Permalänk
Inaktiv

Dell har väl bytt skrämar till sina datorer några gånger. Vet att KSMB skrivit förklaring för att kunna läsa vad det är för tillverkare man har. Så tror inte det stämmer. Tvivlar på att de byter till sämre hela tiden

Bas Rutten, undviker frågan fint... skriver att de har samma dator, det är inte likadan du menar? och i vilket fall som... vad gör det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Dell har väl bytt skrämar till sina datorer några gånger. Vet att KSMB skrivit förklaring för att kunna läsa vad det är för tillverkare man har. Så tror inte det stämmer. Tvivlar på att de byter till sämre hela tiden

Bas Rutten, undviker frågan fint... skriver att de har samma dator, det är inte likadan du menar? och i vilket fall som... vad gör det?

mmm, vilken fråga då?
Om jag tillfört något kontruktivt?

Det kanske jag inte gjort..., men hur många inlägg är kontruktiva totalt sett å andra sidan.

Jag fösökte föra en diskussion/debatt med KSMB, men det gick inte.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bas Rutten
mmm, vilken fråga då?
Om jag tillfört något kontruktivt?

Det kanske jag inte gjort..., men hur många inlägg är kontruktiva totalt sett å andra sidan.

Jag fösökte föra en diskussion/debatt med KSMB, men det gick inte.

PM är nog vettigare då

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
PM är nog vettigare då

Ursaekta foer offtopic, men att foersoeka oevertyga KSMB/Putkinen aer helt loenloest.

Se gaerna mitt foersoek haer:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

KSMB är avstängd tyvärr annars kunnde han ha gett dig bra råd

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Ursaekta foer offtopic, men att foersoeka oevertyga KSMB/Putkinen aer helt loenloest.

Se gaerna mitt foersoek haer:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

ännu en anledning till att ta det PM... imo

btw, kan man läsa anledning till avstägning nånstan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Ursaekta foer offtopic, men att foersoeka oevertyga KSMB/Putkinen aer helt loenloest.

Se gaerna mitt foersoek haer:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

OMG, han är nog det största troll jag stött på

Visa signatur

Technörd

Permalänk

jag skulle också gärna vilja veta varför han blev avstängd, han som hjälpte mig så mkt med min dator = )

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet faktiskt inte riktigt men troligen foer att han har lite foer maanga anvaendare. Tex aer KSMB och Putkinen mest troligen samma person.

Vill ni ha reda paa mer faar ni ta det i feedbackforumet. Haenvisa till Airwolf i rubriken daa det aer han som haaller i det.

http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=...

Aater till topic nu

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Förresten, det verkar som om man inte kan man beställa Inspiron 9400 med 7900gs längre. Ser ut som det är ersatt med RADEON X1400.

Finns det några andra alternativ mellan 10-15'000 än Zepto och Dell om man vill ha ett snabbare grafikkort än GeForce 7600?

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bas Rutten
Förresten, det verkar som om man inte kan man beställa Inspiron 9400 med 7900gs längre. Ser ut som det är ersatt med RADEON X1400.

Finns det några andra alternativ mellan 10-15'000 än Zepto och Dell om man vill ha ett snabbare grafikkort än GeForce 7600?

x1400 har legat där länge man har kunnat välja mellan de 2 korten.
Men iaf...
XPSen är inte mycket dyrare. Med tex studentrabatt (om du eller någon du känner är student givetvis...) och lite prut kan du nog få ner den i ungefär samma prisklass.

PRIS: 16790,00

Intel® Core™ 2 Duo-processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Äkta Windows Vista™ Home Premium (Engelskt)
1 -Year International On-site service
17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®(Blank skärm)
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
120 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara
XPS 256MB NIVIDIA7® GeForce™ Go 7900 GS
9-cells litiumjonbatteri (80 wattimmar)
Tillbehör
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI-kort (för Core 2 Duo-processorer)
Ingen bärväska
Tjänst och Programvara
Ej antivirus- och säkerhetsskydd - engelska
Microsoft® Works 8.5 - engelska
Ej fotoorganisering eller programdelning/ej fotoredigeringsprogram(Engelskt)
Resurs-DVD för Inspiron för Vista (diagnostik och drivrutiner)
Ingår också
Inbyggt tangentbord med single pointing - svenska/finska (QWERTY)
XPS Entry N05XP5
Inspiron-beställning - Sverige
System Documentation with Eur Power Cord
56,6 k V.92-kompatibelt internt modem och adapter
1 -Year International On-site service
Dells internetorder.
130 W nätadapter

Bör inte va så svårt att pruta en 900kr eller be dem sätta dit en 1440x?? skärm istället kanske?

Permalänk
Medlem

Jadå det finns Asus

t.ex. har dom 3 modeller tror jag mellan 14-15 tum med 7700go

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
http://www.prisjakt.se/produkt.php?j=175683,175682,144754,173... <- där har du.

Ja där fanns det ja!

Dock verkar inte den Asus-datorn med 8600 vara GT, utan enbart GS.
Men iaf...

Den Dell-datorn du föreslog var ju inte allt för dum! Fast jag tror Dell borde släppa nya modeller snart.

Så det bästa är nog att vänta.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bas Rutten
Ja där fanns det ja!

Dock verkar inte den Asus-datorn med 8600 vara GT, utan enbart GS.
Men iaf...

Den Dell-datorn du föreslog var ju inte allt för dum! Fast jag tror Dell borde släppa nya modeller snart.

Så det bästa är nog att vänta.

Mjo det känns nästan som om de har utförsäljning eller något... nu när de tog bort 7900an från 9400an (mycke siffror där ) och sänkt priserna osv osv... sen måste de ju börja med Santa Rosa snart med på deras vanliga datorer. Mi hope jag väntar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Mjo det känns nästan som om de har utförsäljning eller något... nu när de tog bort 7900an från 9400an (mycke siffror där ) och sänkt priserna osv osv... sen måste de ju börja med Santa Rosa snart med på deras vanliga datorer. Mi hope jag väntar

jaoo, känns nästan också (iaf för min del) att man vill ha ett 8800 kort, om man ska konka omkring på 4kg!

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bas Rutten
jaoo, känns nästan också (iaf för min del) att man vill ha ett 8800 kort, om man ska konka omkring på 4kg!

Ja jag har inte väntat sedan Nov och tittat... för att köpa en ny dator precis innan övergången lite onödigt

Permalänk
Medlem

köpte en ny dator idag (eller rättare sagt beställde)

ska ha den som speldator och media daor så jag va oxå kräsen när jag valde.

eftersom den laptop jag har idag Acer 3610 1,6Ghz laptop börjar bli lite för seg och inte har fullstorlek på tangentbord och dålig bild på vidvinkeln.

mina största krav var därför bildskärm och fullskaligt tangentbord. (Underlättar med fllskaligt tangentbord när man spelar, lättare att hitta tangenterna samt att man inte trycker fel lika lätt)

satt under längre tid och tittade på XPS 1710.. men då saknas siffer tangenterna samt den fullskaliga tangentbordet.. och XPS 1730 är på tok för dyr (men jag skulle lätt vilja påstå att det är den ultimata spel laptopen för den som har råd)

jag köpte mig en HP DV9580eo

HPS hemsida för fakta: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF06b/23355-186369-12...

denna dator är iof lite klumpig, men förbaskat bra och mycket snygg

fastnade för att den har dubbla ljuskällor (ULTRA brightview).. oslagbar bild

• Intel® Core™ 2 Duo-processor T7300
• 2048 MB (2 jx 1 024 MB)
• 320 GB (2 xi 160j GB) SATA-hårddisk 5400 lrpm
• 17-tums WXGA+ High Definition ULTRA BrightView Widescreen
• NVIDIA® GeForce™ 8600M

kort och gott en bra dator.. mycket HDD plats.. och hyffsat bra grafikkort och lagom stor cpu

har ni några synpunkter på denna datorn får ni gärna dela med er av era synpunkter, tror att jag kommer bli mycket nöjd med denna iaf.

min kompis har en föregående modell av denna Dv9095ea med AMD 1,8ghz och ULTRA brightview oxå.. och den klarar alla spel vi testat hittills utan minsta lagg.

hoppas du hittar vad du söker.. återkommer med uppdatering av denna dator så snart den blivit levererad.

EDIT: vill tillägga att ni snackar om spel laptop i 10-15k klassen.. jag fick min för 14k inkl frakt men rek pris på HP är strax under 18k

Visa signatur

HP HDX 9350 | Intel Core Duo T8100 @ 2,1GHz | Memory 3GB |
Nvidia Geforce 8800M GTS 512Mb | 500Gb SATA |
Windows Vista Home

Permalänk
Medlem

vart köptes den då?

Visa signatur

Nya datorn:
AMD Athlon64 X2 Dual Core 6000+ 3.0GHz -- OCZ Gold XTC (2x2048MB) DDR2 PC2-6400 800MHz -- Leadtek WinFast GeForce 8800GTX 768MB DDR3 -- Cooler Master Extreme Power 650W -- XION chassie -- G15 tangentbord -- 22" Wide Samsung 226BW -- XP PRO!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Watrex
vart köptes den då?

webhallen.com

Visa signatur

HP HDX 9350 | Intel Core Duo T8100 @ 2,1GHz | Memory 3GB |
Nvidia Geforce 8800M GTS 512Mb | 500Gb SATA |
Windows Vista Home

Permalänk
Medlem

Kolla på asus c90, den kostar ju inte mer än 14 tusen idag.. de är då ett riktigt kraftpaket för spel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundvall
Kolla på asus c90, den kostar ju inte mer än 14 tusen idag.. de är då ett riktigt kraftpaket för spel!

då får man nöjja sig med en 15,4" skärm

samt att den väger ca 8Kg

Visa signatur

HP HDX 9350 | Intel Core Duo T8100 @ 2,1GHz | Memory 3GB |
Nvidia Geforce 8800M GTS 512Mb | 500Gb SATA |
Windows Vista Home

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xicaxo
då får man nöjja sig med en 15,4" skärm

samt att den väger ca 8Kg

8 kg? pfft, är du pantad i colan eller? 3,1 kg väger den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ouffer
8 kg? pfft, är du pantad i colan eller? 3,1 kg väger den

http://www.acist.se/Shop/Index.php?iId=1742&sReferal=Kelkoo

antar att de menar hela paketet då.. såg att de va 3,1kg på en annan sida nu när du sa det.. Nej, jag ä INTE pantad i colan gubbe lilla

Visa signatur

HP HDX 9350 | Intel Core Duo T8100 @ 2,1GHz | Memory 3GB |
Nvidia Geforce 8800M GTS 512Mb | 500Gb SATA |
Windows Vista Home

Permalänk
Avstängd

hehe, nä men verkar det logist att en dator med 15,4" skärm väger 8 pannor? man börjar ju undra då...

Permalänk
Medlem

jo, jag blev lite förundrad när jag såg att det stod 8kg i vikt, men man vet aldrig vad de stoppat i den

Visa signatur

HP HDX 9350 | Intel Core Duo T8100 @ 2,1GHz | Memory 3GB |
Nvidia Geforce 8800M GTS 512Mb | 500Gb SATA |
Windows Vista Home