Permalänk
Avstängd

Grävde lite i spelarkivet(vinden) idag och hitta en massa gamla roliga spel.

Och hittade åtminstånde en väldigt underskattat spel, Outwars från Microsoft

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Tresspasser måste vara ett av de mest underskattade spelen någonsin, det var helt sjukt banbrytande när det kom alltså. Glöm HL2's fysik, Tresspasser slog det med åratal när det kom ut -98.
Och inte nog med det, att använda nytänkande och innovativa sätt att se hälsa och få veta hur mycket ammo man hade kvar, då spelet helt saknade hud, vilket är något som används idag i Condemned och King kong bland annat.
För att inte tala om de otroligt stora och öppna landskapen man färdades i, så stora utomhus banor hade inte något annat spel kommit i närheten av med den detaljrikedomen. Lådor kunde hittas och plockas upp för att staplas på varandra samt en mängd andra fysik puzzel.

HAHAHAHA! Tresspasser skulle sakna hud? Knappast.

Jag vet att du menar HUD men det lät kul att det saknas hud eftersom att man kollar ner på "sina" bröst för att se hur mycket liv man har.

F.ö. är Halo inte underskattat, Halo 2 däremot är ruggit överskattat.

Chronicles of Riddik är inte diekt underskattat heller, mest glömt. Ett av de bästa spel jag kört dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Tresspasser måste vara ett av de mest underskattade spelen någonsin, det var helt sjukt banbrytande när det kom alltså. Glöm HL2's fysik, Tresspasser slog det med åratal när det kom ut -98.
Och inte nog med det, att använda nytänkande och innovativa sätt att se hälsa och få veta hur mycket ammo man hade kvar, då spelet helt saknade hud, vilket är något som används idag i Condemned och King kong bland annat.
För att inte tala om de otroligt stora och öppna landskapen man färdades i, så stora utomhus banor hade inte något annat spel kommit i närheten av med den detaljrikedomen. Lådor kunde hittas och plockas upp för att staplas på varandra samt en mängd andra fysik puzzel.

Det finns HUD i Condemned.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Pocahontas: Återkomsten fick bara ynka 2.6 utav 10 poäng vilket gjorde mig grymt besviken.

Själv har jag spelat spelet i ett halft år utan att tröttna på det ett dugg.
Grafiken är inget att klaga på, suverän spelkänsla utan buggar och andra spelstopp.
Inga cirklar (Pocahontas coins) har brist på balans.

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Provat Darkstar One ?
Nästan samma anda som Freelancer.

provade demot för ett tag sedan och blev inte direkt övertygad. men man kanske skulle ge det en chans, demot ger inte så många minuters speltid.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Natural Selection.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

ett spel som verkligen är underskattat är outcast.
spelet var riktigt buggigt, men när det väl fungerade...wooow vilken värld man hade och undersöka=)
lagom stor och mycket intressant=)

trots pc-gamers 96%i betyg (har ja för mig) så fick jag känslan av att spelet var glömt innan det nådde hyllorna.

Visa signatur

jag e jag

Permalänk
Medlem

Oblivion.

Det är inte det allra mest underskattade såklart, men det är inte tillräckligt många som håller med om att Oblivion är det bästa spel som nånsin gjorts. Jag fattar tex inte hur folk kan tycka att ful-spel som Half-life 1 eller 2 kan vara bättre.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Oblivion.

Det är inte det allra mest underskattade såklart, men det är inte tillräckligt många som håller med om att Oblivion är det bästa spel som nånsin gjorts. Jag fattar tex inte hur folk kan tycka att ful-spel som Half-life 1 eller 2 kan vara bättre.

Det är ju en jäkla skillnad på spelen, som att jämföra äpplen med päron.
Det är kanske så att fps går hem bättre hos den stora publiken, bättre än light-rpg iaf.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

flatout 1 ? det hörde jag inget av när dte kom typ. lätt roligaste bil spelet jag lirat på pc, det är bättre än 2an tycker jag

Permalänk
Medlem

G Police var faktiskt kul kul kul!

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Oblivion.

Det är inte det allra mest underskattade såklart, men det är inte tillräckligt många som håller med om att Oblivion är det bästa spel som nånsin gjorts. Jag fattar tex inte hur folk kan tycka att ful-spel som Half-life 1 eller 2 kan vara bättre.

Andra människor kanske vill ha lite story/djup i sina spel, något som Oblivious totalt saknar. "Ful-spel", inte undra på att alla speltillverkare bara tänker på grafiken idag, shiet!

Permalänk
Medlem

Kan nog inte annat än hålla med om Bloodlines, ett av de bättre spelen jag kört faktiskt, trots buggarna.

Permalänk
Medlem

Drakan, helt galet att det spelet inte fått en uppföljare med tanke på hur mycket före det var andra liknande spel gameplaymässigt när det kom.

Permalänk
Medlem

American Mcgees Alice

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk

Dark messiah might and magic fick inte mycket uppmärksamhet tycker jag, ändo är spelet hur bra som helst

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

ARMA: Armed Assault, de som gjort Operation flash point, om jag minns rätt. Riktigt skoj spela ialf. Speciellt multiplayer. Sedan har vi Two Worlds som folk gav upp på för att releasen var buggen själv. Men med lite tålamod och uppdateringar så är det riktigt skoj : )

Permalänk

Indigo Prophecy, Call of Juarez samt Stalker.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Skojig tråd
Måste ju bara nämna Neverwinter Nights!! Grym campaign, men framför allt så var det så jävla roligt online. Hade inte allt folk lämnat för Lineage 2, Guild wars och WOW så hade jag fortfarande spelat det....
Ett riktigt rollspel där man verkligen kunde göra sin unika karaktär. Verkligen avancerat till skillnad från dagens MMORPG som tex Lineage, guildwars etc...
Coolt att man kunde göra sin egna värld och sen låta andra spelare spela på den!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Outcast

Okej, det har fått bra recensioner, men känner knappt några som spelat det. Helt sjukt bra spel.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sapiens
Kul att du skapa denna tråd för jag satt just och fundera över såna spel. Jag har spelat många spel och roligast är ju oftast att spela i multiplayer där jag har flera exempel på spel som bör kollas upp om ni inte redan känner till dem:

Multiplayer delen i Splinter Cell Chaos Theory. Spela som spion i tredjeperson eller som mercenary i förstperson. Man kan köra deathmatch och diskhunt men storymode är att rekommendera där spionerna ska klarar vissa saker som att hacka datorer, sno en disk eller spränga något och mercenary ska stoppa dem. Till sin hjälp har spionerna massa gadgets som stickycamera, spybullet för att avlyssna merc, flash och smokegrenade, camosuit (typ som predator) mm och en stungun för att skydda sig. Mercen har också massa gadgets men då mer destruktiva som grenades, tazer och mines men även saker som spytrap och gasmask. Spionerna ska främst hålla sig gömda och undvika mercen men kan även döda dem men det är något mer utmanande än det är i singelplayer då enda sätter är att bryta nacken eller dra ner dem över ett räcke. Lyckas man dock så blir man rätt glad och adrenalinkicken man får under man smyger sig på mercen är påtaglig. Det kan ibland vara svårt att hitta folk som vill spela som merc eftersom dem flesta inte vet att man spelar i fps view då men har man någon kompis som tycker om att skjuta på stackars försvarslösa spionerman så kan det lösas annars får man turas om. Spelet erbjuder en helt ny multiplayer upplevelse som inte bör missas där man upptäcker nya knep hela tiden även som merc och jag rekommenderar det starkt. Dubbel agent kan vara att föredra också men då krävs shadermodel 3.0 kort.

Multiplayer delen i Codename Eagle som är föregångaren till Battlefield som många inte känner till. Spelet utspelar sig i första världskrigsmiljö där man kan åka omkring med allt ifrån motorcykel till zeppelinare. Spelet kan vara fruktansvärt roligt på lan dock kan det vara lite buggigt men få saker slår att bli jagad av ett klassiskt dubbelvingat flygplan när man sitter i en sidovagn på en motorcykel och skjuter efter det jagade flygplanet.

Rune. Hack and slash spel som jag tycker är väldigt kul i multiplayer och det finns en expansion till det Halls of Valhalla som bör provas om ni vill ha lite hjärndöd men ändå rolig fighting.

Alien vs Predator 1och 2. Vad mer kan man säga spela som tre helt olika raser och njut av dessa mästerverk. Ok spelen var väl kanske inte jätte balanserade och hade sina små problem i multiplayer men det var ändå sjukt roligt och jag vet få spel som jag verkligen vill se ännu en uppföljare till som det här. Om du ska spela detta i multiplayer rekommenderar jag tvåan och då Primal Hunt, ettan är också väldigt kul men svårspelat eftersom gubbarna rör sig väldigt snabbt speciellt aliens där det som nybörjare kan vara näst intill omöjligt att få grepp om situationen när man klättrar runt väggarna. Balanseringen som sagt kan vara lite knepigt speciellt när man spelar som predator mot marines dock kan man göra så att man spelar 1 predator mot 4 marines eller liknande. Även fast spelen är lite gamla idag är dem fortfarande helt körbara speciellt tvåan och detta är ett spel som du måste testa och köra med dina polare.

Ett annat äldre spel som är fortfarande helt körbart är Operation Flashpoint. Det finns många bra moddar till det allt ifrån lego till Starwars och även ett high resolution pack som fräschar upp det lite. Kan du inte köra Armed Assault så är detta ett bra alternativ.

Garry's Mod om det är nu någon som har missat det så är det verkligen värt att pröva på. Visst man måste ha HL2 men jag kan säga att det är det värt att skaffa det bara för Garry's Mod, för även fast du inte tycker om half life så kommer du troligtvis ändå tycka om Garry's Mod.

C&C Generals och då främst multiplayer där Zero Hour är att rekommenderas. Du kanske får nog sätta vissa egna regler som inga supervapen och liknande men utöver det så anser jag att det är bland det bästa moderna rts spelet. Att spela som GLA kan vara otroligt roligt där självmordsbombare, traktorer som sprutar gift, angrymob mm står till ditt förfogande. China och USA har även intressanta enheter och spelet är mer genomtänkt än vad man tror. I Zero hour kan man även inrikta sig mer på olika saker som demolition, airforce, nuke, toxin, infantry general mm som kan erbjuda väldigt intressanta taktiker.

Ett lite nyare spel som många nog har missat är Rainbow Six Vegas eller vad det snarare borde ha hetat Ghost Recon Advance Warfigher Vegas. Det märks faktiskt inte allt för mycket att det är en konsolkonvertering förutom kravet av shadermoder 3.0 då vilket är synd. För spelet är faktiskt riktigt kul både i singelplayer och multiplayer som kan vara ett bra val om man tröttnat på CS. Spelet erbjuder en rik sektion av vapen där ljuddämpare, lasersikten kikare mm går att sätta på dem flesta vapnen och görs så snyggt också. Man kan även costumiza ens utseende rätt rejält och det funkar även i teamplay eftersom ens lagkamrater är markerade. Precis som i Ghost Recon Advance Warfigher kan man även spela coop vilket många nog uppskattar. Att spelet har väldigt shyst grafik och härligt ljud är inget minus heller för den delen och spelet har en allmänt bra känsla.

Finns många fler spel som jag skulle kunna ta upp men jag orkar inte skriva mer nu…:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Chronicles of Riddick säger jag bara. Sjukt bra spel....

agree... cnc generals ZH med moddar installerade är sjukt roligt, fast numera spelar jag dock supreme commander mer.
Riddick var år 2004s näst bästa spel efter hl2, så nog är det bra.
Och OFP och sin efterföljare ArmA är riktigt bra spel också.
Sen tycker jag emperor: battle for dune är mycket bra.

Permalänk

Tyckte Painkiller var ett underskattat spel.

Dom flesta spel recensenter verkade se det som "Har du inget bättre för dig så kör Painkiller"
Tyckte själv underhållningsvärdet var väldigt bra till skillnad från Doom 3, HL2 m.m, där ju längre man kom ju tråkigare blev det.
Var lätt och köra samt att jag har alltid gillat den här Serious Sam genren, en man med väldigt stor pistol skjuter hundratals anfallande fiender på en gång till stämnigsfull musik.

Okay Multiplayer delen var väll kanske inget och hänga i julgranen men fortfarande tillräckligt bra för att kunna spendera en tråkig söndags eftermiddag framför datorn.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk

planescape torment, wizardry 8, darkstone, nox, beyond divinity

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk

Death rally

Det var skit sköj. Har inte lyckats få det att fungera på min nuvarande dator.

Permalänk

Seadogs är tillhör också skaran av sjukt underskattade spel vill jag påstå. Visserligen så är "mainquesten" hyfsat obegriplig, men spelet är så pass olinjärt att det är skitkul att spela ändå. Absolut bästa piratesderivatet jag känner till, och i min åsik det bästa spelet bethesta har producerat i modern tid (morrowind är också bra, men inte samma känsla). Dessutom har spelet ett ofattbart bra soundtrack.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee
Drakan, helt galet att det spelet inte fått en uppföljare med tanke på hur mycket före det var andra liknande spel gameplaymässigt när det kom.

Drakan 2 finns till PS2.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
G Police var faktiskt kul kul kul!

Tack för den flashbacken! Så jävla grymt spel, minns när jag satt och nötte, jesus vad skoj jag hade!!

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Tresspasser måste vara ett av de mest underskattade spelen någonsin, det var helt sjukt banbrytande när det kom alltså. Glöm HL2's fysik, Tresspasser slog det med åratal när det kom ut -98.
Och inte nog med det, att använda nytänkande och innovativa sätt att se hälsa och få veta hur mycket ammo man hade kvar, då spelet helt saknade hud, vilket är något som används idag i Condemned och King kong bland annat.
För att inte tala om de otroligt stora och öppna landskapen man färdades i, så stora utomhus banor hade inte något annat spel kommit i närheten av med den detaljrikedomen. Lådor kunde hittas och plockas upp för att staplas på varandra samt en mängd andra fysik puzzel.

Vad precis det jag tänkte på..

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSGULD
Skojig tråd
Måste ju bara nämna Neverwinter Nights!! Grym campaign, men framför allt så var det så jävla roligt online. Hade inte allt folk lämnat för Lineage 2, Guild wars och WOW så hade jag fortfarande spelat det....
Ett riktigt rollspel där man verkligen kunde göra sin unika karaktär. Verkligen avancerat till skillnad från dagens MMORPG som tex Lineage, guildwars etc...
Coolt att man kunde göra sin egna värld och sen låta andra spelare spela på den!

Jag skulle inte vilja påstå att NWN är underskattat, snarare överskattat. BG-serien, Panescape Torment och andra spel från samma utvecklare är otroligt mycket bättre. NWN saknar känsla.