knappast ett forum som är kända för sina vänliga bemötanden (som du kanske märkt?).

superboss: Nästa gång kanske du kan försöka svara på hans fråga också, och inte bara skräpa ner tråden? Använd PM funktionen istället. Dessutom postade han i fel forumsdel, vore lite konstigt om han lyckades posta i någon annans tråd. ^^

Till problemet: Jag vet inte riktigt om detta har just med Diablo2 att göra. Det händer inte för några andra spel?
Om jag minns rätt så ska du kunna ställa in om du vill använda DirectX, openGL eller Software i D2? Vilken kör du med?
Skriv gärna ner hela ditt system.
Vet ej om det har med saken att göra, men din bakgrundsbild finns sparad på datorn, och inte bar i någon temp. mapp?

MVH //Gorian

EDIT: Finns bakgrundsbilden där om du ALT+TAB (tabbar ur) spelet? Eller har den försvunnit då också?
Om den finns där, finns den kvar om du avslutar spelet genom att trycka ALT+F4?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Hejsan, och välkommen till forumet.
För det första, detta är knappast ett forum som är kända för sina vänliga bemötanden (som du kanske märkt?).

superboss: Nästa gång kanske du kan försöka svara på hans fråga också, och inte bara skräpa ner tråden? Använd PM funktionen istället. Dessutom postade han i fel forumsdel, vore lite konstigt om han lyckades posta i någon annans tråd. ^^

Till problemet: Jag vet inte riktigt om detta har just med Diablo2 att göra. Det händer inte för några andra spel?
Om jag minns rätt så ska du kunna ställa in om du vill använda DirectX, openGL eller Software i D2? Vilken kör du med?
Skriv gärna ner hela ditt system.
Vet ej om det har med saken att göra, men din bakgrundsbild finns sparad på datorn, och inte bar i någon temp. mapp?

MVH //Gorian

EDIT: Finns bakgrundsbilden där om du ALT+TAB (tabbar ur) spelet? Eller har den försvunnit då också?
Om den finns där, finns den kvar om du avslutar spelet genom att trycka ALT+F4?

//Gorian

Att påpeka att ett inlägg har postats i fel forumdel är knappast att skräpa ner eller att vara otrevlig och anledningen till att jag gjorde det i tråden istället för PM är förhoppningen om att fler läser och lär sig. Sluta läsa in saker som inte uttryckligen står för det blir bara irriterande. Min avsikt var inte att vara dryg eller otrevlig vilket du verkar antyda. Tvärtom försökte jag hjälpa trådskaparen att skapa bättre förutsättningar för att få hjälp med sitt problem. Nu slängde du på dig "jag ska minsann visa vilken hyvens kille jag är"-kepsen som en självutnämnd forumpolis och försökte framställa mig som en bad guy, helt i onödan. Ta en toy!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

*topic redigerad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Hittade detta på en sökning på Google:

http://forums.diabloii.net/showthread.php?t=419471

Det står att det enda som Blizzard kunnat komma på är att sätta bakgrunden genom att ställa in den genom att gå in på Kontrollpanelen > Bildskärm > Skrivbord och sedan välja bakgrunden därifrån och inte sätta den genom att högerklicka på bilden och välja därifrån.

Det andra som ska fungera är att stänga av det genom att minimera och stänga av genom att höverklicka på programmet och sedan "Stäng" du kan också pröva att stänga av processen och om det fungere

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

på min andra PC så har jag samma problem med d2 men inte på min huvud dator =/

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Lite tips till nästa gång du postar här... för det första har du postat i fel tråd, den här tråden är för spelkonsoler och konsolspel. För det andra är "hjälpa snarast" inte en särskilt bra rubrik på ett inlägg.. skriv hellre en rubrik som gör att man kan förstå vilken typ av problem du har exempelvis "diablo2 strul". Välkommen till forumet!

Ursäkta för offtopic. Men hur kan du får diablo 2 att passa in i spelkonsoler? Diablo 2 finns endast till PC och Mac och det är just PC eller mac han spelar på.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Ursäkta för offtopic. Men hur kan du får diablo 2 att passa in i spelkonsoler? Diablo 2 finns endast till PC och Mac och det är just PC eller mac han spelar på.

Tråden låg ursprungligen i spelkonsollsavdelningen och han påpekade att den inte borde ligga där. Som du ser så blev tråden flyttad

Han blandade ihop "forumdel" med "tråd".

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Jag tycker också att han ska posta i den stora Diablo tråden här på sweclockers där alla Diablo spelare finns

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2...

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64