Permalänk
Medlem

Bästa gamer-laptop för 10-15k

Som rubriken säger. Letar efter en "gamer laptop" för 10-15k (från komplett.se). Har ingen jättekoll på bärbara. Vilket märke är det som "gäller"? Grafikkrets och cpu?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Inaktiv

TIll att börja med kan du säga hur stor skärm du vill ha.
17", Dell 9400,
14-15" Zeptos nya
(finns trådar för båda på)
Tycker jag iaf

edit: såg nu att det var från komplett... orkar jag inte kolla håll dig borta från Acer bara

Mitt personliga tycke är iaf Intel som CPU, nvidia som Grafikkort, även om ATI har lika bra presterande kort i den klassen.

Permalänk
Avstängd

vill du ha en riktig gaming laptop, ta 9400. bättre på alla sätt en Zepton. du får en 9400 med 2gb ram, True life skärm, go7900gs för en 14-15k (bereonde på vilken ghz du tar på cpun). låser du dessutom upp gpun, så får du en laptop som presterar ruggigt bra, (gör den i.o.f orginal också).

ps. Du får även dubbelt ramminne just nu, kan du istället ta en fet core 2 duo...good luck

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

ta en 9400 om du vill släpa den, ta en 14" zepto om du någon gång tänkt bära den.

Visa signatur

:D:D:D

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drifty
ta en 9400 om du vill släpa den, ta en 14" zepto om du någon gång tänkt bära den.

kan inte folk bara lägga ner... det är väl rätt personligt hur mycket man orkar bära... tror inte alla är som dig. trött på det.

För övrigt beror det helt på hur mycket man ska ut och gå med den. Ska man gå på stan med sin laptop håller jag med dig... ska man mest ha den hemma är annan femma. Ska man gå 100m till bilen och sen sitta i skolan är vikten heller inga problem. Så ja, upp till var och en.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
vill du ha en riktig gaming laptop, ta 9400. bättre på alla sätt en Zepton. du får en 9400 med 2gb ram, True life skärm, go7900gs för en 14-15k (bereonde på vilken ghz du tar på cpun). låser du dessutom upp gpun, så får du en laptop som presterar ruggigt bra, (gör den i.o.f orginal också).

ps. Du får även dubbelt ramminne just nu, kan du istället ta en fet core 2 duo...good luck

suck...

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
vill du ha en riktig gaming laptop, ta 9400. bättre på alla sätt en Zepton. du får en 9400 med 2gb ram, True life skärm, go7900gs för en 14-15k (bereonde på vilken ghz du tar på cpun). låser du dessutom upp gpun, så får du en laptop som presterar ruggigt bra, (gör den i.o.f orginal också).

ps. Du får även dubbelt ramminne just nu, kan du istället ta en fet core 2 duo...good luck

Förutom att zepton är/har:

mindre
har bättre grafikkort
billigare
väger mindre
klarar dx10
grafikkort som är bättre
santa rosa
går att bära runt en hel dag
går också att klocka om man så vill

Listan går att göra längre.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Förutom att zepton är/har:

mindre
har bättre grafikkort
billigare
väger mindre
klarar dx10
grafikkort som är bättre
santa rosa
går att bära runt en hel dag
går också att klocka om man så vill

Listan går att göra längre.

Ao håller med dig Zepton är helt klart mer attraktiv på pappert... personligen hade jag dock väntat för att se vad dell kommer med (Fast det kanske dröjer...).

Sen beror det på om man vill ha liten eller stor skärm, ska man spela vill man kanske ändå ha en 17" får se vad trådskaparen säger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Ao håller med dig Zepton är helt klart mer attraktiv på pappert... personligen hade jag dock väntat för att se vad dell kommer med (Fast det kanske dröjer...).

Sen beror det på om man vill ha liten eller stor skärm, ska man spela vill man kanske ändå ha en 17" får se vad trådskaparen säger

Ska man spela så ska man köpa en extern skärm, tangentbord och mus imo. Eller så har man redan det om man har en stationär burk.

Gör man det så får man en dator som man kan bära med sig och ändå spela bra på.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Inaktiv

tycker man kan spela på en 17" (15" med...) och då slipper man ha extern skärm. Kanske det som är meningen, spara plats och få det att se snyggare ut där hemma... men samtidigt kunna spela på sin dator? vem vet... (mus kan man koppla till lätt varsom och tangentbord behövs ju inte kopplas till)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
tycker man kan spela på en 17" (15" med...) och då slipper man ha extern skärm. Kanske det som är meningen, spara plats och få det att se snyggare ut där hemma... men samtidigt kunna spela på sin dator? vem vet... (mus kan man koppla till lätt varsom och tangentbord behövs ju inte kopplas till)

Visst kan man det, men jag föredrar dock att sitta med en extern skärm. Har iofs ett massivt skrivbord så har hur mycket plats som hälst.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

jobbar KSMB på Dell eller???!???!??

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

Jag tror han/hon gör det, nu har det nästan slått rekord i fanboyism. Tack för dagens garv KSMB -->

Citat:

vill du ha en riktig gaming laptop, ta 9400. bättre på alla sätt en Zepton.

Permalänk
Medlem

danne_jaha. min bror har en 9400 och det är fan ingenting jag ens skulle vilja bära med mig till bilen :p. i mitt tycke är inte en 9400 ett bra bärbart köp :p.

Visa signatur

:D:D:D

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drifty
danne_jaha. min bror har en 9400 och det är fan ingenting jag ens skulle vilja bära med mig till bilen :p. i mitt tycke är inte en 9400 ett bra bärbart köp :p.

Nä precis, det är rätt personligt min nästa dator ska va sådan. har känt på den. Bär idag runt på asus 15" med skolböcker... inga problem. Sen finns där folk som vill ha 12" allt över är släpbart... folk som tycker Macbook är perfekt och inte vill ha större så ja... låt var person avgöra vad de trivs med (imo)

Permalänk
Avstängd

bättre grafikkort vart får du det ifrån. go7900gs har 20 pipes och får ca 3800 i 3dmark06

go8600 har 16 pipes och får ca 3100 i 3dmark06 (eller tror du bara för att det är ett DX10-kort så är det alltid bättre ?)

kan garantera att du kan lira med högre AA, högre upplösning på ett go7900gs. ((dessutom så låser (nästan alla 9400-ägare) upp sin gpu, vilket medför ca 5-5500 i 3dmark06.....kan du försöka få i en 14", lycka till))

dessutom har Dell bättre support, byggkvalite.....

en annan sak. Zepton är knappt testad i verkligheten (finns bara några butiksresencioner), knappt ingen som vet hur den funkar i spel o dylikt.....

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
bättre grafikkort vart får du det ifrån. go7900gs har 20 pipes och får ca 3800 i 3dmark06

go8600 har 16 pipes och får ca 3100 i 3dmark06 (eller tror du bara för att det är ett DX-kort så är det alltid bättre ?)

kan garantera att du kan lira med högre AA, högre upplösning på ett go7900gs. ((dessutom så låser (nästan alla 9400-ägare) upp sin gpu, vilket medför ca 5-5500 i 3dmark06.....kan du försöka få i en 14", lycka till))

dessutom har Dell bättre support, byggkvalite.....

en annan sak. Zepton är knappt testad i verkligheten (finns bara några butiksresencioner), knappt ingen som vet hur den funkar i spel o dylikt.....

Va? go8600 får 3800 stock, på beta drivrutiner och vista där 3dmark 06 inte stödjs riktigt. Räkna med en bit över 4k med riktiga drivrutiner osv.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=122876

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Inaktiv

Kan hålla med KSMB att man tar helt klart en risk om man köper Zepton... den är inte lika testad. Men skulle det va problem har man ju garanti osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
bättre grafikkort vart får du det ifrån. go7900gs har 20 pipes och får ca 3800 i 3dmark06

go8600 har 16 pipes och får ca 3100 i 3dmark06 (eller tror du bara för att det är ett DX10-kort så är det alltid bättre ?)

kan garantera att du kan lira med högre AA, högre upplösning på ett go7900gs. ((dessutom så låser (nästan alla 9400-ägare) upp sin gpu, vilket medför ca 5-5500 i 3dmark06.....kan du försöka få i en 14", lycka till))

dessutom har Dell bättre support, byggkvalite.....

en annan sak. Zepton är knappt testad i verkligheten (finns bara några butiksresencioner), knappt ingen som vet hur den funkar i spel o dylikt.....

HAHAHA!
I en annan tråd ju tom. du att 8600 var bättre än 7900!

Kan du garantera? haha! som om någon här skulle lita på ditt ord!

Dell har inte bättre byggkvalitet än Zepto! Iaf inte de jag varit i kontakt med!

Edit: 4500 i 3dMark06!! och då har de inte ens klockat kortet maximalt!
Dessutom är drivrutinerna fortfarande i tidigt stadie till 8600!

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=122876

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

KSMB- --> keep em coming, jag ramlar av stolen här, priceless! Helt underbara inlägg du har, jobbar pappa på Dell?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeifSandvik
KSMB- --> keep em coming, jag ramlar av stolen här, priceless! Helt underbara inlägg du har, jobbar pappa på Dell?

mmm, de va iof sant.
Tänkte inte på det! Han lär ju inte vara tillräckligt gammal för att arbeta själv!

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Avstängd

förstår ksmb lite. ni säger att go7900gs är ett sämmre kort en go8600gt. vilket inte stämmer såklart om man tittar på 3dmark resultaten.

håller även med om att nya zepton är en lite av en chansning. allt är nytt på den, Nvidia själva skriver till och med att det inte finns bra drivrutiner för tillfället till dom nya mobila grafikkorten. dessutom vet dom flesta Vista gör så att framförallt spel går lite segare. nää, att zepton skulle va bättre för spel en 9400, stämmer inte. däremot är zepton mindre, men det gör inte datorn till en bättre speldator.

Permalänk
Avstängd

(tänker inte hålla på tjavsa mer om det här, MEN) Bas Rutten, är du trög eller spelar du bara det. 4500 är med OC på go8600gt kortet (med en hög temp dessutom). orginal får go8600gt ca 3100 i 3dmark06

go7900gs får med OC +5500 i 3dmark06
och orginal ca 3800 i 3dmark06

här om du inte tror mig (go8600gt får för tusan bara lite bättre en DX9 kortet go7600gt)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Zepton verkar ju vara bäst just nu. Med tanke på att den har DX10.
Annars kan jag rekommendera Amilo Xi 1546 8-).

Hmm. skulle valt denna från komplett:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331051

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
(tänker inte hålla på tjavsa mer om det här, MEN) Bas Rutten, är du trög eller spelar du bara det. 4500 är med OC på go8600gt kortet (med en hög temp dessutom). orginal får go8600gt ca 3100 i 3dmark06

go7900gs får med OC +5500 i 3dmark06
och orginal ca 3800 i 3dmark06

MEN HAR DU FEL PÅ ÖGONEN ELLER?

STOCK(med ddr2 minnen istället för ddr3, beta drivrutiner och vista):

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=122876

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Känns som ni är lite offtopic...

(Jag är medveten att jag också gick off-topic i och med detta inlägget)

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
(tänker inte hålla på tjavsa mer om det här, MEN) Bas Rutten, är du trög eller spelar du bara det. 4500 är med OC på go8600gt kortet (med en hög temp dessutom). orginal får go8600gt ca 3100 i 3dmark06

go7900gs får med OC +5500 i 3dmark06
och orginal ca 3800 i 3dmark06

här om du inte tror mig (go8600gt får för tusan bara lite bättre en DX9 kortet go7600gt)
http://img175.imageshack.us/img175/3500/namnlsrg9.png

Är jag trög?!?!
Det är ju du som kommer med en massa dumma påståenden, som du absolut inte har något belägg för!!

Du säger att GO7900 GS får 3800 i 3DMark06..., Det får ju Zepto-datorn också (med som sagt Vista och BETA-drivisar)!!
Vem är det som är trög egentligen???!??

Den där listan som har länkats till verkar inte alls vara något att ta som ett riktmärke, då dom inte alls verkar ha testat NV 8600 ordentligt. Det är ju knappt är släppt ännu.

Här är listan som KSMB baserar all sin "kunskap" på.
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

Bästa gamerlaptop i dagsläget måste ju ändå vara Zepton? Ser mycket trevlig ut, att Dell skulle ha så himla mycket bättre kvalitet än någon annan är rent skitsnack, däremot har dom en riktigt bra support som tar hand om en när det går galet.

Till sist, KSMB är det inte dags att tagga ner lite? Du har hållt igång länge nu med dina ofta helt sanslösa påståenden, många gånger gripna rakt ur luften eller med någon väldigt fri tolkning av källa. Visserligen bjuder det på många skratt, men nu börjar det gå över gränsen.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Avstängd

http://www.notebookcheck.com/Mobile-Grafikkarten-Benchmarklis...
titta här då era fjantar. (tror ni jag sitter och ljuger eller).

3dmark06
go8600gt = 3150...............18;e plats
go7900gs = 3800...............9;e plats

Ooohhhpppss va konstigt. (om nu go8600gt är så mycket bättre, varför ligger det inte upp vid gtx-korten ? ).
(som sagt, en nyare driver, ger inte flera hundra poäng extra i 3dmark06. DET GER först o främst stabilitet)

(blanda förfan inte in överklock, gs-kortet käkar upp ett go8600 i överklock till frukost. ni har väll förfan knappast aldrig ens klockat go8600gt i verkligheten)

dessutom testar notebookcheck korten "profisionellt" (bryr mig inte om nånn snubbe på nätet som slängt ut några bilder).

go7900gs är ett bättre gaming kort. LÄS tester PÅ NÄTET !

ha en bra dag !

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
http://www.notebookcheck.com/Mobile-Grafikkarten-Benchmarklis...
titta här då era fjantar. (tror ni jag sitter och ljuger eller).

3dmark06
go8600gt = 3150...............18;e plats
go7900gs = 3800...............9;e plats

Ooohhhpppss va konstigt. (om nu go8600gt är så mycket bättre, varför ligger det inte upp vid gtx-korten ? ).
(som sagt, en nyare driver, ger inte flera hundra poäng extra i 3dmark06. DET GER först o främst stabilitet)

(blanda förfan inte in överklock, gs-kortet käkar upp ett go8600 i överklock till frukost. ni har väll förfan knappast aldrig ens klockat go8600gt i verkligheten)

dessutom testar notebookcheck korten "profisionellt" (bryr mig inte om nånn snubbe på nätet som slängt ut några bilder).

go7900gs är ett bättre gaming kort. LÄS tester PÅ NÄTET !

ha en bra dag !

LÄS VÅRA INLÄGG FÖRST INNAN DU POSTAR TACK!!!

DIN LISTA ÄR SKIT! DE HAR INTE TESTAT 8600 ordentligt!
KOLLA 2 INLÄGG UPP! JAG HAR REDAN POSTAT DEN DÄR LÄNKEN!

Vi skrev precis att Zepton också fixar 3800 i 3dmark orginal!

VAD HAR DU I IQ? DU E FANEMEJ DEN DUMMASTE PERSON JAG NÅGONSIN STÖTT PÅ HÄR! och det säger en del!

HAHAHAHA!

Visa signatur

Technörd